Citat:
Ursprungligen postat av
lilali
Tycker det är oroväckande att du "pappar" din flickvän. Du har ingen rätt att begära att hon inte ska lämna hemmet, träffa kompisar eller dricka alkohol.
Det vore en annan sak om du inte ville att hon gick ut och drack om hon gjorde olämpliga saker när hon var full. Såsom exempelvis slagsmål, otrohet, stöld, vandalisering etcetera.
Just nu verkar du bara kontrollerande och elak. Om du vill stanna hemma, inte träffa dina vänner eller festa och dricka alkohol så skaffa en partner som vill samma, istället för att försöka kontrollera, manipulera och straffa någon för att de inte lyder dig.
Det handlar överhuvudtaget inte om att hon går ut eller dricker, det skiter jag fullständigt i. Det handlar om att jag vill se om hon för en gång skull kan hålla vad hon lovar för att se om vi har en framtid ihop eller inte. Vad löftet innebär är irrelevant för mig, det enda jag vill se är om hon håller det.
Jag vill verkligen att vi ska kunna lita på varandra ju, men då borde man inte lova massa saker man inte kan hålla när det kommer till kritan.