2016-12-21, 01:25
Medlem
Av erfarenhet vet jag det inte händer något när man anmäler brott. I alla fall när det inte finns bevis. Jag har anmält flera brott och det har kommit hem ganska snabbt att förundersökningen läggs ned.

Men i slutet på november anmälde jag ett brott. Jag tror att det var den 20:e (osäker) och ännu idag har jag inte fått någon kopia på att förundersökningen läggs ned?

Är de alltid skyldiga att skicka ut sån kopia? Eller har de bara kanske glömt bort? Det är ju nu trots allt 1 månad sedan jag gjorde anmälan och dom kanske inte ens har hunnit gå igenom den ännu?

Eftersom jag BEHÖVER denna kopia på att förundersökningen har lagts ned så undrar jag hur jag får tag på den? Vem ringer man? Jag har förövrigt polisens diarenummer som jag fick när anmälan gjordes.
Citera
2016-12-24, 19:57
Medlem
Du ringer polisen och frågar.
Citera
2016-12-25, 14:39
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Eftersom jag BEHÖVER denna kopia på att förundersökningen har lagts ned så undrar jag hur jag får tag på den? Vem ringer man? Jag har förövrigt polisens diarenummer som jag fick när anmälan gjordes.

http://lmgtfy.com/?q=ringa+polisen

Polisen är inte skyldig att underrätta anmälaren om vad som händer med förundersökningen. Det är inte heller säkert att polisen hunnit fatta beslut i ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in