2017-02-25, 14:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sanningsinstitution r ett fint ord som garanterat kommer frn en trollfabrik. Anledningen till att det behvs r ju fr att ett visst parti i sverige anvnder sig av phittade saker. Det lustiga r att just de som hyllar detta parti anklagar andra fr vad man sjlva gr.

Du tnker p socialdemokraterna?:

(FB) Finansminister Magdalena Andersson anser att hennes egna uttalanden r falska nyheter

Citat:
Jag kan personligen inte fatta hur nn kan rsta p ett snt parti men uppenbarligen kan mnga gra det. S jag fr vl respektera dem.

Jag tycker detsamma. Man fr respektera att vissa rstar p S.
Citera
2017-02-25, 14:57
Medlem
Citat:
Fast som jag skrev nyss. gare av sanningen. Det r ju extremhgern som gafflar om mrkning och liknande. Det r extremhgern som skapat den hr situationen. S fort en tidning inte skriver om nt s mrkas det. D r det pk-tidningar.

Sanningen finner man p typ fria tider. Att fria tider dremot inte skriver om allt r inte att mrka, det r att lyfta fram sanningen. Det r s ologiskt s man ibland undrar hur folk tnker.

Som vanligt har du ftt allting om bakfoten. Alternativmedia har uppsttt eftersom MSM inte fullgr sitt uppdrag som saklig och opartisk granskare av samhllet. Om MSM hade fullgjort sina sjlvklara plikter s skulle alternativmedia inte behvas. Nu behvs alternativmedia som komplement.

Ls och FRST det som jag tar upp om Five Core Principles of Journalism i mitt inlgg hr:
(FB) Brjan p ett mediakrig om mngkulturen?

terkom grna med en SAKLIG kommentar EFTER att ha tagit del av alltihop. Tack.
Citera
2017-02-25, 15:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Fast som jag skrev nyss. gare av sanningen. Det r ju extremhgern som gafflar om mrkning och liknande. Det r extremhgern som skapat den hr situationen. S fort en tidning inte skriver om nt s mrkas det. D r det pk-tidningar.

Sanningen finner man p typ fria tider. Att fria tider dremot inte skriver om allt r inte att mrka, det r att lyfta fram sanningen. Det r s ologiskt s man ibland undrar hur folk tnker.
Nu handlade mitt inlgg om vem som blev inbjuden p presstrff eller inte.

Men som en rent allmn kommentar s r det naturligtvis inte s att "s fort" ngon vid ett enstaka tillflle inte skriver om ngot s kallas det mrkning. Det r ju nr den samlade presskren i decennier lter bli att skriva om en viss freteelse som jag/vi talar om att mrka. Nr man medvetet under mnga r avstr frn att belysa viktiga samhllsproblem av ideologiska skl trots att man sger sig vara objektiv & sanningssgande.

Att, som du gr, krva att Fria Tider skall skriva om "allt" r ju ett typexempel p orliga debattknep. Mycket av s, "alternativmedia" drivs av en handfull entusiaster p sin fritid & har naturligtvis inte resurser att skriva om "allt". Istllet har alternativmedia vxt fram just fr att rapportera om det som vanlig media frtiger. Att Fria tider skulle recensera dansteater eller skriva om bingolotto fr att kunna anses trovrdiga r givetvis bara trams.

Att "Hundnytt" eller "Tidskrift fr Schack" inte skriver om kostnader fr massinvandring eller etniciteten p vldtktsmn r det ingen som blir upprrd av. Dom "mrkar" inget. Dessa tidskrifter utger sig inte fr att vara allmnna & objektiva nyhetstidningar.

Detta mrkande & vinklande i media r snart, tack vare internet, ett icke-problem. Fakta kommer fram nd, trots stora anstrngningar frn vnstermedia att smutskasta budbrarna. Fox News r bara en liten del i detta, men har givetvis en pverkan ven p Sverige, trots att politikerna lyckats frbjuda Fox frn att snda i det svenska TV-ntet. Men numera kan ju alla ta del av Fox nd via internet.

Pendeln har svngt & r p vg att trffa globalister, vnstermuppar & kosmopoliter direkt i plytet. Det enda som de gamla eliterna har kvar i verktygsldan r diktatur & inskrnkning av yttrandefriheten. Vi fr se om dom verkligen vgar ta den striden, fr ngot annat har dom inte, d dom ju inte har fakta & sanning p sin sida, utan endast lgner & propaganda.
Citera
2017-02-25, 16:28
Medlem
Continental Ops avatar
en rolig detalj kring sverigebildsfrgan nu r att bde DN och Aftonhoran har brjat verstta valda artiklar kring detta p engelska.

Tror de p fullt allvar att nn amerikan ska g in dr och lsa och tnka jass, jaha det stmmer inte det dr som stod i WSJ eller som de krde p Fox hromdan?
Citera
2017-02-25, 16:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
en rolig detalj kring sverigebildsfrgan nu r att bde DN och Aftonhoran har brjat verstta valda artiklar kring detta p engelska.

