2016-09-02, 20:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kanske. Men det är ju en annan utredning och tänker att åklagarna borde kunna hålla isär dem.

Mja men det kan ju finnas en röd tråd mellan de olika utredningarna. Motivet till exempel som först ger ett mord och sedan ett till.
Citera
2016-09-02, 20:32
Medlem
Det borde vara ett resultat av telefonavlyssning och kartläggning. Denna FUP kommer bli intressant, nästan i klass med förra årets tyngsta med Lisa.
Citera
2016-09-02, 20:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En eller flera rättegångar?
Om 41-åringen blir sakförd för mordet på exmaken, blir det då samma rättegång?

Ronge, Expressen:
"Om hon blir delgiven misstanke för mord i drunkningsfallet så antar jag att det kommer avhandlas under samma rättegång, eftersom det leds av samma åklagare."

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kanske blir så, annars kan det bli dubbla livstidsstraff å
det är väl inte så vanligt i Sverige, mer som USA.
I fallet med pastor Fossmo så körde man både mordet på hans ex-hustru och mordet på hans nya fru i samma rättegång. Man får nog bara ett straff per rättegång.

Jag tror (hoppas) att JM får fängelse på livstid. Älskling Afghan lär ju få en jävla straffrabatt i och med sin ungdom. Han slipper nog undan med 11 bast eller liknande.

Om saken redan avhandlats kan ni bara bortse från posten.

Varken JM eller Älskling hade handbojor på när dom leddes in...det brukar vara hyfsat vanligt these days annars.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-09-02 kl. 20:48.
Citera
2016-09-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mja men det kan ju finnas en röd tråd mellan de olika utredningarna. Motivet till exempel som först ger ett mord och sedan ett till.

Tänkbart. Tror inte själv att motivet är ett och samma/besläktat. Däremot kan jag tänka mig att samma gärningsmän är inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Det borde vara ett resultat av telefonavlyssning och kartläggning. Denna FUP kommer bli intressant, nästan i klass med förra årets tyngsta med Lisa.

Telefonavlyssning, hmm. Kan finnas resultat från telefonavlyssning/triangulering som binder flera gärningsmän till brottsplatsen vid bägge tillfällena.
Citera
2016-09-02, 20:43
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Tror ni det kommer begäras en sinnesundersökning av Johanna Möller?
En liten paragraf sju-undersökning blir det ju garanterat. Kanske en stor också. Brukar de inte alltid köra en RPU när det är fråga om mord?

Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-09-02 kl. 20:46.
Citera
2016-09-02, 20:44
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Du menar alltså att man skulle ha lyssnat av telefonerna under tiden de var släppta och JM stack till Thailand? Det hade ju varit nåt! Är så jävla nyfiken på fupen att jag dör, ska fira med chips snart 💃🏼💃🏼
Citera
2016-09-02, 20:46
Medlem
OvissFramtids avatar
Afghanen borde ålderstestas med. Vem vet, barnläkarföreningen kanske har ännu mer blod på sina händer nu.
Citera
2016-09-02, 20:49
Medlem
Solglittrets avatar
[quote=Refraktor|58362287]Tänkbart. Tror inte själv att motivet är ett och samma/besläktat. Däremot kan jag tänka mig att samma gärningsmän är inblandade.QUOTE]

Kvinnan Johanna var i Sverige då, men den manliga halvan av de nu häktade kom till Sverige drygt fyra månader efter makens drunkning.
Citera
2016-09-02, 20:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
I fallet med pastor Fossmo så körde man både mordet på hans ex-hustru och mordet på hans nya fru i samma rättegång. Man får nog bara ett straff per rättegång.

Jag tror (hoppas) att JM får fängelse på livstid. Älskling Afghan lär ju få en jävla straffrabatt i och med sin ungdom. Han slipper nog undan med 11 bast eller liknande.

Om saken redan avhandlats kan ni bara bortse från posten.

Varken JM eller Älskling hade handbojor på när dom leddes in...det brukar vara hyfsat vanligt these days annars.
Älsklingen är nog i själva verket bra äldre än uppgivna 18 år. Kanske 21 eller mer.

Apropå åldrarna på de "ensamkommande flyktingbarnen":

(I dagens Expressen.)

Barnläkare: Vissa har varit 40 år gamla

http://www.expressen.se/nyheter/barn...t-40-ar-gamla/
Citera
2016-09-02, 20:53
Medlem
[quote=Solglittret|58362363]
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tänkbart. Tror inte själv att motivet är ett och samma/besläktat. Däremot kan jag tänka mig att samma gärningsmän är inblandade.QUOTE]

Kvinnan Johanna var i Sverige då, men den manliga halvan av de nu häktade kom till Sverige drygt fyra månader efter makens drunkning.

Ja, men det kan finnas andra som deltagit vid bägge tillfällena (även om jag är skeptisk till att maken blev mördad - men hypotetiskt om man utgår från att detta är orsaken till polisens begäran om sekretess).
Citera
2016-09-02, 20:56
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Afghanen borde ålderstestas med. Vem vet, barnläkarföreningen kanske har ännu mer blod på sina händer nu.
Japp framförallt ska han väl ut ur landet efter eventuellt straff. Kabul nästa.
Citera
2016-09-02, 20:59
Medlem
Addhocs avatar
[quote=Refraktor|58362418]
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Ja, men det kan finnas andra som deltagit vid bägge tillfällena (även om jag är skeptisk till att maken blev mördad - men hypotetiskt om man utgår från att detta är orsaken till polisens begäran om sekretess).

Skatan själv till exempel och så kanske dotterns pojkvän.. Motivet är väl pengar. Det gick åt helvete med den saken vid första tillfället när J*lias pojkvän hade ihjäl x-maken men pengarna uteblev och därför inleddes en ny mördarplan. Styrd av skatan och utförd av den 18-årige afghanen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in