Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-25, 11:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Har inte regelverket det senaste halvseklet varit riktat mot svenskarna? Enda skillnaden är att det blivit alltmer märkbart under senare ar? Invandrare har alltid behandlats bättre än svenskar av myndigheter. Ju fler invandrarna blivit, desto patagligare har denna etnomasochistiska diskriminering blivit. Nu är det tydligen dags att en gang för alla reducera de etniska svenskarna till ett andra rangens folk i deras eget hemland...

Jo, och det gäller inte enbart på detta område. Vi ser motsvarande i skolan, rättsväsendet osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Svenska politiker har försatt Sverige i en katastrofal situation, vilket de gärna beskriver i termer av att "Sverige" har försatt sig själv i denna situation. Svenska politikers formuleringar är omsorgsfullt utformade för att deras ansvar för att ha skapat katastrofen inte ska framgå.

Korrekt. "Sverige" i det här avseendet är nog synonymt med det officiella Sverige, dvs politiker, ledande ämbetsmän och medieeliten. Det finns ett annat Sverige också, men det ligger bortom inflytande över det offentliga beslutsfattandet. Det är där effekterna nu blir allt mer påtagliga. Kanske är det därifrån som motkraften också kan komma, men det återstår att se.
Citera
2016-08-26, 11:43
Medlem
Nu börjar det äntligen lossna.

http://artikel.di.se/artiklar/2016/8...for-nyanlanda/

"Flera av kommunerna återfinns strax norr om Stockholm. Vallentuna planerar att köpa 20 bostadsrätter till nyanlända för totalt 39 miljoner kronor." DI
Senast redigerad av praktjakt 2016-08-26 kl. 11:56.
Citera
2016-08-26, 20:30
Medlem
De ska för i helvite bo i tält tills de tröttnar och åker hem till sina riktiga hem! Trötta ut asen!
Citera
2016-08-26, 21:00
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-spaceglasses
De ska för i helvite bo i tält tills de tröttnar och åker hem till sina riktiga hem! Trötta ut asen!
Det troligaste är att många av de här parasiterna aldrig kommer att ordna en laglig försörjning varför de aldrig kommer att flytta, efter ett antal decennier lär de få sina lägenheter.
Citera
2016-08-26, 22:01
Medlem
NSOs avatar
Jag är vansinnigt intresserad av den nybyggda BRF:en i Uppsala där kommunen tecknade sig direkt hos byggherren Besqab för att få tag på HVB-lägenheter.

Det det där uppskattades tydligen inte när övriga köpare fick reda på att deras helt nya drömboende delvis visade sig vara ett boende för asylmigranter (se länk till artikel i tidigare inlägg).

Få med insyn vill väl berätta av olika skäl. Information vore intressant. Vilken förening, hur blev mötet med mångfalden? Ordningsstörningar, gap, skrik, nedskräpning? Harmoni under olikhetens och det lika människovärdets stjärna? Prisutveckling?

Berätta nu uppsalamänniskor!
Senast redigerad av NSO 2016-08-26 kl. 22:15.
Citera
2016-08-26, 23:33
Avstängd
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag är vansinnigt intresserad av den nybyggda BRF:en i Uppsala där kommunen tecknade sig direkt hos byggherren Besqab för att få tag på HVB-lägenheter.

Det det där uppskattades tydligen inte när övriga köpare fick reda på att deras helt nya drömboende delvis visade sig vara ett boende för asylmigranter (se länk till artikel i tidigare inlägg).

Få med insyn vill väl berätta av olika skäl. Information vore intressant. Vilken förening, hur blev mötet med mångfalden? Ordningsstörningar, gap, skrik, nedskräpning? Harmoni under olikhetens och det lika människovärdets stjärna? Prisutveckling?

Berätta nu uppsalamänniskor!

Mest ungdomar/studenter med rika föräldrar som bor där (utöver "flyktingbarnen"). En del köptes även som "skilsmässolägenheter", men de flesta av dem backade ur när de fick reda på att det skulle bli en massa HVB-lgh där. Alltså mest studenter och "ensamkommande" där nu vad jag har hört.
Spännande möten i Luthagen mellan människor från helt olika kulturer...
Senast redigerad av NeutronStar 2016-08-26 kl. 23:37.
Citera
2016-08-27, 00:33
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Mest ungdomar/studenter med rika föräldrar som bor där (utöver "flyktingbarnen"). En del köptes även som "skilsmässolägenheter", men de flesta av dem backade ur när de fick reda på att det skulle bli en massa HVB-lgh där. Alltså mest studenter och "ensamkommande" där nu vad jag har hört.
Spännande möten i Luthagen mellan människor från helt olika kulturer...

