2017-03-26, 14:07
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det en subjektiv värderng att när polisen senast besökte mitt kvarter var anledninen den som förr kallades för lägenhetsbråk? Off topic kanske det var men inte en värdering. On topic skulle jag vilja ställa dig och alla Springare - vurmare en hypotetisk fråga. Om en polis sade, offentligt, att han vill förinta SDs politiker skulle ni hylla honom för hans klarspråkighet och anse att han har yttrandefrihet?

Här har du din yttrandefrihet inom poliskåren om du bara tar bort skygglapparna en stund;

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...vstand-fran-sd
Citera
2017-03-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Haha nu kom den finniga stormtruppen in i debatten. Lite sött faktiskt.

Får jag kalla judar/negrer/romer för avskräden och vilja utrota dem? Får jag kalla araber för smutsfolk offentligt?

Men med svenskar får man. Det här vet du redan, men trots det så envisas du med den begränsande yttrandefriheten och lutar dig mot plastlagar och gummiparagrafer. Sorgligt.

Ja, och det allra värsta är den nysvenska juridiken.
En slags "copy-paste" från Hitler-Tyskland där rättigheter eller skyldigheter sitter i "rätt" eller "fel" hudfärg, religion eller partibok.
Där mord utfört av medias "Herrefolk" på någon med "fel" bakgrund knappt ger något straff alls. Föräldrarna till mördade barn får inte ett öre i skadestånd, bara ett hånflin av pk-juristerna.
Den framprovocerade mest bagatell-artade sak ger gigantiskt skadestånd till "herrefolket".
Vad ska denna kriminella cancer inom juridiken säga när de en gång ställs inför rätta?
Citera
2017-03-26, 14:26
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Och här sammanfattade du hela detta vansinne i en enda enkel välformulerad mening. Bra.

Detta är vad henvänstern och våra värdelösa s.k. "journalister" gör. Alltid. Det är därför debattklimatet är åt helvete i Sverige. Det är därför det aldrig går att lösa eller diskutera konkreta problem.

Det är det här journalisterna gjort med Sverige.

Det är därför vi alltid måste betrakta journalisten som en fiende. Alltid alltid alltid. En fiende som inte vill oss, det svenska folket, väl.

En stor del av det hjärntvättade kuvade svenska henfolket sover fortfarande (på grund av journalistisk hjärntvätt via media), men alltfler börjar vakna upp till det faktum att journalisten är den som mest bidragit till ödeläggelsen av Sverige, misstron mellan grupper och kollapsande samhällsfunktioner.

Journalisten är Sveriges cancer. Så länge vi har henjournalister som ränner omkring som löss överallt så finns det inget hopp för Sverige som land. Inga problem kommer att lösas och ingenting kommer att bli bättre.

Det är ingen lätt uppgift att sticka ut hakan i offentligheten. Det är därför relativt få gör det, och dom flesta tappar lusten efter den första motgången. Det är alltid lättare att ge någon sparken så fort det blir minsta jobbigt i medierna.
Citera
2017-03-26, 14:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineLightsOut
Om han hade skrivit att han vill förinta en politisk åskådning är det en annan sak, men här vill han ju i sitt titel som polis förinta en yrkeskår, och detta för att förbättra demokratin.

Jag att kan man rösta igenom en massavrättning av en viss yrkeskår, detta genom demokratisk omröstning, men han säger att massavrättningen av journalister är nödvändig för kunna diskutera frågor i demokratisk ordning. Det är två helt skilda saker: skydda nationen och värna demokratin. Skydda nationen kan man tycka men att han genom detta uppmanande värnar demokratin, det är det jag ställer mig kritisk till.
Det som är roligt i sammanhanget är att vänstern går igång på ett ord. Samtidiga som alla kommunistiska stater avrättat de intellektuella det första de gjort. Genom sig själv känner man andra?
Citera
2017-03-26, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Ja, och det allra värsta är den nysvenska juridiken.
En slags "copy-paste" från Hitler-Tyskland där rättigheter eller skyldigheter sitter i "rätt" eller "fel" hudfärg, religion eller partibok.
Där mord utfört av medias "Herrefolk" på någon med "fel" bakgrund knappt ger något straff alls. Föräldrarna till mördade barn får inte ett öre i skadestånd, bara ett hånflin av pk-juristerna.
Den framprovocerade mest bagatell-artade sak ger gigantiskt skadestånd till "herrefolket".
Vad ska denna kriminella cancer inom juridiken säga när de en gång ställs inför rätta?

