Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Fast som jag skrev nyss. gare av sanningen. Det r ju extremhgern som gafflar om mrkning och liknande. Det r extremhgern som skapat den hr situationen. S fort en tidning inte skriver om nt s mrkas det. D r det pk-tidningar.
Sanningen finner man p typ fria tider. Att fria tider dremot inte skriver om allt r inte att mrka, det r att lyfta fram sanningen. Det r s ologiskt s man ibland undrar hur folk tnker.
Nu handlade mitt inlgg om vem som blev inbjuden p presstrff eller inte.
Men som en rent allmn kommentar s r det naturligtvis inte s att "s fort" ngon vid ett enstaka tillflle inte skriver om ngot s kallas det mrkning. Det r ju nr den samlade presskren i decennier lter bli att skriva om en viss freteelse som jag/vi talar om att mrka. Nr man medvetet under mnga r avstr frn att belysa viktiga samhllsproblem av ideologiska skl trots att man sger sig vara objektiv & sanningssgande.
Att, som du gr, krva att Fria Tider skall skriva om "allt" r ju ett typexempel p orliga debattknep. Mycket av s, "alternativmedia" drivs av en handfull entusiaster p sin fritid & har naturligtvis inte resurser att skriva om "allt". Istllet har alternativmedia vxt fram just fr att rapportera om det som vanlig media frtiger. Att Fria tider skulle recensera dansteater eller skriva om bingolotto fr att kunna anses trovrdiga r givetvis bara trams.
Att "Hundnytt" eller "Tidskrift fr Schack" inte skriver om kostnader fr massinvandring eller etniciteten p vldtktsmn r det ingen som blir upprrd av. Dom "mrkar" inget. Dessa tidskrifter utger sig inte fr att vara allmnna & objektiva nyhetstidningar.
Detta mrkande & vinklande i media r snart, tack vare internet, ett icke-problem. Fakta kommer fram nd, trots stora anstrngningar frn vnstermedia att smutskasta budbrarna. Fox News r bara en liten del i detta, men har givetvis en pverkan ven p Sverige, trots att politikerna lyckats frbjuda Fox frn att snda i det svenska TV-ntet. Men numera kan ju alla ta del av Fox nd via internet.
Pendeln har svngt & r p vg att trffa globalister, vnstermuppar & kosmopoliter direkt i plytet. Det enda som de gamla eliterna har kvar i verktygsldan r diktatur & inskrnkning av yttrandefriheten. Vi fr se om dom verkligen vgar ta den striden, fr ngot annat har dom inte, d dom ju inte har fakta & sanning p sin sida, utan endast lgner & propaganda.