Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-04, 14:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Trump didn't immediately offer evidence for the claim. CNN has reached out to Obama, but has not heard back.
Citat:
Obama's office did not immediately respond to a request for comment from Reuters.
Att Obama's administration inte fortfarande har gett något svar två timmar efter Trumps uttalanden kan indikera på att Trump inte är helt ute och cyklar

Men nyheten gick viral och blir nog helgens snackis (istället för Sessions).

Trump försöker nog sammankoppla "avlyssningen" med läckorna och annat skit. Vi får se hur det går.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-04 kl. 14:33.
2017-03-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Att Obama's administration inte har gett något svar två timmar efter Trumps uttalanden kan indikera på att Trump inte är helt ute och cyklar

Men nyheten gick viral och blir nog helgens snackis (istället för Sessions).

Kan vara så att Trump krävt information av FBI och valt att läcka det själv till någon radio show.

Istället för att jaga Obama läckor så ger han dem sin egen medicin.
2017-03-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är FBI:s jobb.

Men nu kommer alla prata om det istället för andra "skandaler". Det är förmodligen Trumps klassiska "flytta fokus"-operation. Vi får se om den blir framgångsrik.

Stackars Arnold. Han har ju varit frän och hånfull i sin kritik mot Trump. Nu får han hela sin image förstörd när det framgår att han fått sparken istället för som han själv angett sagt upp sig själv.
Om det nu stämmer?

Arnold var alltså en "apprentice", dvs lärling? Lärling till vaddå?
2017-03-04, 14:47
Medlem
arbetets avatar
Nu börjar det dyka upp over there:

Trump accuses Obama administration of wiretapping Trump Tower phones

Citat:
President Trump made a startling claim Saturday that former President Barack Obama had Trump Tower phones tapped in the weeks before the November 2016 election.

In early Saturday morning tweets that began at 6:35 a.m., the president said the alleged wiretapping was “McCarthyism” and “Nixon/Watergate.”

“Terrible! Just found out that Obama had my ‘wires tapped’ in Trump Tower just before the victory. Nothing found. This is McCarthyism,” Trump wrote.

http://www.foxnews.com/politics/2017...er-phones.html
2017-03-04, 14:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
David Frums dräpande kommentarer till Trumps avlyssningstwittrande:

"The president is reminding us that the FISA court approved warrants against his campaign on espionage suspicions.

Given the president’s severe accusations this AM, aren’t all Americans entitled to see the evidence on which the FISA court acted?

Trump is obviously demanding a subpoena-armed independent inquiry. We’re still supposed to take him seriously (if not literally) -right?

The other possibility is that Trump is flipping into an outright personality breakdown in full public view."

Spot on av Frum. Dessutom försöker Trump insinuera att Obama riggat sitt eget Watergate - även om han vad jag kan se inte uttryckligen nämner Watergate-inbrottet 1972 (som gjordes för att placera in avlyssningsutrustning, i sin tur för att försöka gräva fram något smaskigt om demokraternas kampanj) så är det helt uppenbart att Trump anspelar på detta. Hans narrativ är tillskuret för att se ut som "the same shit as Nixon".

Det är otroligt lågt.
2017-03-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Spot on av Frum. Dessutom försöker Trump insinuera att Obama riggat sitt eget Watergate - även om han vad jag kan se inte uttryckligen nämner Watergate-inbrottet 1972 (som gjordes för att placera in avlyssningsutrustning, i sin tur för att försöka gräva fram något smaskigt om demokraternas kampanj) så är det helt uppenbart att Trump anspelar på detta. Hans narrativ är tillskuret för att se ut som "the same shit as Nixon".

Det är otroligt lågt.
Jag håller med om att vi har rätt att se alla bevis.
Men jag sparar att ge omdöme tills bevisen är klarlagda
2017-03-04, 15:06
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Det är otroligt lågt.

Han är helt desperat för att få bort fokus från Ryssland.
Men om han inte kan bevisa det ordentligt tyder mycket på att han helt tappat koncepterna.
Den här gången räcker det inte med att säga att han hört det i ett högervridet TV-program.
2017-03-04, 15:06
Medlem
bernad_laws avatar
Det mest skrämmande är ju trots allt att Trump mest troligt har plockat upp detta från Breitbart/ Levin och gått ut med det som någon sorts sanning. Trump har tillgång till all statens information, och hade han bevis för att Obama-administrationen gjort detta skulle man lägga fram konkreta bevis och inte bara desperata Twitter-tirader.

Som jag sagt förut, det börjar verkligen brännas nu och Trump tvingas höja temperaturen. Problemet är att Rysslandskopplingen inte kommer försvinna, och den kommer utredas oavsett vad Trump svamlar om nu.
2017-03-04, 15:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Han är helt desperat för att få bort fokus från Ryssland.
Men om han inte kan bevisa det ordentligt tyder mycket på att han helt tappat koncepterna.
Den här gången räcker det inte med att säga att han hört det i ett högervridet TV-program.

Nej, exakt, jag skulle inte tro att Trump (eller någon PR-konsult han snackat med) har skuggan av belägg som skulle hålla i en domstol. Det här är ett skolexempel på billigt spinn. Som i nästa steg kommer att ursäktas med "ingen rök utan eld...".
2017-03-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det mest skrämmande är ju trots allt att Trump mest troligt har plockat upp detta från Breitbart/ Levin och gått ut med det som någon sorts sanning. Trump har tillgång till all statens information, och hade han bevis för att Obama-administrationen gjort detta skulle man lägga fram konkreta bevis och inte bara desperata Twitter-tirader.

Som jag sagt förut, det börjar verkligen brännas nu och Trump tvingas höja temperaturen. Problemet är att Rysslandskopplingen inte kommer försvinna, och den kommer utredas oavsett vad Trump svamlar om nu.

Njaa vad har man kommit fram med under snart 4 månader inget.

lobbying och en Rysk ambassadör som vill förbättra relationen med USA.

Verkar som Obama var lika galen som vissa här inne att hitta något på Trump.
2017-03-04, 15:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kan vara så att Trump krävt information av FBI och valt att läcka det själv till någon radio show.

Istället för att jaga Obama läckor så ger han dem sin egen medicin.
Min första tanke var att det var "flytta-fokus"-operationen som jag har förespråkat 2 dagar nu...

Men medias/Obamas administrations reaktion får mig att tro att Trump kanske fick någon info som han "planterat/läckt"... Det är inte en sammanträffande att han släppte det på lördags morgon... Helgens snackis
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Det skulle räcka med ett ord av någon från Obamas administration

Bara ett ord...
Citat:
desperata Twitter-tirader.
2017-03-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Återstår väl där att se om han nu då kommer ändra i lagarna för att leva upp till sin upprördhet. Ett första där vore väl att ge Snowden amnesti som nu då redan avslöjat det som Trump nu blivit varse om (som liksom hela världen redan vetat om)...

Om det var fel av Snowdon att avslöja att avlyssning förekom så borde Trump vara på hans sida nu då han inte tycker att det ska avlyssnas och han själv tar upp samma sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in