• 2
  • 3
2006-12-30, 16:17
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Snälla.

Du är ung och jag vet att känslorna är skitstarka och man tror att man aldrig mer kommer att träffa nån man passar så bra ihop med.

Men.

Alkoholmissbruk är alkoholmissbruk. Som nån sa innan, det beror inte på dig utan det är nåt hon uppnår med hjälp av alkoholen.

För några veckor sen gjorde jag slut med en kille som ansåg att semestrar var till för att supas bort och inte såg nåt konstigt i att dricka upp en flaska vin ensam på en vardag. När jag sade till honom att han har alkoholproblem kallade han mig fascist. Han är i 40-årsåldern och har såvitt jag vet varit "spritromantiker" (hans benämning) sen tonåren.

En alkoholist är nåt av det jobbigaste att leva med. Om hon inte inser situationens allvar och slutar dricka, så dra. Snälla!

sen ÄR det skillnad på att vara ute på semester och vara hemma en vardag.. vad jag vet så har jag alltid supit åt nå jävulskt mycket mer när jag varit utomlands och några dagar när jag har kommit hem.. det hör nästan till.
allltid ett sexpack i kylen + alltid öppnad öl + sprit i mängder brukar vara receptet.. sen är inte direkt turistorterna dåliga på att servera öl på morgonen när man kommer ner bakis för att käka frukost..

döm inte en person över hur dom är när dom är på semester. semester är väl ändå till för att släppa alla problem och ha en bra tid?

och visst, man kan ha roligt utan alkohol. men nu pratar jag om hur jag själv brukar vara när jag är utomlands.
Citera
2006-12-30, 17:35
Medlem
waccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Snälla.

Du är ung och jag vet att känslorna är skitstarka och man tror att man aldrig mer kommer att träffa nån man passar så bra ihop med.

Men.

Alkoholmissbruk är alkoholmissbruk. Som nån sa innan, det beror inte på dig utan det är nåt hon uppnår med hjälp av alkoholen.

För några veckor sen gjorde jag slut med en kille som ansåg att semestrar var till för att supas bort och inte såg nåt konstigt i att dricka upp en flaska vin ensam på en vardag. När jag sade till honom att han har alkoholproblem kallade han mig fascist. Han är i 40-årsåldern och har såvitt jag vet varit "spritromantiker" (hans benämning) sen tonåren.

En alkoholist är nåt av det jobbigaste att leva med. Om hon inte inser situationens allvar och slutar dricka, så dra. Snälla!

jag ska göra mitt bästa, jag sitter här hemma hos henne nu, hon sover så ja ska ta det med henne när hon vaknar. hon sa förlåt när ja kom, men det repliken är standard när hon har druckit o ja har blivigt sur, sen säger hon att ja är sur osv. men anledning till att ja är sur att mina njurar inte är som dom ska o ja va inne på sjukhuset osv igår, men visst är ja sur på henne för att hon dricker!

/w
Citera
2006-12-30, 17:36
Medlem
waccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Utseéndemässigt kan hon mycket väl vara attraktiv, men jag tror att kyuss menade att hon skulle vara oattraktiv som en livspartner och på det emotionella planet.

Jo, ja tänkte inte på det, men han har rätt! ska ta mej ett snack med henne om en stund, så får ja se om ja sover här eller inte inatt!

/w
Citera
2007-01-02, 11:42
Medlem
waccos avatar
sådär, nu har det gått ett par dagar och ja har pratat med henne ... vilket ledde till att hon sa samma sak som förra gången! så nu är det fan upp till henne hur hon vill ha det .. ja sa att ja mådde skit dåligt pga av henne för att hon dricker som hon gör! så ja .... jag återkommer om allt om en vecka eller nått sånt!

Tack för att ni har stöttat mej!

/w
Citera
2007-01-02, 12:12
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wacco
sådär, nu har det gått ett par dagar och ja har pratat med henne ... vilket ledde till att hon sa samma sak som förra gången! så nu är det fan upp till henne hur hon vill ha det .. ja sa att ja mådde skit dåligt pga av henne för att hon dricker som hon gör! så ja .... jag återkommer om allt om en vecka eller nått sånt!

Tack för att ni har stöttat mej!

/w

Förvänta dig inte mycket, har hört dylika fraser av drognyttjande människor förr och i 90% av fallen är det bara bullshit.

