• 1
  • 2
2017-01-23, 00:44
Medlem
Tja,

Började i september (2016) snacka med en tjej som jag fann rätt intressant. Vi började umgås (typ promenader, bio, middag/film hos mig) en del (typ 1-2gg/vecka) och kändes rätt bra.

Däremot är vi rätt olika som personer och detta i kombination med att jag var rätt emotionellt uppfuckad gjorde att jag tog det rätt lugnt. Men med tiden så började jag trots allt få lite känslor för hondjuret och hon för mig.

Men efter ett tag så kändes det som att det började gå utför, hon var upptagen i princip hela tiden och prioriterade annat. Så jag började fundera på om det här verkligen var något jag ville, men beslutade mig för att avvakta lite till.

Sen en måndag för ett par veckor sedan så frågor hon om jag har lust att hitta på något kommande onsdag, varpå jag svarar att jag är upptagen (hela dagen) och frågar om vi kan ses på torsdagen istället, vilket gick bra.

På onsdag kväll skriver hon och frågar om jag kan ses på förmiddagen dagen därpå (torsdag) och att vi behöver snacka.

När vi ses, så säger hon "Jag tycker bara att vi ska förbli vänner." och jag svarar att det är helt okej för mig. Varpå hon brister ut i gråt. Jag frågade henne om hon ville fortsätta ses ibland "som vänner" och hon svarade att kommer behöva tid. Sedan var hon tydligen tvungen att dra och jag lät henne.

Sedan dess har vi inte haft någon kontakt (förutom att vi fortfarande spelar Wordfeud), men det kan ju knappast betyda något.

Detta var lite drygt en månad sedan och vi båda är 20-22år gamla.

------

Så,

1. Vad fan tror ni det var som hände egentligen? Försökte hon frammana någon form av kärleksförklaring från min sida?

2. Till en början så kändes det inte speciellt illa. Men nu när det har gått lite tid har jag börjat inse hur mycket jag faktiskt saknar henne. Tror ni hon hade uppskattat att höra det eller hade jag bara gjort det värre för henne?
Citera
2017-01-23, 00:55
Medlem
1. Jag tror hon ville att du skulle säga "men jag älskar ju dig" eller något liknande.
2. Ja, hon hade nog uppskattat det.
Citera
2017-01-23, 01:03
Medlem
Maravillas avatar
Inledde ni något fysiskt?
Citera
2017-01-23, 01:54
Medlem
Imirons avatar
I vanliga fall brukar jag säga att man ska behålla värdigheten och skita i när de gör sånt här, men just detta hondjur verkar ju så jävla förvirrat att det absolut är värt för dig att höra av dig, men en sak som jag tycker du ska fundera på då är följande:

VAD VILL DU?

Ska du vara kompis så var bara det, ska du vara något mer så får du försöka förmedla det (ej med ord, med HANDLING). Friends with benefits är ju allmänt trevligt, men det verkar inte vara aktuellt.
Citera
2017-01-23, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ak47anZz
1. Jag tror hon ville att du skulle säga "men jag älskar ju dig" eller något liknande.
2. Ja, hon hade nog uppskattat det.

Det var det jag var rädd för. Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Inledde ni något fysiskt?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
I vanliga fall brukar jag säga att man ska behålla värdigheten och skita i när de gör sånt här, men just detta hondjur verkar ju så jävla förvirrat att det absolut är värt för dig att höra av dig, men en sak som jag tycker du ska fundera på då är följande:

VAD VILL DU?

Ska du vara kompis så var bara det, ska du vara något mer så får du försöka förmedla det (ej med ord, med HANDLING). Friends with benefits är ju allmänt trevligt, men det verkar inte vara aktuellt.

Alltså, jag känner vid det här laget att vad som helst är bättre än ingenting. Men optimalt skulle ja ju vilja vara mer än vänner.

Vet inte om jag skulle vara speciellt intresserad av en FWB-relation, eftersom det är mer henne jag saknar snarare än hennes kropp.

---

Om jag nu ska höra av mig, bör jag bara säga det eller droppa det efter att ha snack en stund?
Citera
2017-01-23, 03:12
Medlem
Som jag ser det kan två saker hända. Antingen träffas ni & du berättar, varpå hon säger att hon känner likadant & ni kan börja ses mer seriöst. Alternativ två är att hon redan är "över" dig eller känner att det inte kommer funka då ni inte ligger rätt i synk.

