2017-03-20, 19:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men här sägs ju att P inte undersökts grundligt (tar dock inte för givet att så är fallet)?
Man har aldrig undersökt t.ex. bilen eller bostaden, och Mr.P har aldrig delgivits någon misstanke.

"Men enligt SVTs poliskällor har den aktuelle mannen genom åren varit den ende utöver den så kallade cykelmannen som varit intressant i utredningen."
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...nt-i-evafallet
Citera
2017-03-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men här sägs ju att P inte undersökts grundligt (tar dock inte för givet att så är fallet)?

Nu vet vi ju inte vad Börje och nu Veronica menar med "grundligt", om det är att förhöra P upplysningsvis utan att kontrollera de alibi-uppgifter han framför, utan att gå igenom lgh och fordon, ja då kanske han är grundligt kartlagd, men många menar nog att det inte räcker.
Citera
2017-03-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Cyklisten kan ju ha cyklat fort eftersom det hällregnade. Cyklisten kunde dessutom ha missat att se "Sven" i god tid eftersom det var mörkt och hen förmodligen snarare tittade ner på vägen - kanske högst ett par meter fram - i stället för framåt eftersom det, som sagt, hällregnade, och därför inte såg Sven förrän i sista sekunden.

För övrigt kan det också vara så att cyklisten inte kontaktat polisen eftersom hen inte ville bli inblandad i mordet och/eller "ändå inte sett något".

Det hällregnade inte när Sven var ute, om det gjorde det varför skulle han gå ut?
Citera
2017-03-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Pia läste väl innantill från en lapp som produktionsbolaget skrivit åt henne. Hon beskrevs som Evas "nära vän" fastän hon inte fick höra om mordet förrän på måndagen då hon läste om det i tidningen. Minns också att hon påstått sig direkt ha misstänkt P för mordet. Trovärdighet noll.

Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-03-20 kl. 19:32.
Citera
2017-03-20, 20:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.
(Välkommen tillbaka till tråden. Du har varit saknad.)
OK, det visste jag inte. Trots det så håller jag ändå henne som ej trovärdig om hon inte kunde komma på något mer än det där slaget mot Anneli i bilen på fyllan. Vad kunde få Pia att misstänka P för en så bestialiskt handling som mordet? Det är trots allt ett gigantiskt steg från att bete sig som en igel och inte vara mer obehaglig än att systrarna och fler än så frivilligt umgicks med honom. Om hon nu uttryckte sina misstankar till polisen så varför skulle dom ta det på något större allvar?
Missförstå mig nu inte: givetvis skulle polisen synat P in i minsta söm vare sig Pia sagt något eller ej. Allt annat är grovt tjänstefel.
Citera
2017-03-20, 20:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om hon nu uttryckte sina misstankar till polisen så varför skulle dom ta det på något större allvar?
Bra fråga, varför skulle man ha tagit tips om annat än Sture på något större allvar? Man visste ju redan att det var Sture som var gärningsmannen, och det var bara ett erkännande som fattades.
Citera
2017-03-20, 20:48
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det hällregnade inte när Sven var ute, om det gjorde det varför skulle han gå ut?

Därför att han hade hund, då har man ingen möjlighet att anpassa sig till vädret. Behöver hunden gå ut, går man ut.
Jag är dock helt övertygad att cykeln som fanns vid brottsplatsen hade med mordet att göra. Att någon skulle ha lagt dit den för att arrangera något är omåttligt långsökt. Så om det stämmer det Sven sagt med tidpunkt för när han blev nästan kvaddad av cyklisten, då har denne med brottet att göra på det ena eller andra sättet.
Citera
2017-03-20, 20:48
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra fråga, varför skulle man ha tagit tips om annat än Sture på något större allvar? Man visste ju redan att det var Sture som var gärningsmannen, och det var bara ett erkännande som fattades.
Frågan är inte bra om du rycker ut den så där bedrägligt.
Citera
2017-03-20, 20:50
Medlem
Citat:
(Välkommen tillbaka till tråden. Du har varit saknad.)
OK, det visste jag inte. Trots det så håller jag ändå henne som ej trovärdig om hon inte kunde komma på något mer än det där slaget mot Anneli i bilen på fyllan. Vad kunde få Pia att misstänka P för en så bestialiskt handling som mordet? Det är trots allt ett gigantiskt steg från att bete sig som en igel och inte vara mer obehaglig än att systrarna och fler än så frivilligt umgicks med honom. Om hon nu uttryckte sina misstankar till polisen så varför skulle dom ta det på något större allvar?
Missförstå mig nu inte: givetvis skulle polisen synat P in i minsta söm vare sig Pia sagt något eller ej. Allt annat är grovt tjänstefel.

Ja jag vet inte hur Pia tänkte så jag kan inte svara. Familjens telefon fick inte vara upptagen, under den här tiden kunde de bara prata med varandra några minuter i taget, därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Citera
2017-03-20, 20:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Inslag om Eva-mordet i kvällens Lokala nyheter Västernorrland, "Han var cykelmannen" Sture uttalar sig 30 år efter mordet. Inslaget börjar vid 04:20: http://www.svtplay.se/video/12914532...30?tab=senaste
Citera
2017-03-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Därför att han hade hund, då har man ingen möjlighet att anpassa sig till vädret. Behöver hunden gå ut, går man ut.
Jag är dock helt övertygad att cykeln som fanns vid brottsplatsen hade med mordet att göra. Att någon skulle ha lagt dit den för att arrangera något är omåttligt långsökt. Så om det stämmer det Sven sagt med tidpunkt för när han blev nästan kvaddad av cyklisten, då har denne med brottet att göra på det ena eller andra sättet.

OK, men det finns inget i Svens berättelse som antyder att det skulle ha varit hällregn när han och hunden gjorde sina observationer, när regnet börjar borde det ju dock gå att få fram. En Kramforsbo skrev i tråden om regnet:

Citat:
Jag kommer ihåg den där kvällen och natten så spöregnade det konstant men möjligt att det var ett litet kort uppehåll eller regnade mindre just när Eva blev avsläppt.
Citera
2017-03-20, 20:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Frågan är inte bra om du rycker ut den så där bedrägligt.
Förlåt. Jag får medge att jag inte har hängt med riktigt i den där diskussionen. Tänkte bara på hur polisen låste sig vid Sture.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-20 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in