2016-07-21, 18:49
Medlem
Är det inte hvb hemmet för våldtagna flickor?
Senast redigerad av gutz 2016-07-21 kl. 18:57.
Citera
2016-07-21, 18:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Undrar hur alla dessa människor som deltog i kampanjen "Refugees Welcome" och annat dylikt känner sig i dagsläget? Förhoppningsvis skäms de något så in i helvete eftersom de är direkt delaktiga i denna pågående våldtäktsepidemi.
Vilka tror du deltog i kampanjen? Det var ju andra flyktingar, f d flyktingar och folk med invandrarbakgrund. Klart de vill ha hit sina kompisar och släktingar och andra muslimer. Ju fler de blir, desto mäktigare blir de. Att några svenska flickor blir våldtagna är ju naturligt och självklart för dessa människor, de vill att alla kvinnor ska klä sig i burka och ha manlig eskort när de går ut. En våldtäkt är i deras ögon att lämpligt straff för de "otrogna".

Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Denna våldtäktssommar kommer gå till historien och för alltid förändra Sverige. Enda positiva som kan komma ur hela denna jävla soppa till flyktingmottagande är att fler får förståelse för vilka enormt tragiska konsekvenser detta får för i synnerhet unga flickor runt om i landet. Fy fan, bara tänk att bli indragen i en skogsdunge och bli gruppvåldtagen av ett par skogstokiga araber, måste vara en så fruktansvärt traumatisk upplevelse och ett ärr för livet.
Det spelar ingen roll vad vi tycker. Samhällets elit, myndigheter och media, har bestämt att Sverige ska ha en generös flyktingpolitik. Konsekvenserna spelar ingen roll, några våldtagna kvinnor är ett billigt pris för att makthavarna ska kunna upprätthålla Sveriges rykte som stormakt på flyktingmottagning.
Citera
2016-07-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är väl 0,05% chans att någon svensk är inblandad.

Man får dock tänka på att det inte bara är svartskallar och negrer som sitter på HVB-hem. Finns vissa HVB-hem för problemsvenskar.

Där alla Y-namn sitter.

Men problemsvenskar brukar inte våldta. De kan göra annat, så som slåss, sno bilar, langa droger och alkohol, men inte fan våldtar de kvinnor.

Det är 100% säkert att det rör sig om svartingar från tredje världen som smutsat ner snippan på en ung vit kvinna för alltid.
Citera
2016-07-21, 18:53
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag har kollat adresserna via Google Maps. I klippet från Aftonbladet ser det ut att vara lantlig miljö i omgivningarna. Den enda jag kan se ha det är Mommehålsgård
Det som syns i bilden hos Aftonslasken är en telefonstolpe i trä av den gamla sorten som behandlas med tjära och farliga kemikalier, så det är ordentligt ute på vischan. Vid Mommehåls skola – som väl bör vara själva HVB-hemmet – står just en sådan stolpe. Säker kan man förstås inte vara och jag hittar inte vyn.

Är det förresten bara för mig som bilderna nu är borta från Aftonslaskens artikel?
Citera
2016-07-21, 18:55
Medlem
Provokatörs avatar
När jag slarvigt läste nyheten första gången noterade jag att förövarna (i vanlig ordning) saknade signalement, jaha tänkte jag det var ju otippat då vet man ju iaf vilka som är MGM.

Men sen noterade jag att dom skrev:
"Enligt uppgifter till Aftonbladet inträffade våldtäkten inte i närheten av ett HVB-hem"

Det var ögonbrynshöjaren som fick mig att leta reda på denna tråd, nu hade AB tagit detta ett snäpp till på PK-skalan, Flashback måste vara i uppror.

Det tog ett tag innan jag faktiskt insåg att jag läst fel, dom skrev att det låg ett HVB-hem i närheten, ta mig fan. Skyndade mig in för att arkivera artikeln men det hade någon annan redan gjort, bra jobbat.

