Citat:
Ursprungligen postat av
Mymmel
Intressant att se medias vinkel på det här. Dels är det en mycket liten nyhet och dels är det ett SD-möte. Underförstått - är man sverigedemokrat eller polis, så får man finna sig i att bli attackerad av militanta vänsterextremister och det är ingen stor grej. Jag är inte sverigedemokrat, men jag tycker det här är åt helvete.
Lika liten nyhet som här ungefär. Tumult utbröt utanför, ingen skadades, ingen tog sig in, folk lämnade platsen utan problem. Vänsterextremister kan också ställa till med problem men skillnaden är att de sällan skadar andra utan istället "bara" protesterar högljutt.
Såna här personer har jag respekt för, att stå upp för sina värderingar genom att protestera på ett sätt som ger genomslag i vårt land. Ingen brottslig handling verkar ha begåtts. Att maskera sig är dock en varningssignal men det kan ju vara för att slippa identifiering av vänner och familj. Inte för att begå en brottslig handling. Jag undrar ofta varför inte SD-anhängare protesterar mer mot etablissemanget. Det finns ju dagligen orsaker till att gå ut och protestera och manifestera för er. Jag vill se ett förändrat samhälle som inget riksdagsparti kan åstadkomma nu. Blockpolitiken är dålig för vårt land.