Citat:
Ursprungligen postat av
speedskater
sen har ju sthlm´s kommun kraftigt (medvetet) underskattat antalet som kommer komma till staden. tror mig läst någonstans att dom bara tror på 4000 under 2016, dvs då totalt.
Självklart en bagdad-bob grej, dom vet att det borde vara en nolla till. Lite hårddraget så sitter det 100 000 plus i västerbottens inland nu med väskorna packade och bara väntar på att få fara från mygghelvetet till just mälardalen.
Politikerna vet om detta, och filar i detta nu på att omg. ta bort EBO, problemet dom då får är att vilhelmina, ockelbo osv osv..måste höja kommunalskatten med 20 kr per hundring.
Hur dom än gör så kommer det bli kaaaaaoz.
Kan du hitta länk på det?
Situationen är redan kaoz. Men det blir nu ännu värre.
Det är så djävulskt fucked up.
Som någon skrev tidigare... Föreställ er att vara en hårt arbetande svensk som har över två miljoner i lån. Sen flyttar Mustafa in med sina åtta barn i lägenheten bredvid. Kommunen betalar. Ärligt talat.
SJUKT!
(Sen så fick jag höra via PM att jag är precis som Åkesson, en smygnazist... Det här landet är kört. Otur för Mustafa är att jag inte flyttar från landet. Vår nation, vårt land, det dör jag för hellre än lämnar)