Tror de p fullt allvar att nn amerikan ska g in dr och lsa och tnka jass, jaha det stmmer inte det dr som stod i WSJ eller som de krde p Fox hromdan?
Flera amerikanska medier (Fox News och NY Times till exempel) har ju citerat DN:s artikel om att Horowitz klippte video "oetiskt" vad det n betyder..
Citera
2017-02-25, 16:44
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Flera amerikanska medier (Fox News och NY Times till exempel) har ju citerat DN:s artikel om att Horowitz klippte video "oetiskt" vad det n betyder..
hmm, d fattar jag, tnkte inte p det

det r rtt cyniskt urval av artiklar de valt ut i s fall
Citera
2017-02-26, 10:23
Medlem
Tycker det bsta ni kan gra r att maila FOX och bertta fr dem hur galet Sverige blivit, s att de kan gra en video om det.

Amerikanarna behver ocks f veta varfr svenskar inte vgar prata sanning om invandring, och det handlar om Robert Aschbergs Piscatusdatabas, dr man blir registrerad i s fort man sger ngot negativt om flyktingpolitiken och blir uthngd eller fr stryk.

Ni kan lsa mer om det hr
(FB) Ngon mste bertta fr vrlden om siktsfrtrycket i Sverige

USA behver f veta att vi lever i DDR 2.0
Senast redigerad av vitklockan 2017-02-26 kl. 10:32.
Citera
2017-02-26, 12:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
hmm, d fattar jag, tnkte inte p det

det r rtt cyniskt urval av artiklar de valt ut i s fall
De vljer ut artiklar som de tror utlnningar vill lsa. Nstan alltid r det nr nn hndelse i Sverige fr internationell uppmrksamhet. De r enklare fr tex Aftonbladet eller DN att sjlva verstta till engelsa n fr utlndsk media att gra det. Dessutom blir versttning helt korrekt.
Citera
2017-02-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geakmo
Shr skrev du "Tror du blandar ihop rtten att bra vapen och rtten att mrda.* "

Jag vet vad per capita r, men du behver frst att kultur, juridik, demografi, klimat, antal mnniskor, ekonomi med mera spelar stor roll. Sverige r ett pytteland i jmfrelse med USA och vi har lite gemensamt. Senaste rtionden har Sverige tagit emot mycket mnniskor och trots att Sverige r det mest ekonomiskt genersa landet s har vi nd allvarliga problem med kriminalitet. Varfr brnna bilar nr man fr nstan allt gratis? Det r det som Trump syftar p nr han nmner Sverige. Varfr ta in fler mnniskor och f nnu mer kulturella problem n de som redan finns?
"men du behver frst att kultur, juridik, demografi, klimat, antal mnniskor, ekonomi med mera spelar stor roll"
S om det spelar s stor roll nr det gller vapenvld, mord, och upplopp, s gller det samma med invandringen.
Sverige r ett litet miniland med homogen befolkning fram till fr 20-25 r sedan. USA r vrldens rikaste land med 300 miljoner invnare, frn grunden uppbyggt p invandring.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Han jmfr inte utan som du sger tar upp som exempel. En stor skillnad, din pajas.

Vad han jmfr r Sverige utan/innan MENA-invandringen och Sverige med/efter MENA-invandringen. Eller menar du kanske att MENA-invandringen har frbttrat Sverige?
Nej, han varken jmfrde eller tog exemplen, det enda han gjorde var att se ett 7 r gammalt inslag p fox news och var trodde det hnt nt och kommenterade det.

Denna kommentar r basen fr denna 400 inlgg lnga trd med Trumpsupportsers stkukar.
Eftersom Trumps ord inte ska tolkas efter vad han sger enligt vissa, utan efter vad man vill att han ska sga - som kristna tolkar bibeln och muslimer tolkar koranen - s kommer jag antingen tolka det bokstavligt eller likt er andra Trumpsupporters/ISIS-hjrnor.

n s lnge hller jag det bokstavligt.
Citera
2017-02-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Eftersom Trumps ord inte ska tolkas efter vad han sger enligt vissa, utan efter vad man vill att han ska sga (...) n s lnge hller jag det bokstavligt.

D kanske det r p tiden att du lr dig engelska, happening beskriver nmligen ett pgende skeende och inte att ngonting precis har hnt, som redan ppekats flera gnger i den hr trden, annars s gr du nmligen sjlv det som du beskyller andra fr att gra.
Citera
2017-02-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
D kanske det r p tiden att du lr dig engelska, happening beskriver nmligen ett pgende skeende och inte att ngonting precis har hnt, som redan ppekats flera gnger i den hr trden, annars s gr du nmligen sjlv det som du beskyller andra fr att gra.
https://youtu.be/a0QcrR5dTOo?t=19s

Ett gramatiskt fel "look what's happening last night in sweden", och koranen-hjrnorna tolkar det som koranen-hjrnorna vill.
Citera
2017-02-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
https://youtu.be/a0QcrR5dTOo?t=19s

Ett gramatiskt fel "look what's happening last night in sweden", och koranen-hjrnorna tolkar det som koranen-hjrnorna vill.

Och sen lyssnar du p resten och frstr att han pratar om att vi har haft fr mycket okontrollerad invandring och att det PVERKAR vrat samhlle negativt, inte att ngot srskilt skulle ha hnt.

Nej visst ja, du hr ju det du vill hra och inte vad som sgs, glmde det.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in