Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-15, 16:41
Medlem
Eftersom det ska vara debatt utgår jag ifrån att Sarnecki är emot att ny statistik ska tas fram. Varför är han emot det? Varför är någon emot mer kunskap och information?

Om inte den personen skulle ha en agenda det vill säga?
Citera
2017-01-15, 16:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Regeringen har infört en ny nationell strategi för forskning för att inte slösa med skattebetalarnas pengar. Endast forskning som förbättrar det svenska samhället är tillåten från och med nu.
Ja, visst är det ett anmärkningsvärt uttalande från sanningsministeriet, jag menar justitiedepartementet.
Citera
2017-01-15, 16:45
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Eftersom det ska vara debatt utgår jag ifrån att Sarnecki är emot att ny statistik ska tas fram. Varför är han emot det? Varför är någon emot mer kunskap och information?

Är inte statistiken redan ihopsamlad?
Citera
2017-01-15, 16:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Att frågan ens kommer upp till debatt måste ses som något av en sensation. Nu får vi hoppas att Mattias Karlsson har förberett sig väl och kommer med tunga argument. Invandrarkriminaliteten kan skapa djupa sprickor i den mångkulturella svenska fasaden.
Jag tänkte det samma. Oj då kan de ens diskutera den frågan men pessimist som jag är så tror jag att frågan redan är färdigdiskuterad.
Jerzys roll är endast att sitta där och leverera svar som är beslutade och färdiga och ligger och hoppar i någon byrå på Rosenbad.
Mattias kommer att få rasist frågor som vanligt och inledningsfrågor som.
Ja Mattias ni är ju kända i de kriminella kretsarna med järnrör och dylikt.
Vad säger du ( din lille nazze he, he, he)
Alltså de vill visa.:Titta vi lyssnar på er men samtidigt säga igen kolla in SD rassarna nu......
Det blir mest prat om nazister antagligen.
Mattias får vara frontfigur.

Vi går väl se hur det blir. Tror inte alls på några så kallade demokratiska utspel längre.
Allt är ett spel för gallerian.

Förlåt min pessimistiska sida men så är det...
Senast redigerad av goran744 2017-01-15 kl. 17:03.
Citera
2017-01-15, 17:00
Medlem
CloverLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Är inte statistiken redan ihopsamlad?

Nej, eller vad menar du? Vi har två gamla rapporter men den senaste kom för över 10 år sedan och det finns ju uppenbarligen ett behov av en ny med tanke på all desinformation som sprids.
Citera
2017-01-15, 17:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:

För att vi redan vet att vissa etniciteter är överrepresenterade och vänstern har bestämt att det är på grund av utanförskap/klyftor som vissa etniciteter våldtar och mördar mer.

Vad tjänar man på att säga att x är 20 gånger mer överrepresenterad? Visst kan det vara intressant, men man får ju inte forska vidare på det.

Sedan leker man med statistiken för att få det att låta värre än vad det är. Om vi antar att 1 på 1000 svenska våldtar så säger kritikerna är x är 20 mer överrepresenterad. Det betyder att skillnaden mellan svenskar och x är 1/1000 respektive 20/1000 - vilket såklart inte låter lika sexigt.
Citera
2017-01-15, 17:12
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloverLeaf
Nej, eller vad menar du? Vi har två gamla rapporter men den senaste kom för över 10 år sedan och det finns ju uppenbarligen ett behov av en ny med tanke på all desinformation som sprids.

Sedan senaste BRÅ-rapporten med angiven etnicitet 2005 har 1 miljon invandrare främst från afrika och mellanöstern kommit till nationen.

"Reinfeldtmiljonen" på plats - Snart är vi fler än tio miljoner i Sverige

Under fredag nästa vecka väntas Sveriges befolkning passera tio miljoner enligt Statistiska centralbyrån.

