Citat:
Lika liten nyhet som här ungefär. Tumult utbröt utanför, ingen skadades, ingen tog sig in, folk lämnade platsen utan problem. Vänsterextremister kan också ställa till med problem men skillnaden är att de sällan skadar andra utan istället "bara" protesterar högljutt.
Såna här personer har jag respekt för, att stå upp för sina värderingar genom att protestera på ett sätt som ger genomslag i vårt land. Ingen brottslig handling verkar ha begåtts. Att maskera sig är dock en varningssignal men det kan ju vara för att slippa identifiering av vänner och familj. Inte för att begå en brottslig handling.
Såna här personer har jag respekt för, att stå upp för sina värderingar genom att protestera på ett sätt som ger genomslag i vårt land. Ingen brottslig handling verkar ha begåtts. Att maskera sig är dock en varningssignal men det kan ju vara för att slippa identifiering av vänner och familj. Inte för att begå en brottslig handling.
Jag vet inte exakt vilka som var där när de var som mest, vad det var för ålder på dem, om de var svenne eller blatte, men de som fortfarande var där efter att det lugnat sig lite, det var killar av ickesvensk typ (såg nog inte en enda tjej), som var i typ gymnasieåldern, så funderar på om det var skolelever från den faktiska skolan där det hände. Missade tyvärr värsta anstormningen.
Ifall det var så så fattar jag faktiskt ilskan (läs sura miner), för är det ens egen skola där man faktiskt är hela dagarna, som ska vara steget till ens framtid, så känns det nog som ett svek att de tillåter en gubbe in som vill att de inte ens ska ha en framtid i Sverige. Ska tillägga att skolans elever inte är bråkiga, det är en skola blandad i färg och med elever som vill bli något. Här talar vi alltså välintegrerade undomar/unga vuxna där elever har respekt för varandra. Är väl sådant vi vill ha i vårt land?
Det var ingen som var taskig med polisen vad jag såg, folk var bara sura och verkade ifrågasätta. Polisen var inte heller taskiga.
Såg i nyheterna att han även varit i Fröslunda och "pratat med folk". Det borde ju gått bra. Hans parti är ju grabbar som kan slåss och inte skyggar för att vara kriminella, samma som killarna på torget i Fröslunda. Utsatt område jovisst, men, det beror i mångt och mycket på att polisen inte verkar kunna det här med kriminella gäng. Innan gängbråken och det nya gänget så var det väl inte speciellt utsatt eller? Insatser inriktar sig på ungdomar som bara har tråkigt vilket är bra för dem för då kanske de inte hamnar snett sedan, men de utgör ju inte problemet. Man kan kasta hur mycket pengar som helst på det istället för att faktiskt försöka knäcka gängen.
Nog om detta, måste ut och scora lite knark på Fröslunda torg (lagligt på apoteket).
Måste ändå säga att jag är lite impad att de lyckades skramla så många cops på relativt kort tid till skolan. De fick tydligen ta från andra ställen än Eskilstuna, massa intilliggande distrikt kallades in med. Läget känns väldigt annorlunda mot när Anna Lindh handlade på NK.