Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Källa på detta, vi pratar utländska medborgare?
Faktiskt är jag extra intresserad av "att det skulle kunna ske" i Japan. Tacksam som sagt för en källa.
Du sa inte specifikt att det var just att kommuner skulle köpa bostadsrätter för att hyra ut, utan du att "något liknande" inte skulle kunna ske ens en enda gång.
I Usa sker vad som i mina ögon kan anses som "liknande" hela tiden, nämligen att icke medborgare får fördelar gentemot den egna befolkningen. Exempelvis mottager det genomsnittliga "illegala" (illegal invandrare, dvs ännu värre än asylsökande) hushållet 1200 dollar mer per år i olika typer av sociala bidrag än det genomsnittliga amerikanska.
http://cis.org/Cost-Welfare-Immigrant-Native-Households
Någon källa på att det skulle kunna ske i Japan har jag givetvis inte, men du har heller ingen källa på att det inte skulle kunna ske. Japaner har däremot ingen historia av demonstrationer o dylikt utan tvärtom, lojala till såväl stat och kejsare som arbetsgivare till döden.
Jag har ett annat tips med.. Sluta att hela tiden pratar om svensken som feg och kuvad.. Upprepar man en lögn tillräckligt många gånger blir den ju faktiskt sann, varför svensk media i över 100 år har upprepat just dessa ord du använder