Tack vare den stora invandringen av män från tredje världen har Sverige numera för första gången sedan SCB började föra statistik under 1700-talet ett överskott av män.

http://www.friatider.se/snart-bor-fl...oner-i-sverige
Senast redigerad av Furillen 2017-01-15 kl. 17:33.
Citera
2017-01-15, 17:14
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:

Herr Sarnecki vill inte att någon slags etnisk profilering ska förekomma eftersom det då finns risk för att svenskarna får upp ögonen för hans stamfränders förehavanden och att de då blir förvandlade till lampskärmar för sexmiljonte gången.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-01-15 kl. 17:17.
Citera
2017-01-15, 17:15
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloverLeaf
Jag frågar om inte Brå har färsk statistik tillgänglig men håller den hemlig.
Citera
2017-01-15, 17:17
Medlem
svallerbyttans avatar
Blir kul att se den debatten. Mattias Karlsson är den absolut vassaste debattören i SD.
Citera
2017-01-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tänkte det samma. Oj då kan de ens diskutera den frågan men pessimist som jag är så tror jag att frågan redan är färdigdiskuterad.
Jerzys roll är endast att sitta där och leverera svar som är beslutade och färdiga och ligger och hoppar i någon byrå på Rosenbad.
Mattias kommer att få rasist frågor som vanligt och inledningsfrågor som.
Ja Mattias ni är ju kända i de kriminella kretsarna med järnrör och dylikt.
Vad säger du ( din lille nazze he, he, he)
Alltså de vill visa.:Titta vi lyssnar på er men samtidigt säga igen kolla in SD rassarna nu......
Det blir mest prat om nazister antagligen.
Mattias får vara frontfigur.

Vi går väl se hur det blir. Tror inte alls på några så kallade demokratiska utspel längre.
Allt är ett spel för gallerian.

Förlåt min pessimistiska sida men så är det...

Jag instämmer i dina tankegångar. Jerzy är dresserad av Rosenbad för att frenetiskt förminska den galopperande brottsligheten. Mord varenda dag nästan. Våldtäkter som läggs ned - Yeh kurvorna pekar nedåt ju! Mattias kommer att stå där framställd som främlingsfientlig representant för SD.
Programledaren och Jerzy gör high five efter sändningen. DN Aftonbladet och Expressen jublar över Jerzys idiotinlägg och livet går sin gilla gång i PK-stugorna igen.
Citera
2017-01-15, 17:26
Medlem
Nicke08s avatar
.
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Radio 1”Årets Radiostation” presenterade idag, 12 nov, uppgifter i direktsänd radio om att BRÅ har förnekat besvärande statistik om invandrare för allmänheten under flera år.

http://play.radio1.se/catchup/9162
1:45:00

Avslöjandet handlar om när SD:s partiledare Jimmie Åkesson ställs mot väggen i en BBC sändning för flera år sedan. PK-flocken har raljerat över Åkessons insats i sändningen i åratal.

Partiledaren har beskyllts för att ha:
-förvrängt fakta
-spridit lögner
-baserat politiken på lögner och halvsanningar

Nu visar media helt plötsligt fram en helt annan bild. BBC sändningen blir besvärande för Radio1, med EXPO:s frontfigur Robert Aschberg, när BRÅ plötsligt styrker partiledarens påstående.

Jimmie Åkesson säger i intervjun att våldtäkter i högre grad begås av invandrare. BBC menar att Åkesson förvanskar siffrorna. Radio 1 bestämmer sig för att gå till källan direkt-BRÅ. Två icke anställda på radiokanalen ringer upp BRÅ och vad sker? Jo:

-Vem är det som har rätt egentligen? Stämmer det som Jimmy Åkesson säger? undrar Radio 1.
-Det stämmer. Svarar Stina Holmberg på BRÅ.

Ser vi en ny väg som media tar?
Inser PK-flocken att det inte går att mörka besvärande fakta längre?
Har det Politisk Korrekta etablissemanget tänkt om?
Är detta en ny agenda att man försöker avdramatiserar besvärande uppgifter som inte passar in för miljövänstern?
Kommer vi få se fler 180 graders kullerbyttor av vänsterväldet?
Kommer fler innerstadsjournalister byta kurs?
Slänger in denna egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in