Lider så med alla stackars småbarn som har desss människor som föräldrar
Ja nog är det fruktansvärt. Någon som vet var barnen är placerade idag?
Det är helt sanslöst om Johanna M manipulerat sin dotter och hennes man att vara med på mordet av Aki. Men hon verkar inte ha några hämningar, riktigt ond människa
Som om snygghetsgraden skulle spela nån roll. Det är lika sjukt i vilket fall som helst.
Håller med.
Jag tror att hon mutatmed giftermål och permanent uppehållstillstånd och hotat med att avslöja ålder och annat för utvisning. Ett tungt motiv för gm att utföra morden
MR sa ju att han redan hade mördat någon med en kniv så han var redan en mördare och ska inte daltas med. Inte vem som helst som är kapabel till mord oavsett hur galen JM är.
Tror inte det är fastställt att MR mördat tidigare.
Ett rykte säger att han har varit fängslad för ett "knivdåd", det behöver inte nödvändigtvis betyda dödlig utgång.
Ja nog är det fruktansvärt. Någon som vet var barnen är placerade idag?
Det är helt sanslöst om Johanna M manipulerat sin dotter och hennes man att vara med på mordet av Aki. Men hon verkar inte ha några hämningar, riktigt ond människa
Finns det någon sammanfattning om hennes bakgrund-tänker då på precis ALLT.
Ev ska han ha suttit i fängelse i några år i Turkiet för att ha knivhuggit en person. Ej dödat.
Om rädslan för JM och MR och om knivdådet i Turkiet
Här finns en video med Bashir som uppger att MR har knivhuggit en person i ryggen på ett bröllop i Turkiet.
Enligt MR själv var det fråga om självförsvar. Utan att vilja ha förutfattade meningar så tror jag att knivhuggningar i ryggen sällan är självförsvar...
Här berättar Bashir också om hur rädd han är för JM och MR, trots att dom är inlåsta. Han berättar också mer om MR och JM.
Bashir gissar att 19-åringen är 24 år gammal.
MR har ju själv berättat om sin relegering från skolan efter slagsmål med lärare och fängelsevistelsen i Iran efter vad jag gissar rubricerades som misshandel av en polis. En hedersfråga har MR uppgett. Enligt MR hade polisen behandlat hans flickvän illa.
Jag tror att hon mutatmed giftermål och permanent uppehållstillstånd och hotat med att avslöja ålder och annat för utvisning. Ett tungt motiv för gm att utföra morden
Var en jävla tur att det inte blev något bröllop
men tror som dig att hon snokat reda på vilka hållhakar hon kunnat ha på även sina barn, och andra i omgivningen
tror inte att älsklingen skulle ha mördat om hon inte gett honom anledning och tipsat om hur han skulle gå tillväga
en tanke som dök upp var OM hon varit ut till föräldrarna tidigare på dagen och gett dem någon form av sömnmedel eller lugnande i samband med mat eller fika, så hon kunde vara säker på att föräldrarna troligtvis sov tungt
Möjligtvis kan hon har lockat med uppehållstillstånd. Men att avslöja åldern på MR hade hon tjänat någonting på eftersom MR var registrerat som vuxen redan i januari 2016. Kanske ville hon gifta med MR för att hindra honom från att vittna mot henne. Om det hade blivit så att bara hon åkt fast.
Om tråden
Tråden, som jag på många sätt uppskattar, är faktiskt nominerad till "Årets bästa Flashbacktråd" 2017. Den kommer troligen inte att vinna, men det är kul att den är nominerad, IMO.
Visst finns det Cluedo/Clue-inslag här. Kanske det som imponerar mest på mig är hur många kan komma fram till så mycket mer och bättre resultat än vad någon kan ensam. Visst kan det bli lite spretigt ibland och svårt att hålla ihop, med just nu ca 12 000 inlägg, men det hör ju till.
Om mordet på Aki
Det återstår ju många frågetecken ännu om hur i detalj mordet gått till. Under tiden får vi använda de pusselbitar vi har. Här är en om ljuset ute under tiden som mordet inträffade.
Bryggans position och mörkret på natten
59.2805N 15.7704E
59°16'49.8"N 15°46'13.4"E
[b]Om ljuset, natten mellan 7e och 8e augusti 2015[b]
Solnedgång 2015-08-07: 21:09
Soluppgång 2015-08-08: 04:57
Skymningsbegreppet är lite diffust.
Om jag minns rätt så talade LGW om akvitet på småtimmarna. Jag är inte säker på om det var SMS-trafik, bilrörelser eller båda.
Småtimmar: Normalt 00:00-03:00 (dygnets första tre timmar)
Som mörkast var det 23:39—02:34, då var det "astronomisk skymning". Helt mörkt var det aldrig på natten.
Vad händer nu med utredningen av mordet på Aki?
JJ/IA är häktad på sannolika skäl och JM är delgiven misstanke. Även JB och DB är delgivna misstanke, men om man så vill, släppta i brist på bevis. När jag tittar i kulan så ser jag ett nytt gripande inom ett par veckor, men kulan kanske luras?
Vågar vi hoppas på ett erkännande i en nära framtid?
–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-18 kl. 15:43.
Möjligtvis kan hon har lockat med uppehållstillstånd. Men att avslöja åldern på MR hade hon tjänat någonting på eftersom MR var registrerat som vuxen redan i januari 2016. Kanske ville hon gifta med MR för att hindra honom från att vittna mot henne. Om det hade blivit så att bara hon åkt fast.
Ja, den synnerligen snabba marschen mot hinderprövning och giftemål berodde sannolikt på hennes önskan att han inte vittnade mot henne.
Hon planlägger och manipulerar - men det blir liksom stora luckor här och var. "Tänkte inte på det"
Avsaknad av giltig legitimation hos MR för att kunna ingå äktenskap, avsaknaden av bil vid Akis mord, att hon inte ringde hans telefon utan endast skickade sms, hennes uttalande att "vi var hemma" samma kväll som GM mördades och därmed ge MR ett falskt alibi och indirekt avslöja att hon var inblandad, den märkliga livförsäkringshistorien - som sannolikt blir hennes fall i Akis mord, uppgifterna om att det initialt var någon annan än JM som hade sex med flyktingpojkarna på filmen, Thailandsresan - just då, mutförsöket i häktet etc.
Hon är nog enormt duktig manipulatör och verkar kunna linda de flesta runt sitt finger.
Men så särskilt smart verkar hon inte vara med dessa fadäser i planeringen.
Senast redigerad av Solglittret 2017-02-18 kl. 15:42.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!