Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ställ istället frågan varför i helvete två så kallade "Sverigevänner" springer till utländsk media,När dom istället borde försöka lösa problemen hemma.
Vad fan hade dom tänkt att utländsk media skulle göra åt saken ???

Nej usch och tvi fan för dom två skvallertanterna Åkesson och Karlsson som inte ens tänkt igenom konsekvenserna för landet. Något sånt här kunde jag aldrig någonsin tro om dessa två.

Skulle någon utis säga ngt negativt om landet så skulle det ta hus i helvete.
Här har vi två infödda som gör precis samma sak, så på vilken sida är egentligen Å&K ?
Inte fan är dom på Landets sida.

Skämmes ta mej faen !
Quislingar är Quislingar och måste med nödvändighet bete som Quislingar.

Att det är vidrigt avskum är ställt utom allt tvivel, men det är alltid bra när masker faller.
Senast redigerad av Krillolero 2017-02-23 kl. 23:39.
Citera
2017-02-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Inbördeskrig kommer det ju att bli i vilket fall som helst då det endast finns två politiska sidor just nu i Sverige och i västvärlden överhuvudtaget.

Antingen så är du en helt vanlig vit nationalist som värnar om sitt folk eller så är du en anti-vit kommunist som vill att hela världen ska få komma till Europa.

Vilken sida väljer du?

Jaha. Ytterligare en idiot som vill ha och leva i krig.
Det finns krig i världen, jag föreslår att du åker dit för att dö istället för att önska livet av dina landsmän.
Citera
2017-02-23, 23:41
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jaha. Ytterligare en idiot som vill ha och leva i krig.
Det finns krig i världen, jag föreslår att du åker dit för att dö istället för att önska livet av dina landsmän.

Jag vill inte ha krig.

Säger bara som det är.
Citera
2017-02-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Och faktum är att Sverige - med din definition - är en ännu mer onaturlig statsbildning eftersom en mycket stor del av befolkningen, troligen en stor majoritet, har alla möjliga gener: finskt, samiskt, judiskt, romskt, sinti, vallonskt, tyskt, persiskt, brittiskt osv osv osv.

Men, vänta nu, kan det vara därför som Sverige toppar tabellerna i nästan allt, från ekonomi till livslängd, brist på korruption, mänskliga rättigheter osv osv?
Ja, Sverige är en onaturlig statsbildning. Dessa tabeller är som statistik från Sovjetunionen, knappast något som vanliga människor känner igen sig i. Tar man sådan statistik seriöst så har man inte mycket till kritiskt tänkande.
Citera
2017-02-23, 23:43
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Absolut! Att få nålstick av t ex Trump får väl t o m den mest kosmopolitiske att känna stoltheten över fosterlandet rusa i blodet?

Men när en halvanalfabetisk Quisling som Åkesson smutskastar sitt land och allt det står för, då tror jag 99,9% av svenskarna får helt andra känslor.

Sveriges Radio har ju upphört med utlandssändningar på tyska och ryska. (Kommer ihåg för 20 år sedan, då hade man också sändningar på polska, estniska, lettiska och litauiska.)
Istället har man sändningar på somaliska, arabiska, kurdiska, och persiska/afghanska.

Man är ju inte ens intresserad att förklara sin politik i Sveriges närområde, utan man vill bli en liten isolerad neger och arab-ö i norra Europa!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-23 kl. 23:47.
Citera
2017-02-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Ja, Sverige är en onaturlig statsbildning. Dessa tabeller är som statistik från Sovjetunionen, knappast något som vanliga människor känner igen sig i. Tar man sådan statistik seriöst så har man inte mycket till kritiskt tänkande.
Ett litet råd: börja släktforska. Även om det innebär att du måste ta i böcker.
Citera
2017-02-23, 23:44
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Det finns faktiskt en tredje kategori också: folk med IQ högre än en badboll.

Som sagt, dårhusen stängdes tyvärr. Av Anna Linds man fick jag veta här nyligen. Så nu finns det många
efterblivna som röstar i Sverige, eller åtminstone lobbar via webben.
Citera
2017-02-23, 23:46
Medlem
Det är med största sannolikhet en stor majoritet av befolkningen som tycker något liknande, inte bara vänsterfolk. Får hoppas att folk som läser det har vett att söka upp info på egen hand, faktakolla, se det i sitt sammanhang, se orsak och verkan osv, och inte ta en extremistledares ord rakt av.

Men tyvärr är det sådana tider nu, folk läser något, ibland helt falska nyheter och tar det som sanning. Det är såklart den vågen han rider på nu, ser det som ett enkelt sätt att sprida vinklade nyheter med insinuationer utan att säga hela sanningen. Att ta ut vissa sifferfakta utan att ge en korrekt analys av orsak och verkan, är ju såklart en medveten strategi för att vilseleda. Varken första eller sista gången folk har använt statistik på olika påhittiga sätt för att få fram sin poäng. Att skämma ut hela landet på detta sätt är väl närmast att betrakta motsvarigheten till förtal på individnivå.

Riktigt lågvattenmärke, pinsam individ som vi bara får hoppas inte får stå oemotsagd utan att någon mer kunnig, insatt och ärlig person får ge en mer fullständig bild av situationen.
Citera
2017-02-23, 23:50
Medlem
Skändligt Sverigefientligt.
Kostar typ 10+ miljarder för Sverige.
Landsförräderi är milda omdömen Putin garvar...
Vilka horor...
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest

Vad innebär begreppet "en onaturlig statsbildning"?

Vilka tabeller menar du och vad brister de i?
Illustrera lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ett litet råd: börja släktforska. Även om det innebär att du måste ta i böcker.
Oj ja, vad min världsbild skulle rämna om alla mina förfäder inte är svenskar. Där fick du mig.
Citera
2017-02-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Jag vill inte ha krig.

Säger bara som det är.
Vore det då inte bra att motarbeta människor som inte vill annat än att skapa krig ??
Eller vill du bara hänga med på allt jävulskap som sägs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in