Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-03, 08:37
Medlem
Vet inte hur man editerar sitt inlägg, men jag spinner vidare. Om jag ger 100kr till det ena av mina två barn, det andra barnet blir avundsjukt när barn nr 1 köper glass och åker en karusell och sen köper något krafs på stadens årliga marknadsdagar. Jag nekar då till att ha gett 100kr till barn nummer ett, jag hävdar att pengarna har gått till tivolit, glassförsäljaren och gubben i ståndet primärt, och på sikt blir det ju skattepengar av det också som båda barnen får ta del av!!

Ah shit så jävla pantat
Citera
2016-08-03, 08:42
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Enligt SCB fanns totalt 1908322 barn 0-17 år i Sverige 2012. Barnbidrag är 1050 kr/månad. Flerbarnstillägg snedvrider även det, men vi kan anta för räkneexemplet att alla har 2 barn. Då utgår 150 kronor till, dvs 2250/2 = 1125 kronor per barn. Det gör att den årliga kostnaden blir 25,8 miljarder.
Ensamkommande kostar alltså mer än hela barnbidragssystemet

( detta öppnar ju också för den modige politikern att föreslå ett, för folket medvetandegörande, avskaffande av barnbidragen. Då är vi tillbaka på ruta ett ekonomiskt och blir av med en del av de sjuka utbetalningarna till på papperet frånskilda Somaliska 8-barnsmödrar. För samhällsekonomin i stort kommer på så sätt en massa föräldrars lyxkonsumtion av mat och barnkläder att ersättas med lönekostnader för de ensamma barnens daddor och med asylbaronernas nödvändiga utgifter )
Senast redigerad av fermion 2016-08-03 kl. 08:47.
Citera
2016-08-22, 16:20
Medlem
Knullkungens avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6500710

"Anställda på boenden för ensamkommande barn och ungdomar behöver få bättre kunskaper om hur de ska bemöta unga som har varit utsatta för trauma. På Reningsborgs boende för ensamkommande i Göteborg har de anställda fått gå en utbildning i "traumamedveten omsorg". Reportage av Joel Wendle. Hör även Annika Algeblad på IVO, inspektionen för vård och omsorg, samt Musse Hosseini ordförande i Sveriges ensamkommandes förening."
Citera
2016-09-01, 17:18
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .10mmauto
Så det är inte ungarna som får pengarna? Utan pengarna går till mat, hyra, personal osv. Vem nyttjar lokalerns, äter maten samt behöver assistans för att kunna leva?

Vi försörjer dom ju med enorma summor, om dom får 100kr i matpengar dagligen eller mat till ett värde av 100kr innebär väl för fan ingen skillnad för den som betalar kalaset?

Hur fan tänker du människa? Detta bekräftar bara mina ideer om att inte bara "barnen" utan även personalen som huserar på dessa boenden utgörs av genetiska soptippar
Kollade du datumet på inlägget du citerade? Det är ju lite pinsamt idag, men man kan säga att jag gjort en resa sedan dess till en annan planet.
Citera
2016-09-01, 18:21
Medlem
Ja jag läste tråden och uppfattade din förändring, det resonemanget som jag vände mig emot ville jag ändå bemöta oavsett om upphovsmannen hunnit ändra sig eller inte. Det resonemanget som du förde och som kag vände mig emot kan göras av andra människor eller läsas av andra, ett bemötande borde finnas tillgängligt även om personen som förde det råkar ändra sig.
Citera
2016-11-14, 12:40
Medlem
Finns det ensamkommande flickor, eller bara pojkars live som är hotad i hela världen?
Citera
2016-12-08, 14:02
Medlem
För nästan tio år sedan
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Tror du att fenomenet med ensamkommande flyktingbarn kan urarta till en industri om vi fortsätter att ösa pengar över dem? Att ryktet sprids i deras hemländer osv om det nu inte redan gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Svårt att sia om, men nej, jag tror inte att det kommer att peaka speciellt mycket högre än hur det ser ut nu.
2007 spekulerar "greenhorn" i en ensamkommande industri, Kaiser Chief är skeptisk!

År 2007 kom det 1 264 ensamkommande
År 2015 kom det 35 369 ensamkommande

Tänk om någon lyssnat på greenhorn i tid
Citera
2016-12-08, 15:46
Medlem
GenesisPs avatar
Sverige har i minst 10 år haft ett, för oss, bisarrt rykte i Mellanöstern och där omkring. Sveriges politik kopplad till invandring, asyl och integration måste vara den dummaste och mest naiva i världen. Utan att överdriva det minsta.
Citera
2016-12-08, 17:19
Medlem
Sandtags avatar
Hela grejen är så jävla paradoxal, ensamkommande skäggtomtar är det pinsammaste i Sveriges histora.. Skäms som fan över den här situationen, vi är västvärldens laughing stock. Det värsta är att när man försökt påtala hur bisarr sitautionen är så möts man med "vilka äckliga åsikter, nu mår jag illa, men gud... osv osv". Detta av vänner, sambo och släkt. det svenska "kunskapssamhället" blir grundlurade och utnyttjade av analfabeter från mellanöstern, att lämna hela soppan och dra är nog enda lösningen. DÖD åt Reinfeldt och vänsterlobbyn!
Citera
2016-12-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Efter att ha läst diverse gissningar, fördomar och funderingar i ett otal trådar så tänkte jag att jag som jobbar med asylsökande ensamkommande barn kan försöka svara på frågor, ifall det är någon som har sådana.

Jag kan inte svara på allt, och jag kommer inte att svara på rena påhopp. Har ingen jätteinsyn i migverket, och kommer heller inte att ta några direkta politiska diskussioner.

Så är det någon som vill veta mina empiriska erfarenheter under 5 års arbete med "28-åriga skäggiga barn" så shoot.
Hur har resten av dom yngre männen det i Afghanistan?
Dom som är kvar?
Citera
2017-01-25, 16:16
Medlem
De kallas barn men får köpa både cigaretter och öl. Hur går det ihop ?
Citera
2017-03-15, 20:07
Medlem
Migrationsverkets beräknade kostnader för ensamkommande:

2016 – 27,6 MILJARDER KR (+15,0)
2017 – 34,0 MDR KR (+19,7)
2018 – 29,5 MDR KR (+13,7)
2019 – 30,3 MDR KR (+11,8)

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kr...nde-barn%3Anyh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera