Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-16, 18:31
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Då kan vi väl snart även emotse att ett stort antal bostadsrätter köps upp av kommunen i Stockholms innerstad. Större lägenheter á 10 r o k skulle väl passa bäst då det ofta rör sig om stora familjer(far, mor och 10 barn eller fler)? Speciellt vad gäller dem som kommer från Somalia. Öppna era hjärtan, på Kungsholmen, på Östermalm, i Vasastan, på Södermalm.

Galoppfältet i Täby ska bebyggas med 1000 tals lägenheter, vad vore mer passande än att låta flyktingar flytta in där?
Visa lite krafttag och välkomna folk till "Reinfeldt Park" det vore en fin gest till vår hyllade fd landsfader, det skulle uppskattas enormt och ge eko i omvärlden.
Sverige kan bli världsledande även inom detta område med flyktingboenden.
Bank of America vill säkert låna ut pengar om så skulle behövas.
Citera
2016-08-16, 18:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta är så dubbelt vidrigt så man tror inte det är sant.

Bostadsrätter som ligger ute till försäljning i attraktiva områden har ofta ganska hög standard, och det är många hårt arbetande svenskars dröm att bo en sådan. Nu ska alltså de hårt beskattade svenskarna se sin egen kommun köpa upp dessa bostadsrätter till MENA/negrer.

Om nu den hårt arbetande svensken lyckats köpa en sådan här lägenhet, så riskerar de att få MENA/negrer, trattrandes och skräpandes, till grannar. Fullständigt sanslöst.

Ingen annan befolkning skulle acceptera något sådant här utan att gå bananas, folkresning. Men svensken är så kuvad och feg. Hålls i bojor av PK-medias "rasist-antydningar". Skulle någon kritisera detta på Facebook exempelvis, så går bilan och den svensken är "game over".

Så otroligt vidrigt så man knappt tror det är sant.

En person som "flyr undan krig" behöver inte bo i en fin bostadsrätt som många svenskar bara kan drömma om. Sjukt! Tältläger fungerar väl, med värme och näringsriktig mat.
Citera
2016-08-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Galoppfältet i Täby ska bebyggas med 1000 tals lägenheter, vad vore mer passande än att låta flyktingar flytta in där?
Visa lite krafttag och välkomna folk till "Reinfeldt Park" det vore en fin gest till vår hyllade fd landsfader, det skulle uppskattas enormt och ge eko i omvärlden.
Sverige kan bli världsledande även inom detta område med flyktingboenden.
Bank of America vill säkert låna ut pengar om så skulle behövas.

Faktiskt ett riktigt bra förslag. Så många lägenheter som kunde gå direkt till asylsökande flyktingar från somalia och afganistan. Kommunen betalar allt.
Citera
2016-08-16, 18:44
Medlem
Sperssons avatar
.
Är det ens någon idé att KÖPA bostadsrätter till flyktingar??

Jag trodde flyktingar skulle resa hem så fort det blir vapenvila i hemlandet??

Sverige måste vara dårhuset på jorden som köper bostäder för skattepengar till flyktingar.
Senast redigerad av Spersson 2016-08-16 kl. 19:39.
Citera
2016-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Sverige måste vara dårhuset på jorden som köper bostäder för skattepengar till utlänningar.

Jag kan övertyga dig, att om något liknande skulle ske EN ENDA GÅNG i ett stolt Icke-EU land så skulle det bli totalt folk-kaos och uppror. Jag tar de tre största:

- Ske i USA? Nej, totalt omöjligt att ens tänka sig? De är ju patrioter och vill sitt land väl.
- Ske i Kina? Nej totalt omöjligt, behöver nog inte ens kommenteras.
- Ske i Japan? Nej, totalt omöjligt, man kan inte ens tänka sig reaktionerna.
Citera
2016-08-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kan övertyga dig, att om något liknande skulle ske EN ENDA GÅNG i ett stolt Icke-EU land så skulle det bli totalt folk-kaos och uppror. Jag tar de tre största:

- Ske i USA? Nej, totalt omöjligt att ens tänka sig? De är ju patrioter och vill sitt land väl.
- Ske i Kina? Nej totalt omöjligt, behöver nog inte ens kommenteras.
- Ske i Japan? Nej, totalt omöjligt, man kan inte ens tänka sig reaktionerna.
Skulle mycket möjligt kunna ske i alla tre, och gör det också, åtminstone i Usa där minoriter ständigt prioriteras.
Citera
2016-08-16, 18:53
Medlem
bzsx0809s avatar
Så när kan jag gå till kommunen och fråga efter min BRF? Man gör det inte enklare för dagens ungdomar att ta sig in på arbetsmarknaden eller universitet runt om i landet. Tänk om man kunde göra något liknande för dem, varför är man så anti vår framtida akademiker och arbetare?
Citera
2016-08-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Skulle mycket möjligt kunna ske i alla tre, och gör det också, åtminstone i Usa där minoriter ständigt prioriteras.
Utländska medborgare?
Källa?
Citera
2016-08-16, 18:59
Medlem
Dags att lägga ut en annons och hoppas kommunen nappar nu då
Citera
2016-08-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet

Källa på detta, vi pratar utländska medborgare?

Faktiskt är jag extra intresserad av "att det skulle kunna ske" i Japan. Tacksam som sagt för en källa.
Citera
2016-08-16, 19:15
Medlem
Moffegrevs avatar
Det är häpnadsväckande vilka krafttag kommunerna tar när det kommer till just flyktingar. Har ni någonsin hört talas om kommuner som köpt bostadsrätter åt studenter i studentstäder där det råder bostadsbrist?

Var ju förfan studenter som tältade i Lund för några år sedan.

Jag är dock väldigt positiv till att kommuner köper bostadsrätter åt flyktingar i områden där journalister bor och där miljöpartiet fått höga röstsiffror.
Citera
2016-08-16, 19:15
Bannlyst
Vad jag förstått är det alltid säljaren som bestämmer vem som får köpa eller frångår kommunen även det? Polaren sålde för några år sedan till budgivaren under högsta bud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in