Intressant, jag sökte lite på nätet - kan det vara BRF Tegnér i Gamla Luthagen? Umgås de Foucault-läsande studenterna och storbarnen? Typ Loya jirga med bacha bazi, stimulerande diskussioner om intersektionalitet, och haschrökning? Långa försäljningstider med nedjusterade priser hos mäklarna?

Vilken/vilka föreningar i Vallentuna, Danderyd och Täby har kommunen kladdat på? Nån som vet?
Senast redigerad av NSO 2016-08-27 kl. 00:38.
Citera
2016-08-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu börjar det äntligen lossna.

http://artikel.di.se/artiklar/2016/8...for-nyanlanda/

"Flera av kommunerna återfinns strax norr om Stockholm. Vallentuna planerar att köpa 20 bostadsrätter till nyanlända för totalt 39 miljoner kronor." DI

Skönt att se vart våra extremt höga skatter går till.
Jag tror fan att jag kommer flippa ut en dag, helt enkelt skaffa fram ett automatvapen och gå till riksdagen och skjuta mig in i lokalerna för att där avrätta så många politiker som möjligt.
PK media kommer naturligtvis skriva att man var en total galning som inte kunde tänka en självständig tanke, men att de skulle skriva sanningen om vad som händer när människor får nog av orättvisorna mot etniska Svenskar i Sverige skulle det inte nämnas ett ord om.
Fan är det kungligheter som vi importerar till landet??
Svenskar får arbeta ett helt liv för att kunna köpa en bostadsrätt medans djuren från mellanöstern/afrika får det gratis, fan jag blir så jävla trött av vårt sinnessjuka samhälle.
Citera
2016-08-27, 19:30
Medlem
Som sagt, tillåter verkligen kommunallagen att en kommun använder skattemedel för att köpa en tillgång som en eller möjligen ett par kommuninvånare ska använda? Varför skulle det inte strida mot likabehandlingsprincipen? Jag tvivlar på att det är lagligt. Nån som bor i de aktuella kommunerna borde överklaga.
Citera
2016-08-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Som sagt, tillåter verkligen kommunallagen att en kommun använder skattemedel för att köpa en tillgång som en eller möjligen ett par kommuninvånare ska använda? Varför skulle det inte strida mot likabehandlingsprincipen? Jag tvivlar på att det är lagligt. Nån som bor i de aktuella kommunerna borde överklaga.

En stor del av de här bostadsinköpen som vissa kommuner gör är en panikåtgärd eftersom de är tvingade att ta emot och försörja ett antal asylsökande. Det är väldigt illavarslande när de har så stora problem redan första året.

Hur ska det gå med den sjuklöverpolitiken år 2, 3, 4 och 5. När vi ser några få år in i framtiden ser det extremt farligt ut.
Citera
2016-08-28, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Nu blir det ett j-vla liv när en kommun köper några bostadsrätter. Tidigare när svenska kommuner för en spottstyve sålde ut större delen av allmännyttan, då hördes inga kritiska röster. Miljarder och åter miljarder av skattepengar överfördes till bostadsrättsägarna.

"Några". Detta kommer att ske landet över med skattebetalarnas pengar och detta är bara början.
Citera
2016-08-28, 13:48
Medlem
Equinoxes avatar
Nu bor jag i villa, men jag har en orolig kompis som bor i bostadsrätt och är ordförande i föreningen.
Om det blir aktuellt att kommunen vill köpa en lägenhet så kommer de ta kreditupplysning på kommunen och neka vid betalningsanmärkningar. Föreningen har det i sina stadgar.
Självklart vet de om att kommunen sitter på mängder med anmärkningar då de systematiskt skiter i att betala räkningar och följa avtal.
Nu är det nog inte troligt att kommunen kommer buda på dessa lägenheter då de ligger i ett dyrare område.

Hur som helst så ska bostadsrättsföreningen försöka neka kommunen att köpa någon lägenhet om det blir aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in