Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-20, 05:16
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Ehhh, att tjäna pengar på smink som hon marknadsför på sin blogg och där hon drar trafik och tjänar trafikintäkter. Det finns massor som gör det och jag skulle inte kalla det för varken entrepreniörsmässigt, smart eller innovativt men jag förstår att om man vuxit upp under en sten och inte kan sätta saker i perspektiv då är det en enorm prestation och klart är man ett blont patrask så har man skaffat sig en självkänsla. Kan vara stort om man är ett bottenskrap. Har man kommit en bra bit längre än så och använder hjärnan så kommer en bit längre. som sagt det beror vad man själv har för talanger, förmågor och annat. Är man ett whitetrash så är det hon "kommit på" stort.

Om det är så enkelt varför gör inte fler det. Det är något för alla som går på bidrag. Starta upp en blogg och tjäna hundratusentals kronor. Borde vara bättre avkastning än vad förtidspension ger. Det är bra att det går att komma någonvart på enkla idéer. För guds skull tjänar en som Zlatan miljoner för att sparka på en boll. Visst tränar han men han räddar inte liv som brandmän, sjuksystrar och läkare. Lönen är obefogad. Nu är det Blondinbella som köper och säljer lägenheter, helrenoverat huset, åker utomlands flera gånger per år och köper bilar (familjen har antagligen en familebil utöver nyinköpet). Vem som helst kan vara där hon är. Varför inte starta upp en blogg. Pengarna rullar in direkt
Citera
2016-06-21, 22:14
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Det står ju under bostad att de äger den tillsammans.

Det står att på både Bella och Odd att de delar huset med en person vilket stämmer.

Både på Odd och Bella står det så här, "Odd äger inga fastigheter" och "Isabella äger inga fastigheter".
Citera
2016-06-25, 04:02
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Det står att på både Bella och Odd att de delar huset med en person vilket stämmer.

Både på Odd och Bella står det så här, "Odd äger inga fastigheter" och "Isabella äger inga fastigheter".

Enligt Lantmäteriet så äger de 1/2 var av fastigheten.

Köp (även transportköp): 2015-11-13
Köpeskilling: 8.700.000 SEK, avser hela fastigheten
Citera
2016-06-26, 11:27
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Enligt Lantmäteriet så äger de 1/2 var av fastigheten.

Köp (även transportköp): 2015-11-13
Köpeskilling: 8.700.000 SEK, avser hela fastigheten

Okej, tack. Då vet jag att man inte lita på merinfo.se till 100%.
Citera
2016-06-30, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ditt inlägg fullkomligt skriker "mindervärdeskomplex". Är det jobbigt att en ung tjej förmodligen är rikare och mer driven än vad du någonsin kommer att bli? Sticker det i ögonen? Uppenbarligen.

Invändningarna var faktiskt inte dumma. Affärsiden är det viktiga och Blondin-Bellas ideer är ju inte unika.
Citera
2016-06-30, 08:59
Medlem
Citat:
Jag grejade det! Äntligen har jag körkort!
http://www.blondinbella.se/2015/01/uppkorningen/
Klart att första bilen man äger skall vara en värsting-Porsche
Citera
2016-06-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Invändningarna var faktiskt inte dumma. Affärsiden är det viktiga och Blondin-Bellas ideer är ju inte unika.
På vilket sätt måste de vara unika? Det handlar om utförande och uppenbarligen har hon ju lyckats. Jag antar att ni kritiserar teleoperatörerna, bankerna, livsmedelsbutikerna, klädaffärerna, bilproducenterna o.s.v. på samma sätt? Ingen av deras affärsidèer är ju unika, de gör bara lika som deras konkurrenter.

Affärsidèn är endast en hygienfaktor. Det är genomförandet som är nyckeln. Vem som helst kan komma på en bra affärsidè, men 99% av alla som gör det kan inte/vill inte/orkar inte genomföra den.
Citera
2016-06-30, 09:41
Medlem
Att hon är smart och kan lista ut vad man kan tjäna pengar på är väl bevisat vid det här laget? Jag är på ett sätt lite avundsjuk på hennes driftighet, på ett annat lite äcklad av den "konsumtionshets" hon bidrar till. Är överlag rätt less på bloggare/sociala medier-kändisar som bara visar upp en perfekt yta. Välstädat hem, gott om pengar, inlägg där man markerar att man minsann har råd med lyx (menar inte ens porschen nu utan att anlita en inredningsarkitekt för att påskpynta), evig lycka jämt jämt jämt.

Dessutom tycker jag Bella verkar vara jordens tristaste människa, och Odd tycks rent debil. Men de ser ut att vara tämligen nöjda med sig själva, och det är väl viktigast gissar jag.
Citera
2016-06-30, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
På vilket sätt måste de vara unika? Det handlar om utförande och uppenbarligen har hon ju lyckats. Jag antar att ni kritiserar teleoperatörerna, bankerna, livsmedelsbutikerna, klädaffärerna, bilproducenterna o.s.v. på samma sätt? Ingen av deras affärsidèer är ju unika, de gör bara lika som deras konkurrenter.

Affärsidèn är endast en hygienfaktor. Det är genomförandet som är nyckeln. Vem som helst kan komma på en bra affärsidè, men 99% av alla som gör det kan inte/vill inte/orkar inte genomföra den.

Förvisso. Du har rätt om Bella.

Men du har fel om affärsideer. De är inte alls lätta att komma på, inte om de är bra (ger ordentligt med vinst).
Citera
2016-08-01, 11:44
Medlem
systemkollapss avatar
http://archive.is/N5Utr

Bert Karlsson

Odd verkar inte längre vara kvar hos tv4. Har han sagt upp sig? Fått sparken? Jobba på prov. Inget förnyat förtroende. Ser ut som att han kan tänka sig att söka till polishögskolan. Antagningskraven är likt polisskolan (police academy) sänkt. Rätt medelmåttigt slutbetyg.

http://www.bloggbevakning.se/konstapel-spangberg/
Senast redigerad av systemkollaps 2016-08-01 kl. 11:49.
Citera
2016-08-13, 01:37
Medlem
systemkollapss avatar
Enligt skvallerbloggen har han fått kicken när det bytes vd Enligt lilla frun sa han upp sig.
Citera
2016-08-13, 04:30
Medlem
polishbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Enligt skvallerbloggen har han fått kicken när det bytes vd Enligt lilla frun sa han upp sig.

Och nu är hans anställd av lilla frun på LCC.

https://www.linkedin.com/in/odd-sp%C3%A5ngberg-1548371a

Det råder ingen brist på egot då han väljer att kalla sig för COO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in