Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-03, 14:12
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Blev inspirerad från tråden 'Åk inte hit' och i synnerhet användaren Snitsigares inlägg om Ronneby.

Började själv tänka efter, jag själv kommer förvisso från en liten skithåla i södra Sverige, men jag har utan tvekan besökt ställen som varit ännu värre.

Jag vill till exempel påstå att ett av de mest deprimerande orterna jag någonsin varit i var Hyltebruk. En gammal bruksort där det idag enligt Wikipedia finns ett väldans stort pappersbruk, och en befolkningsmängd på 3716 personer (2010).

Vad som slog mig var hur otroligt illa det luktade, hur många pensionärer som gick på ortens gator, och hur många människor såg eländiga ut.

Så, Flashback, vilken är enligt er Sveriges Värsta Skithåla?
Citera
2016-08-03, 14:16
Medlem
akehodells avatar
Stockholm, fullt av inflyttade lantisar som tror de är supercoola bara för att de bor i vad de tror är en storstad.
Citera
2016-08-03, 14:21
Medlem
Mr.Mittenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Stockholm, fullt av inflyttade lantisar som tror de är supercoola bara för att de bor i vad de tror är en storstad.

Stockholm är en storstad för de flesta i Sverige.
Citera
2016-08-03, 14:27
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mittens
Stockholm är en storstad för de flesta i Sverige.

Ja det är en storstad, men akehodell har rätt i att du får svårt att hitta en infödd stockholmare i innerstan. Förvånansvärt många inflyttade "det-är-min-tur-nu"-stekare från landet.
Citera
2016-08-03, 14:33
Medlem
franges avatar
Tre skånska grann-hålor ligger på min topplista; Klippan, Tyringe och Perstorp. Räcker med att man åker igenom dem för att tappa livslusten, många av kåkarna (klassiska fula och slitna eternitfasader osv) skulle behöva renoveras - men det syns klart och tydligt att ägarna liksom gett upp - det är ingen idé, det blir liksom inte bättre ändå.
Citera
2016-08-03, 14:35
Medlem
Dr3s avatar
Perstorp,Eslöv,Järbo nog dem sämsta ställena jag besökt.
Citera
2016-08-03, 14:53
Medlem
Jörn i Västerbotten. 400 invånare och 550 flyktingar. Mer deprimerande samhälle finns inte
Citera
2016-08-03, 14:55
Medlem
Degerfors. Degerfors är definitivt den värsta skithålan.
Inget bra har någonsin kommit därifrån.
Citera
2016-08-03, 15:00
Medlem
knullklassons avatar
Enligt den här eminenta tråden (FB) Sveriges sunkigaste resmål? så ska enligt flera skribenter värmländska Lesjöfors vara vårt lands mest deprimerande håla.
Citera
2016-08-03, 15:01
Medlem
Silltunnas avatar
Göteborg

Skitigt, fula byggnader, icke fungerande infrastruktur, mängder med blattar, tiggare, knarkare och gangsters. Värdelösa krogar och nattklubbar. Obefintligt med sevärdheter. En spänd och otrevlig stämning vilar över hela staden. Och dess förorter skall vi ju inte ens tala om....
Citera
2016-08-03, 15:18
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tre skånska grann-hålor ligger på min topplista; Klippan, Tyringe och Perstorp. Räcker med att man åker igenom dem för att tappa livslusten, många av kåkarna (klassiska fula och slitna eternitfasader osv) skulle behöva renoveras - men det syns klart och tydligt att ägarna liksom gett upp - det är ingen idé, det blir liksom inte bättre ändå.
Samtidigt ska man väl inte in och riva i eterniten för mycket, den innehåller ju asbests du vet.
Citera
2016-08-03, 15:37
Medlem
Borås, hultsfred, arvika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här