2017-01-22, 11:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Okey, vart har jag sagt att kall fusion existerar?
Det existerar lika mycket som 4:e generationens kärnkraftverk.
Jag bara menar, hur kan du missat att jag skrivit att det kommer flera decennier innan man löser det problemet för, tror du för jag trodde att det var redan ute?
Så frågan är varför klarar du inte av att berätta för oss om kall fusion är bra, eller måste du också vänta på Trump innan du svarar?
Och idioten här, är ju den som inte klarar av att kolla in i framtiden och se fördelarna med kall fusion för USA och världen.
Kall fusion finns inte. Det är alltså vare sig bra eller dåligt. Ingen människa kan "kolla in i framtiden". Eftersom kall fusion inte existerar vore det ytterst anmärkningsvärt om någon politiker i hela världen skulle föra upp det på sin energipolitiska agenda.
2017-01-22, 11:11
Medlem
Most protesters arrested on Inauguration Day will face felony rioting charges, federal prosecutors say

Oj då en ny boss i staden.

Är det något man vet i USA som medborgare eller turist är blir man misstänkt på federal nivå så är det kört, om man så snott en klubba från kiosken.

Det kan ge dig vilket straff som helst.

Bra av Trump att sätta ner foten.
2017-01-22, 11:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jo, vi redan vet att bankerna hade piltavla med vilken ränta som kunden skulle få, och att man gav lån till folk man redan visste om inte skulle klara av dessa.
För sen sälja lånen till andra som inte visste om dessa förutsättningar, vilket ledde till en hel del problem världen runt pga dessa lurendrejare.
Även hade bankerna vart "smarta" och säga till låntagarna att det är bara ge oss nyckeln om du inte kan betala så försvinner lånen.

Och du har ju redan idiotförklarat den fattiga, så vems ansvar är det?
Frågan är varför en bank lämnar ett lån den redan vet om aldrig kommer klaras av att betala amorteringar och ränta.
Skulle inte förvåna mig om bankerna även övertalade kunderna att visst kan du ta detta lånet.
För banken sålde ju bara lånet ändå, så deras risk var ju mot noll på ett sådant lån.
Det var Obamas, Bush och Clinton som, genom politiska beslut, minskade kraven banker skulle ställa på låntagare. Det uttalade syftet var att öka belåningen bland låginkomsttagare. De skulle få ett "eget" hem. Resultatet blev att de blev hemlösa och skuldsatta, samt att hela världsekonomin hamnade i gugning.

Att du vill upprepa detta misslyckande är ytterligare en av många indikationer på din avsaknad av konsekvensanalys.
2017-01-22, 11:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Most protesters arrested on Inauguration Day will face felony rioting charges, federal prosecutors say

Oj då en ny boss i staden.

Är det något man vet i USA som medborgare eller turist är blir man misstänkt på federal nivå så är det kört, om man så snott en klubba från kiosken.

Det kan ge dig vilket straff som helst.

Bra av Trump att sätta ner foten.
Underbart. Sötebrödsdagarna för "aktivisterna" är över. Nu ska det bara sjunka in i BLM och kommunisterna att det faktiskt är förenat med långa fängesestraff att förstöra privat egendom. Lekstugan är över. Blir det riots förävantar jag mig att nationalgardet sätts in, tillsammans med gummikulor, batonger och vattenkanoner. Ingen vill se ett nytt Ferguson.
2017-01-22, 11:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det var Obamas, Bush och Clinton som, genom politiska beslut, minskade kraven banker skulle ställa på låntagare. Det uttalade syftet var att öka belåningen bland låginkomsttagare. De skulle få ett "eget" hem. Resultatet blev att de blev hemlösa och skuldsatta, samt att hela världsekonomin hamnade i gugning.

Att du vill upprepa detta misslyckande är ytterligare en av många indikationer på din avsaknad av konsekvensanalys.
Men det är ju upp till baken att låna ut, det är inget en bank måste göra.
Dock visade sig att bankerna gav lån de visste direkt aldrig kommer funka, och sen sålde lånen till folk som inte hade en aning om detta.
Så skyll du på dessa politiker, det fråntar INTE ansvar ifrån bankernas beteende.
Vilket är tragik, det skulle ha rullat ett par huvuden där.
2017-01-22, 11:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ojdå nu kommer den repiga skivan på nått som jag redan sagt inte kommer lösas på decennier.
Så säga samma sak som jag gör, hur funkar det för dig tycker du?

Kall fusion finns redan på den politiska agendan, då i form av hjälp till forskning.
Är den lika stor som en fiktiv mur, nä, det är ju den inte, inte ens nära.
Dock arbetar man med framtiden och forskning.
Men svar om kall fusion är nått bra när det löses om par decennier, det verkar vara helt omöjligt att få svar på ifrån någon av er, inte ens ett hypotetiskt svar går att få.
Det verkar vara ett problem att du inte kan vända dig till väster och fråga Trump vad du ska svara.
Det land som ligger längst fram inom fusionsforskning är USA. Det land som sitter på de skarpaste forskarna inom området är USA. Det land som lägger mest pengar på fusionsforskning är USA.

Kall fusion finns inte och många tvivlar på att det kommer att existera. Om kall fusion kan lösa energiproblemen är det givetvis bra, men dina spekulationer inom området är så orbota korkade att det omöjliggör alla former av diskussion. Du saknar grundläggande kunskap inom området.

