Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-02, 09:10
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mymmel
Intressant att se medias vinkel på det här. Dels är det en mycket liten nyhet och dels är det ett SD-möte. Underförstått - är man sverigedemokrat eller polis, så får man finna sig i att bli attackerad av militanta vänsterextremister och det är ingen stor grej. Jag är inte sverigedemokrat, men jag tycker det här är åt helvete.

Lika liten nyhet som här ungefär. Tumult utbröt utanför, ingen skadades, ingen tog sig in, folk lämnade platsen utan problem. Vänsterextremister kan också ställa till med problem men skillnaden är att de sällan skadar andra utan istället "bara" protesterar högljutt.

Såna här personer har jag respekt för, att stå upp för sina värderingar genom att protestera på ett sätt som ger genomslag i vårt land. Ingen brottslig handling verkar ha begåtts. Att maskera sig är dock en varningssignal men det kan ju vara för att slippa identifiering av vänner och familj. Inte för att begå en brottslig handling. Jag undrar ofta varför inte SD-anhängare protesterar mer mot etablissemanget. Det finns ju dagligen orsaker till att gå ut och protestera och manifestera för er. Jag vill se ett förändrat samhälle som inget riksdagsparti kan åstadkomma nu. Blockpolitiken är dålig för vårt land.
Citera
2017-02-02, 09:12
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
synd att man aktivt tar bort inlägg här som säger en viss åsikt
min mening är iaf att dessa krafter som attackerade mötet och partiets företrädare i mångt är samma skrot och korn i hur man beter sig

bägge sidor är lika långt ifrån demokratiska

Håller helt med. Dock gillar jag V:s politik i grunden, sen finns det extremister i det partiet också.
Senast redigerad av hulkenberg 2017-02-02 kl. 09:15.
Citera
2017-02-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Lika liten nyhet som här ungefär. Tumult utbröt utanför, ingen skadades, ingen tog sig in, folk lämnade platsen utan problem. Vänsterextremister kan också ställa till med problem men skillnaden är att de sällan skadar andra utan istället "bara" protesterar högljutt.

Såna här personer har jag respekt för, att stå upp för sina värderingar genom att protestera på ett sätt som ger genomslag i vårt land. Ingen brottslig handling verkar ha begåtts. Att maskera sig är dock en varningssignal men det kan ju vara för att slippa identifiering av vänner och familj. Inte för att begå en brottslig handling. Jag undrar ofta varför inte SD-anhängare protesterar mer mot etablissemanget. Det finns ju dagligen orsaker till att gå ut och protestera och manifestera för er. Jag vill se ett förändrat samhälle som inget riksdagsparti kan åstadkomma nu. Blockpolitiken är dålig för vårt land.

Jaha, och det är alltså helt okej då att ett antal maskerade ligister står och kastar knallskott och gapar när dina politiska åsikter skall framföras?
Det blir helt omöjligt för ett demokratiskt samhälle att fungera om ingen får komma till tals.

Nästan så jag har lust att anställa någon som följer dig på publika platser och skriker åå det högsta varje gång du skall öppna käften.
Citera
2017-02-02, 10:44
Medlem
Citat:
Vänsterextremister kan också ställa till med problem men skillnaden är att de sällan skadar andra utan istället "bara" protesterar högljutt.

Ursäkta?
Till och med den som endast följer Sveriges Radio P1 får den tydliga bilden av att det är vänstern som står för våldet.
Citera
2017-02-02, 10:46
Medlem
Citat:

Jag håller inte med alls, det är inte OK att försöka skrämma bort folk från legitima möten. Bl.a. användningen av knallskott/fyrverkerier visar ju på att så var fallet! Och att en massa poliser tillkallades bevisar ju också att det hela var hotfullt. Att "brott inte har begåtts" bevisar ju nuförtiden ingenting, annat än att polisen inte försökt fixa några bevis och att inget behövt åka till sjukhus och att ingen har anmält nåt, då ju numera inget händer om man anmäler mindre brott som hot mm.
Citera
2017-02-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
I sverige får man inte tycka som man vill. Det är en trend att hata SD utan att ens veta om deras politik. Sverige är korrupt inom varje område tro inget annat. Det här hade aldrig skett om inte 50 procent av svenska folket varit så naiva, daltande, blåögda, lurade, tröga, osjälvständiga idiot fanskap. Jag är glad att inte vara hel svensk hade skämts då Fyfan....Visa mera ryggrad och intigritet!!!!!!!!!!
Måste tyvärr hålla med. Redan när Göran P. "lånade" en AP fond borde alla blivande och varande pensionärer har protesterat, och dessutom protesterade ingen när inga pengar lämnades tillbaka. Sen fortsatte allt i rask takt, de pengar som sparades när försvaret las ner användes till migration + viss skattesänkning tillsammans med de tillfälliga pengar som tjänades på försäljningen av statliga företag. I den mån nån tjänade nåt, så var det löntagare med hyggliga inkomster och storfinansen, inte pensionärerna. Men det värsta är att ingen korrekt information gavs från politikerna- ingen i 7-klövern protesterade högljutt och inga konsekvensutredningar och uppföljningar av dessa har gjorts när invandringen har underlättats. I norge och Danmark har pensionärerna behandlats betydligt mera OK både i fråga om pensioner och i fråga om vård och omsorg i liknade grad som dessa länder varit restriktivare i fråga om invandring!!!!
Citera
2017-02-02, 11:37
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Jaha, och det är alltså helt okej då att ett antal maskerade ligister står och kastar knallskott och gapar när dina politiska åsikter skall framföras?
Det blir helt omöjligt för ett demokratiskt samhälle att fungera om ingen får komma till tals.