Men, hoppas det går bra!

MVH.
Citera
2007-01-02, 13:00
Medlem
Jag har varit tillsammans med ett flertal alkoholister. Det är faktiskt jobbigt, eftersom man aldrig kan lita hundraprocentigt på att de håller vad de lovar. Alkoholen går liksom alltid först.

Å andra sidan.... det finns få personer som kan vara så roliga och charmiga som hyftsat funktionella alkoholister i åldern ung/ung vuxen. Det är alltid fest. Det är alltid roligt. Det är alltid action. Det händer saker. Hela tiden. På gott och ont. Det blir aldrig tråkigt. Livet blir en karusell, berg-och-dal-bana. Droger (till en viss gräns) kan göra livet mer intressant.

Så det där är en avvägning. I långa loppet tror jag att det är omöjligt att leva med en alkoholist, förutsatt att man tycker att saker som tillit och respekt är viktigt för en fungerande relation. Om han säger att han ska hämta barnen på dagis är det inte säkert att han faktiskt gör det, om ni förstår vad jag menar. Om man å andra sidan kan kompromissa bort tillit och respekt till förmån för äventyr och spänning så är livet med en alkoholist många gånger kul och händelserikt.

Mina boyfriends kom uteslutande från extrema överklassmiljöer. Drickandet skedde i glamorösa omgivningar. De kunde föra sig, var otroligt roliga, sociala, omtyckta och populära och bjöd friskt. Jag säger inte att det är _bättre_. Men det är _annorlunda_ jämfört med parkbänksalkisar.

Fundera på vad som är viktigt för dig. Jag tror inte att hon kommer att sluta dricka för att du ställer ultimatum. Det funkar sällan så.

Lycka till, keep us posted!
Citera
2007-01-02, 16:33
Medlem
Akons avatar
Ett tips, håll dig undan människor med alkoholproblem, du kan inte fixa dem om de inte själva vill. I nio fall av tio har du inte en chans mot alkoholen. Det kommer förmodligen att svida jävligt mycket i själen, men du förtjänar något bättre.
Citera
2007-01-02, 17:03
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wacco
anledning till att ja är sur att mina njurar inte är som dom ska o ja va inne på sjukhuset osv igår, men visst är ja sur på henne för att hon dricker!

Så hon var ute och söp medan du låg på sjukhuset? Vilket jävla kap du har där!
Akon har förövrigt rätt, du kan inte hjälpa folk som inte vill ha hjälp, det är dessutom inte ditt jobb att styra upp andra människors liv.
Citera
2007-01-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
sen ÄR det skillnad på att vara ute på semester och vara hemma en vardag.. vad jag vet så har jag alltid supit åt nå jävulskt mycket mer när jag varit utomlands och några dagar när jag har kommit hem.. det hör nästan till.

Ok, sånt där semesterfirande är helt främmande för mig. Sen undrar jag om det är normalt att åka på semester med nån man är nyförälskad i och bara automatiskt anta att h*n också vill supa bort hela semestern? Då kan man ju spara flygpengarna och sitta hemma och supa om det nu är så viktigt.

Sen drack mitt ex ingalunda bara på semestern, men det är en annan historia.

wacco, hon kommer att säga samma sak om och om igen. Var inte så beroende av vad hon säger (för det är tyvärr bara bull) utan fatta egna beslut!
Citera
2007-01-02, 19:19
Medlem
Uppenbarligen har hon alkoholproblem om hon "måste" dricka sig full varje helg på fredag och lördag. Det stora testet är ju att om någon säger att de inte ska dricka så håller de också det löftet. Själv fattar jag inte hur folk pallar att dricka varje helg.
Citera
2007-01-03, 02:14
Medlem
SthlmBrud_21s avatar
ja precis som alla andra säger så får du säga vad du tycker...slå näven i bordet...men antagligen så kommer hon inte lyssna på dig, för vad är annorlunda nu jämfört med alla andra gånger du sagt till henne.

så alltingen så gillar du läget, då man egentligen inte kan ändra på andra människor...eller så drar du dig ur.

vilket jag skulle göra i din situation. ni har varit tillsammans i 3 månader, och vissst du gillar henne. men det är lättare att lämna henne nu än senare. vad svider mest, 3 månader eller 1 år?

lämna henne medans du kan...kommer bara att bli svårare med tiden.

lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in