Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Ingen som säger att USA inte ska hjälpa dom.
I den övriga världen så är man medlem och får ta del av medlemsfördelarna så länge man har ett medlemskap.
Och det har Norge idag i alla fall, imorgon får vi ta när det är imorgon.
Medlemskapet upphör samtidigt som man vägrar betala försäkringspremien. Fråga ditt eget försäkringsbolag så vet du att jag talar sanning. Norge har härmed sagt upp alla försvarsgarantier relaterade till NATO. De fick sin allra sista påminnelsekrav, och de vägrade demonstrativt, just i syfte att försöka förnedra USA:s president.
Grattis alla norsktorskar!
Jag har alltid sagt till dem att de aldrig kommer att få åtnjuta sin oljefond, världens största statliga fond. Någon annan kommer att ta den från dem. Jag gissar att Trump tar pengarna och oljan och öarna, och låter Ryssarna ta hand om det värdelösa och uttalat USA-fientliga islamist-kommunistiska Saudinavien. Fair deal, alla kompetenta att medverka vid förhandlingarna är nöjda (tyvärr kvalificerades ingen Saudinavier att ens höras).
Skulle ge tyskar, holländare, britter och fransmän näsbränna och skrämselhicka också. Saudinavien har självmant valt att göra sig skyddslösa och isolerade, och ryssen vill ta dem, så varför inte låta naturen och logiken ha sin gång? Vad har Trump att förlora på det?