Hur som helst är det alltid mer värt att berätta. Även om det inte skulle leda till ett förhållande så kan ni efter att du ridit ut dina känslor fortsätta som vänner, och kanske lyckas i framtiden. Lev väl & lycka till!
Citera
2017-01-23, 08:51
Medlem
Det är nog ingen som förstår hur brudar fungerar.
Varför frågade hon om ni bara skulle vara vänner för att sedan börja grina?
Efterblivet.
Varför kan hon inte bara säga att hon tycker om TS om hon nu gör det?

Ring och säg att du saknar henne så får man se vad som händer.
Skumt bara.
Citera
2017-01-23, 13:27
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zefyros
1. Vad fan tror ni det var som hände egentligen? Försökte hon frammana någon form av kärleksförklaring från min sida?
Jag är skeptisk till att hon ville höra en kärleksförklaring. Man dumpar ju inte folk för att få höra sånt. Om inte annat blir det ju jävligt konstig stämning efteråt även om du hade sagt att du älskar henne. Att hon började gråta har nog mer med att hon tyckte det var jävligt jobbigt att sitta där och tala om hur hon känner. Rädd för att du ska bli besviken eller ledsen etc. Och sen brast det när det väl var sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Zefyros
2. Till en början så kändes det inte speciellt illa. Men nu när det har gått lite tid har jag börjat inse hur mycket jag faktiskt saknar henne. Tror ni hon hade uppskattat att höra det eller hade jag bara gjort det värre för henne?
Jag tror inte det hade spelat någon roll. Hon ville bara dumpa på ett snyggt sätt, istället för att skicka sms eller dylikt. Hon ville bara få det överstökat. Hon hade nog gått igenom en miljon olika scenarios i huvudet innan hon bad om att få prata med dig. Att du skulle börja häva ur dig kärleksförklaringar var ett scenario. Att du skulle bli sur och gå därifrån var ett annat osv. Att det inte blev mer dramatiskt än det blev var nog mest en lättnad för henne.

Om det hela bara var en scam för att hon ville höra kärleksförklaringar hade hon nästan garanterat hört av sig vid det här laget. Folk brukar funka så. Man gör slut eller säger dumheter för att få en reaktion, sen får man panik när man inser vad som hände. Och ringer och messar dygnet runt. Jag tror det bästa är att bara släppa hela grejen.
Citera
2017-01-23, 13:53
Medlem
Du lärde dig förhoppningsvis något iaf. När en tjej säger så hade jag sagt att jag är inte intresserad av fler vänner, så om det är det du vill kommer det inte funka. Då behåller du din heder och genomskådar hennes "tester". lycka till
Citera
2017-01-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det är nog ingen som förstår hur brudar fungerar.
Varför frågade hon om ni bara skulle vara vänner för att sedan börja grina?
Efterblivet.
Varför kan hon inte bara säga att hon tycker om TS om hon nu gör det?

Ring och säg att du saknar henne så får man se vad som händer.
Skumt bara.

problemet är att killar/män tänker logiskt medan kvinnor tänker med känslor.
det går att lära sig hur hondjuren fungerar men tro inte att det kommer låta lågiskt

och ring INTE å säg att du saknar henne, skulle hon ringa dig så snacka inte en massa bestämm en dejt och ta det därifrån....
Senast redigerad av skurren83 2017-01-23 kl. 13:57.
Citera
2017-01-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurren83
problemet är att killar/män tänker logiskt medan kvinnor tänker med känslor.
det går att lära sig hur hondjuren fungerar men tro inte att det kommer låta lågiskt

och ring INTE å säg att du saknar henne, skulle hon ringa dig så snacka inte en massa bestämm en dejt och ta det därifrån....

Klart han ska säga det.
Det har gått en månad utan kontakt, vad har han att förlora?
Citera
2017-01-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Klart han ska säga det.
Det har gått en månad utan kontakt, vad har han att förlora?

sin självrespekt! hade hon varit intresserad hade hon hört av sig.
Senast redigerad av skurren83 2017-01-23 kl. 14:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in