Tyvärr var det ingen som hann med att arkivera och dokumentera Expressens mörkning, nåja man kan inte få allt. Men några lär få ett helvete för det inträffade på båda tidningarna, det är inte ett vanligt stavfel vi pratar om denna gång.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2016-07-21 kl. 19:01. Anledning: Stavvning
Citera
2016-07-21, 19:01
Medlem
kiddolols avatar
Fan man får läsa om en eller flera fullbordade våldtäkter per dag nu för tiden
Citera
2016-07-21, 19:01
Medlem
konstits avatar
Med folihatten på kan man spekulera i om AB flaggat falskt... De haraldrig (?) tidigare skrivit så, nu spekuleras det helt vilt på FB, och så kan AB i morgon hävda att flashback haft fel om hvb-hem, det naturligtvis var en helyllesvenskar med våldstendenser som gett sig på en oskyldig flicka ?
Citera
2016-07-21, 19:04
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Med folihatten på kan man spekulera i om AB flaggat falskt... De haraldrig (?) tidigare skrivit så, nu spekuleras det helt vilt på FB, och så kan AB i morgon hävda att flashback haft fel om hvb-hem, det naturligtvis var en helyllesvenskar med våldstendenser som gett sig på en oskyldig flicka ?

Tror du verkligen en kvällstidning skulle utnyttja ett avskyvärt brott för att djävlas med Flashback?

Ut och leta Pokemon din idiot!

/Provokatör
Citera
2016-07-21, 19:06
Medlem
Zikniks avatar
Att Aftonslasken ens skriver att det ligger ett HVB-hem i närheten (varför inte påpeka om det finns en mack, en fotbollsplan?) är ett utpekande så gott som något.
Små små uppror i leden.
Citera
2016-07-21, 19:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Att Aftonslasken ens skriver att det ligger ett HVB-hem i närheten (varför inte påpeka om det finns en mack, en fotbollsplan?) är ett utpekande så gott som något.
Små små uppror i leden.
Mjo, eller att det handlar om ett HVB-hem för svenska problemungar...
Citera
2016-07-21, 19:08
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vilka tror du deltog i kampanjen? Det var ju andra flyktingar, f d flyktingar och folk med invandrarbakgrund. Klart de vill ha hit sina kompisar och släktingar och andra muslimer. Ju fler de blir, desto mäktigare blir de. Att några svenska flickor blir våldtagna är ju naturligt och självklart för dessa människor, de vill att alla kvinnor ska klä sig i burka och ha manlig eskort när de går ut. En våldtäkt är i deras ögon att lämpligt straff för de "otrogna".

Det finns en annan faktor involverad här.
Efter att ha läst en masteruppsats i ämnet från en bekant (som dock inte var inne på just muslimer, men våldtäkter under krigstid generellt) där hon bl.a. talar om att män gärna våldtar kvinnor från andra kulturer för att degradera männen som tillhör den kulturen.

Det är ett sätt att visa att dessa män är svaga och inte kan skydda "sina" kvinnor. Jag kan gissa på att många muslimska män som känner sig avundsjuka på västerländska män som ofta är mycket mer framgångsrika i karriär och har högre samhällsstatus tar då ut detta genom att våldta kvinnorna (då män ofta kan slå tillbaka och inte är lika enkla byten som en kvinna är).
Sen är det också en epidemi som kommer att hända mer och mer, för när det märks att inga män reagerar från den etniska gruppen så är det i princip "fritt fram" att härja.

Se t.ex. hur judarna behandlar muslimer i Israel. Gör muslimer något mot judar där så svarar judarna med dubbelt så hårda tag. Visst hatar många muslimer Israel, men de vågar inte löpa amok där lika mycket som de gör i västeuropa.
Men här ska man dalta med dom istället, ha så kallade "samtal" och släppa ut dom med en klapp på axeln.

När jag var liten så fick jag lära mig att om man är för snäll så kör folk över en och utnyttjar en.
Vissa människor förstår tyvärr bara hårt mot hårt, det är så man får deras respekt.
Citera
2016-07-21, 19:10
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Nära HVB-hem... jag är så sjukt förbannad, det här verkar hända minst en gång i veckan nu, och feministerna håller tyst, inte ett jävla ord, sedan sitter vi andra medborgare här och sakta men säkert VÄNJER oss vid detta, man märker hur mycket mindre antal kommentarer blir här på flashbacktrådarna om dessa hemska saker som händer. Fyfan.
Som tidningen Metro skrev så är det faktiskt den ökade anmälningsbenägenheten som gör att det verkar ske så mycket mer våldtäkter nu.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in