• 1
  • 2
2017-01-20, 07:23
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=qxIG4dduqy0

hur fan kan man göra denna nyhet dagen innan han ska sväras in?

om detta hade gjorts om Obama dagen innan, 2008, av fox news herregud... vi vet hur vänstern hade låtit då.

hur som helst, är det jag som är lite väl paranoid nu, eller är inte detta på gränsen till uppmaning för presidentmord?

Om någon galning, inom vänstern, utför ett dåd för han lärde sig om detta ifrån CNN- kan CNN råka dit för något?

får man spekulera i media om x eller y på sådana här sätt? och är det verkligen moraliskt eller etiskt?

För mig är detta terrorism, att spekulera om politiska meningsmotståndares död och hur det skulle förändra saker. Och ja, indirekt berätta/inspirera vad mordet kan göra för Obama, och vänstern.
Senast redigerad av quezen 2017-01-20 kl. 07:26.
2017-01-20, 07:26
Medlem
Cerrus avatar
Isåfall hade fox inte existerat, de uppfann den typen av snack och sen perfekta den, de har klagat i 8 år för en president som styrde som en republikan, nu är det vänsterns tur att klaga. Hur fan kan du se biasan cnn har och inte fox..
2017-01-20, 07:27
Medlem
det jag menar är, om jag skriver en massa artiklar om hur invandrarpolitiken kan förändras om Stefan Löfven lönnmördas, men detta är inget jag vill - är jag inte indirekt delaktig i hans mord om någon dåre skjuter honom just därför?
Senast redigerad av quezen 2017-01-20 kl. 07:31.
2017-01-20, 07:34
Medlem
Cerrus avatar
inte enligt lag, men det argumentet kan du dra åt alla håll. Film, musik, artisteri.

Allt kan ha ett inflytande kan man argumentera, sen är det ju detta scenariot tydligt att de nämner det i förrhoppning att någon gör något. Men så länge de inte säger det för tydligt. Kolla Trump exempel, han har vänt ryggen på mycket han lovat långt till och med innan han blir president, ingen bryr sig. bara ord. De kan få sparken ENBART ifall folket kräver det på twitter.

Kommer du ihåg när han slängde ut en från sin rally och sa, I remember back in the days when you could give a guy like that a good beating, och efter det så börja Trump supporters och resten bråka nästan varje dag.
2017-01-20, 07:43
Medlem
99% av alla som bråkar på politiska event är ju åt vänstern, är ju uppenbart.

Såg någon som gick runt med en t-shirt bland 30.000 trump supporters som sade "fuck trump" testa och gå med samma t-shirt på en metallica konsert, du kommer bli nedslagen (jag är inte för det) men så är det.
2017-01-20, 07:47
Medlem
Europes avatar
Det verkar faktiskt som CNN försöker uppmuntra några av alla dessa hysteriska tokar vi har sett under året att faktiskt försöka mörda den blivande presidenten. "Det finns faktiskt fortfarande en chans att stoppa det hela!" Verkligen anmärkningsvärt.

Förvisso framförs det hela på ett sätt som det är omöjligt att påvisa är en direkt uppmuntran, samt skulle väl inte heller framstå som det under andra omständigheter, men om man sätter det i sitt sammanhang med den extrema polariseringen, de uppenbara hysterikerna och nötterna på Trumps motståndarsida, den stora mängd troende PK-människor som är helt övertygade om att Trumps presidentskap direkt innebär införandet av Hitlers Tredje riket i USA, så... Som sagt, väldigt anmärkningsvärt.
2017-01-20, 07:50
Medlem
Precis, jag menar... om denna nyhet skedde för flera månader sedan, eller t om någon vecka efter trump blir vald... "okej" kanske... men dagen innan han ska bli president? Så får vi reda på att om Trump mördas, så kan - då ingen annan republikan har blivit godkänd av senaten - Obama handplocka en egen president tills de kommer på något sätt att fixa detta (vilket är luddigt med).
Och, som du skrev - detta är av CNN. Samma media som har ett öppet krig gentemot Donald Trump.
2017-01-20, 08:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag håller med dig. Vidrig "journalistik". Jag gissar att CNN inte kommer behöva ta med sig mikrofoner till pressmöten med Trump de närmaste 8 åren, för de kommer aldrig få ställa en enda fråga.

What comes around goes around och Trump verkar veta hur MSM ska behandlas.
2017-01-20, 08:21
Medlem
Det här kan absolut tolkas som en uppmaning till brott. Vidrigt. Är personligen emot Trump ur ett ekonomiskt perspektiv (för global, fri och svensk handel) men att förtrycka och manipulera demokrati på detta sätt finns det inga ursäkter för. CNN har dock tappar all form av trovärdighet i USA under valet, detta kan bli sista spiken i kistan för dem.
2017-01-20, 08:36
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag håller med dig. Vidrig "journalistik". Jag gissar att CNN inte kommer behöva ta med sig mikrofoner till pressmöten med Trump de närmaste 8 åren, för de kommer aldrig få ställa en enda fråga.

What comes around goes around och Trump verkar veta hur MSM ska behandlas.
Tror du han är så dum verkligen? Jag tror att det kan förändras, men det är upp till CNN att bevisa att de kan bete sig inom de ramar som Trump anser är lämpliga. Halva USA litar blint på CNN så det finns mycket sympati att hämta via den kanalen.
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Det här kan absolut tolkas som en uppmaning till brott. Vidrigt. Är personligen emot Trump ur ett ekonomiskt perspektiv (för global, fri och svensk handel) men att förtrycka och manipulera demokrati på detta sätt finns det inga ursäkter för. CNN har dock tappar all form av trovärdighet i USA under valet, detta kan bli sista spiken i kistan för dem.
Det här är bara början. Trump har inte ens lagt handen på bibeln och CNN fläskar på med detta. Det är inte oväntat, men man blir ju nyfiken på vad CNN och resten av den klicken kommer att hitta på framöver. Det skulle vara lite roligt om CNN och Fox helt enkelt "bytte plats" i landskapet så att det är CNN som fjantar sig värst istället för Fox. Som ett facit på hur jävla löjlig hela mediacirkusen är.
2017-01-20, 08:39
Medlem
Innan valet "förfasades" man över att Trump eventuellt inte skulle acceptera valresultatet... och nu detta.. verkligen sjukt.

ska bli intressant att se hur Trump kommer att behandla dessa journalister framöver..
2017-01-20, 08:53
Medlem
JustZlatans avatar
CNN har gått ner sig totalt. Nu uppmanar de sina tittare att lönnmörda Trump innan han svärs in. Som sagt, om Fox News hade gjort samma spekulationer 2008 hade vänsteretablissemanget med CNN i fronten gått i taket, även här hemma hade SVT, SR och alla nyhetstidningar tagit upp det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in