Dina fantasier om hur framtiden kommer se ut om "ett par decennier" är ointressanta. Dina fantasier är inte topic i denna tråd. Den handlar om Trumps inrikespolitik.
2017-01-22, 11:24
Medlem
Citat:
Men det är ju upp till baken att låna ut, det är inget en bank måste göra.
Dock visade sig att bankerna gav lån de visste direkt aldrig kommer funka, och sen sålde lånen till folk som inte hade en aning om detta.
Så skyll du på dessa politiker, det fråntar INTE ansvar ifrån bankernas beteende.
Vilket är tragik, det skulle ha rullat ett par huvuden där.

Fast det är klart att banken kommer låna ut till någon som inte har råd, banken tar det personen har och när pengarna tar slut tar man huset.

Var väl det trumps finansminister steven mnuchin gjorde under krisen. Så Trump har gjort hans jobb svårare vilket är bra.

Detroit är ett perfekt exempel banken måste se till att personen har råd:

https://www.youtube.com/watch?v=HEJftSppTi8
2017-01-22, 11:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det land som ligger längst fram inom fusionsforskning är USA. Det land som sitter på de skarpaste forskarna inom området är USA. Det land som lägger mest pengar på fusionsforskning är USA.

Kall fusion finns inte och många tvivlar på att det kommer att existera. Om kall fusion kan lösa energiproblemen är det givetvis bra, men dina spekulationer inom området är så orbota korkade att det omöjliggör alla former av diskussion. Du saknar grundläggande kunskap inom området.

Dina fantasier om hur framtiden kommer se ut om "ett par decennier" är ointressanta. Dina fantasier är inte topic i denna tråd. Den handlar om Trumps inrikespolitik.
Vad är mina spekulationer, kan du informera mig så jag också vet så jag ens kan svara?

Antalet pengar som spenderas tänker jag inte kommentera utan få fakta.
2017-01-22, 11:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast det är klart att banken kommer låna ut till någon som inte har råd, banken tar det personen har och när pengarna tar slut tar man huset.

Var väl det trumps finansminister steven mnuchin gjorde under krisen. Så Trump har gjort hans jobb svårare vilket är bra.

Detroit är ett perfekt exempel banken måste se till att personen har råd:

https://www.youtube.com/watch?v=HEJftSppTi8
Det är inget en bank måste göra, och skulle på att reglerna hade blivit lättade, är ju bara skjuta över ansvaret på andra.
Det är trots allt baken som är företaget och ingen annan.
Sånt kallas ta ansvar, och det är extremt tydligt att bankerna INTE gjorde.
2017-01-22, 11:29
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Inte nes framträdandet i CIA:s högkvarter klarade Trump av särskilt presidentlikt. Att prata politik´och egna mediafajter framför ett minnesmonument fick många att lämna framträdandet och applåderna var knappast mer än artiga. Redan dag två uppenbarade sig Trumps brister och totala okunnighet. Så frågan är om CIA står bakom Trump efter detta. En säkerhetstjänst skall kunna lita på sin president och det gör def. inte CIA i dagsläget. Skrämmande. Nu verkar media i USA höja sitt tonläge och den fajten kan Trump aldrig vinna. Något fel i hjärnvindlingarna måste han ju ha.

Trump har redan vunnit fajten mot MSM och det är i princip bara CNN som fortsätter med sitt trams. Men så har CNN också rasat i popularitet. Apråpå popularitet har ju även underrättelsetjänsterna tappat enormt mycket genom otaliga skandaler och klanterier. "Pissgate" var den senaste. Flynn och Trump har redan annonserat att total omstrukturering väntar underrättelsetjänsterna. Sen tror jag att du gravt har missförstått en sak. Det är alltså presidenten som ska kunna lita på sina underrättelsetjänster och inte tvärtom. Skrämmande passar bättre in på dig som inte förstått det.
Senast redigerad av Endevil 2017-01-22 kl. 11:38.
2017-01-22, 11:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är inget en bank måste göra, och skulle på att reglerna hade blivit lättade, är ju bara skjuta över ansvaret på andra.
Det är trots allt baken som är företaget och ingen annan.
Sånt kallas ta ansvar, och det är extremt tydligt att bankerna INTE gjorde.
Och eftersom bankerna gång på gång visat sig vara dåliga på att axla detta ansvar, behöver politiker reglera finansmarknaden. En politiker som för en kortsiktig ekonomisk politik som grundas på höga privatlån, gör ett bra jobb för att förstöra landets ekonomi. Detta kommer märkas i Sverige när bolånemarknaden kollapsar inom ett par år.
2017-01-22, 11:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad är mina spekulationer, kan du informera mig så jag också vet så jag ens kan svara?

Antalet pengar som spenderas tänker jag inte kommentera utan få fakta.
Jag tror och hoppas du kan läsa dina egna inlägg (runt 10 st) där du svamlar om kall fusion och kräver att folk ska uttala sig om kall fusion och sluta vara rädda för kall fusion och så vidare.

Att du väljer att inte kommentera för att du saknar fakta har nog aldrig hänt tidigare, då skulle du inte skriva några inlägg alls. Men det är ju bra att du kommit till insikt om att du är en ignorant stolle som inte klarar av att ta reda på grundläggande fakta innan du svamlar loss om hur USA "hamnar efter" om de inte satsar på kall fusion och grön energi. USA är liksom bara världsledande inom området, men såna små petitesser behöver man ju inte bry sig om om man heter Klyban och skiter i sånt som fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in