Citat:
Men märk väl, det är ingen som försöker hindra dessa "goda" och "naiva" människor att uttrycka sig. Det är ingen här som massanmäler dem. Det är ingen här som försöker att begränsa deras yttrandefrihet.
Det du ser här är åsikter och argumentation om varför det är skadligt. Förhindrandet av yttrandefrihet, debattskadandet och tystandet av andra är det ju gruppen som står för. Man saboterar medvetet samtal om samhällsproblem och genom det så är man ju medskyldiga till vad som sker i samhället idag.
Det man kan fråga sig är ju varför så många förnekar och mer eller mindre ljuger om hur gruppen fungerar och vad den står för när motsatsen gång på gång bevisats i denna tråd.
Du kanske kan svara på varför ett flertal välkända näthatare är välkomna i gruppen och ickehatare inte är det när de har "fel" politisk åsikt?
Det du ser här är åsikter och argumentation om varför det är skadligt. Förhindrandet av yttrandefrihet, debattskadandet och tystandet av andra är det ju gruppen som står för. Man saboterar medvetet samtal om samhällsproblem och genom det så är man ju medskyldiga till vad som sker i samhället idag.
Det man kan fråga sig är ju varför så många förnekar och mer eller mindre ljuger om hur gruppen fungerar och vad den står för när motsatsen gång på gång bevisats i denna tråd.
Du kanske kan svara på varför ett flertal välkända näthatare är välkomna i gruppen och ickehatare inte är det när de har "fel" politisk åsikt?
Sista frågan först - jag är varken moderator eller administratör på JÄH så jag kan inte svara på hur man definierar näthatare eller vilka som släpps in i gruppen eller inte.
Jag anser inte att JÄH förhindrar yttrandefriheten eller tystar andra. Gruppens syfte är att främja en god ton i debatter och anmäla rasistiska inlägg, personangrepp etc. Ett annat syfte är naturligtvis att fler grupper ska våga ge uttryck för sin åsikt än de som oftast kablar ut den. Det du kallar samtal om samhällsproblem är, av vad jag sett hittills, oftast vad som verkar som en ryggmärgsreflex att skylla alla problem öht i samhället som beroende på invandrare/ flyktingar. Sen smädar man gärna regering och speciellt statsministern med diverse glåpord och påstår att de är blinda för hur samhället ser ut. Någon slags debatt med förslag eller idéer utom "Släng ut/Skjut dom " syns inte till..
Så jag vet inte riktigt vilken debatt du anser kvävas av JÄH ?
Jag förstår inte heller hur du går en koppling mellan JÄHs syfte att ha en god samtalston på nätet med ett ansvar för samhällsutvecklingen öht ? "Medskyldiga till vad som sker i samhället idag " är ju dessutom en oerhört vid och svepande formulering som du bör precisera.