2016-08-23, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
Blir bara värre, ladda ned Firefox igen från Chrome, kör uppgraderingen. Sen säger den att du måste avsluta Firefox innan uppgraderingen är klar. Vart körs den då undrar jag. Shit vad konstigt.
Firefox kördes då jag kollade på Aktivitetshanteraren, avslutade processen. sen kunde jag starta skiten, thank GOD! Höll på få krupp!
Citera
2016-08-24, 06:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Vet du hur jag kopierar bokmärken från Firefox till Chrome

https://support.google.com/chrome/answer/96816?hl=sv
Citera
2016-08-24, 06:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Firefox kördes då jag kollade på Aktivitetshanteraren, avslutade processen. sen kunde jag starta skiten, thank GOD! Höll på få krupp!

Antar att du fick ordning på problemet?

Dock ingen normal åtgärd, men har du kontrollerat datorn så den är helt fri från infekterad[e] filer?
Citera
2016-08-24, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Antar att du fick ordning på problemet?

Dock ingen normal åtgärd, men har du kontrollerat datorn så den är helt fri från infekterad[e] filer?
Jo. Jag körde igenom antivirus scannade igenom kritiska områden. Hittade inget. Körde cleaner också. Undrar om det skulle vara någon som fjärrstyrt min pc...konstigt.
Citera
2016-08-30, 00:04
Medlem
kört med noscrip i ett par år så jag har inte märkt det tidigare, men numera har ju hur många sidor som helst börja med pop-uper med specialerbjudanden och rabatter där de vill attt man ska fylla i sin emailadress. superirriterande när man t ex har börjat skriva in en sökterm och så pausar hela sidan i typ 5sek. Finns det något sätt att bli av med skiten globalt (t ex extra filter till adblock eller ublock)?
Citera
2016-08-30, 00:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Varför läser firefox nåt så inåt helvete från hårddisken hela tiden? 27Gb på 1½ timme
Citera
2016-09-01, 12:47
Medlem
"firefox software updater" vill installera sig själv varje gång jag startar firefox. någon som vet hur jag blir av med det?
Citera
2016-09-01, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
"firefox software updater" vill installera sig själv varje gång jag startar firefox. någon som vet hur jag blir av med det?
Kolla om du har ett plugin program som heter software updater. Om ja radera den så är problemet löst om inte återkom.
Citera
2016-09-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Kolla om du har ett plugin program som heter software updater. Om ja radera den så är problemet löst om inte återkom.
nope. kanske ska nämna att jag har firefox US från https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ , men det konstiga är att jag installerade om firefox för kanske tre veckor sedan och valde då att inte installera software updater och det fungerade bra till ett par dagar sedan. och sen för typ tre dagar sedan började installations pop-upen dyka upp.
Citera
2016-09-01, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
nope. kanske ska nämna att jag har firefox US från https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ , men det konstiga är att jag installerade om firefox för kanske tre veckor sedan och valde då att inte installera software updater och det fungerade bra till ett par dagar sedan. och sen för typ tre dagar sedan började installations pop-upen dyka upp.

Firefox Menu > Options > Options

Advanced > Update
Firefox Updates: Choose [x] Never check Firefox Updates

Gick de?
Citera
2016-09-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Firefox Menu > Options > Options

Advanced > Update
Firefox Updates: Choose [x] Never check Firefox Updates

Gick de?
Grymt. Tack .Lite konstigt att den har kryssat i sig själv (troligtvis vid senaste uppdateringen).
Citera
2016-09-02, 09:47
Medlem
SuperPuttes avatar
Firefox (precis som de andra större webbläsarna) är inställt på att uppdatera automatisk.
Även om man kan stänga av funktionen - ge mig en anledning till det... syftet med uppdateringar är ju att göra programmet snabbare, säkrare, osv.
Enda teoretiska anledningen till att jag själv inte skulle vilja uppdatera skulle vara att ett speciellt tillägg jag använder inte fungerar med nya versionen. Men inte sällan kan man hitta en ersättare isf, och uppdateras inte det gamla tillägget så kan man ju också ifrågasätta dess aktualitet...

Även om du kan stänga av funktionen - det är en dum handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in