Nästan så jag har lust att anställa någon som följer dig på publika platser och skriker åå det högsta varje gång du skall öppna käften.

Det är också omöjligt för ett demokratiskt samhälle att fungera om ingen får protestera eller manifestera. Att du och dina jämlikar inte sysslar med sådant är inte mitt problem. Jag sympatiserar med Vänsterpartiet numera - har lämnat MP nu!
Citera
2017-02-02, 11:38
Medlem
Citat:

1 - Såna här personer har jag respekt för, att stå upp för sina värderingar genom att protestera på ett sätt som ger genomslag i vårt land. Ingen brottslig handling verkar ha begåtts.

2 - Att maskera sig är dock en varningssignal men det kan ju vara för att slippa identifiering av vänner och familj.

.

"Det har förekommit raketer och så kallade bangers (kraftiga smällare, reds. anmärkning) och det har kastats ett flertal knallskott mot polisen."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sor...n-i-eskilstuna

1 - Jag är ingen jusrist - men jag tror nog att det är olagligt att kasta knallskott mot polis samt skjuta raketer utan tillstånd på allmän plats?

2 - Att maskera sig vid en demonstration är inte bara en varningssignal, det är dessutom även olagligt.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...a_sfs-2005-900

I detta fall verkar det ha varit två demonstrationer. En "tyst" grupp som var bestämd sedan tidigare (oklart om tillstånd fanns) samt en knallskottskastande, delvis maskerad skara på 30-40 pers.
Att den tysta gruppen nu gnäller på polisen i SVT istället för att vara jävligt sura på de som förstörde deras tysta demonstration är för mig rätt märkligt
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sor...-bara-ga-ga-ga
Citera
2017-02-02, 11:39
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Jag håller inte med alls, det är inte OK att försöka skrämma bort folk från legitima möten. Bl.a. användningen av knallskott/fyrverkerier visar ju på att så var fallet! Och att en massa poliser tillkallades bevisar ju också att det hela var hotfullt. Att "brott inte har begåtts" bevisar ju nuförtiden ingenting, annat än att polisen inte försökt fixa några bevis och att inget behövt åka till sjukhus och att ingen har anmält nåt, då ju numera inget händer om man anmäler mindre brott som hot mm.

Det var ju bara en liten klick som smällde av knallskotten. Sådana finns överallt.
Citera
2017-02-02, 11:47
Medlem
Citat:
Det var ju bara en liten klick som smällde av knallskotten. Sådana finns överallt.

De som inte tillhörde den tysta demonstrationen var ju de som härjade med könsord samt kastade bangers och sköt raketer. Är 30-40 pers en "liten klick" enligt dig? Polisen förde bort ca 50 pers totalt inklusive den skötsammare skaran - vilket med matematik borde ge att den lilla klicken var större eller t.om betydligt större än den skötsamma majoriteten..?

"Utöver de tysta demomstranter fanns enligt polisen på platsen även 30-40 personer som inte respekterat avspärrningarna. Några av dessa hade även maskerat sig och det förekom även raketer och kraftiga smällare."
Citera
2017-02-02, 13:00
Medlem
Men ska det vara så svårt, 3 rappa slag med batongen på valfri kroppsdel (gärna käften) sen demaskera, fota och anhåll för förberedelse till terroristbrott eller grovt överfall. Sen på omslaget till Expressen med rubriken "Terrorister fick smaka på sin egen medicin" sen en intervju med mannen på gatan (dvs mig) där jag känner mig stolt att betala skatt när det går till ett så gott ändamål!

Fängelse utan att passera gå, dryga böter och färdiglekt.
Citera
2017-02-02, 13:08
Medlem
Citat:
Och sånt skall bemötas med våld i form av batongslag tills personen ifråga ligger ner och stannar där.

Att försöka kasta knallskott på tex polis bör besvaras med skarp eld, gärna i huvudet men åtminstone så skithögen är oskadliggjord helst på livstid.

Är det många bör tårgas/pepparspray/vattenkanoner användas direkt.

Skithögar ska få känna på demokrati i sitt esse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in