Värdegrunden Uber alles. Det är numera den rådande och vägvisande regimens mantra.
Citera
2017-03-26, 16:30
Bannlyst
Peter Springare är ingen polis, en polis ska uppträda sakligt utan att sina egna värderingar och behov står i fokus. En riktig polis är medveten om hur hans eget beteende och sina egna beslut påverkar omgivningen och tar ansvar för det. Peter Springare visar inte respekt för andra människor och deras olikheter. Att du är medveten om att ditt eget beteende påverkar omgivningen och tar ansvar för det.
Att du har förmågan att lyssna på och förstå andra människor.
Senast redigerad av bennyandersson123 2017-03-26 kl. 16:34.
Citera
2017-03-26, 16:41
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennyandersson123
Peter Springare är ingen polis, en polis ska uppträda sakligt utan att sina egna värderingar och behov står i fokus. En riktig polis är medveten om hur hans eget beteende och sina egna beslut påverkar omgivningen och tar ansvar för det. Peter Springare visar inte respekt för andra människor och deras olikheter. Att du är medveten om att ditt eget beteende påverkar omgivningen och tar ansvar för det.
Att du har förmågan att lyssna på och förstå andra människor.

Peter Springare har ett privatliv när han inte är polis och i enlighet med lagen har han rätt att nyttja yttrandefriheten. Springare är en utmärkt polis med mycket gott rykte inom kåren, det har alltså ingenting med hans privatliv att göra.

Jag har frågat ett tiotal gånger varför du mfl inte förstår skillnaden på yrkesutövning och privatliv. Förväntas jag få ett svar denna gång eller ska ni fortsätta det emotionella korståget länge till?
Citera
2017-03-26, 17:21
Medlem
Jag tycker att både hyllningarna och sågningarna av PS är rätt genanta. Folk hänger upp hela sin åsiktsbild på en rätt medioker figur.
Citera
2017-03-26, 17:37
Medlem
Machiavellys avatar
De som ser sig åtminstone lite för statsvetenskap vet att journalister har en extremt viktig roll i samhället och för demokratin i sig, inte minst ur granskningsperspektivet för samhället. Journalister kan vara vinklade men endast till en mycket liten grad, vilket inte är en fara för demokratin enligt mig.
Citera
2017-03-27, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
De som ser sig åtminstone lite för statsvetenskap vet att journalister har en extremt viktig roll i samhället och för demokratin i sig, inte minst ur granskningsperspektivet för samhället. Journalister kan vara vinklade men endast till en mycket liten grad, vilket inte är en fara för demokratin enligt mig.
"endast till en mycket liten grad" fast nu är det ju inte så. De är extremt vinklade och i många många fall rent av lögnaktiga och det för mig en fara för demokratin. Tredje statsmakten sa man förr om media som ska granska makten, nu finns lyckligtvis fjärde statsmakten som kan göra det media inte gör samt även granska media. Jag menar naturligtvis alternativ media i alla dess former.
Citera
2017-03-27, 07:49
Medlem
I dagens Sverige ärr det minsann inte bara journalister som driver vänsterextrema teser. I skoldebatten just nu påstås att skolan inte är jämlik därför att skolor i några områden inte får mer pengar än andra. Jag vet i alla fall att skolor i Järva området får mycket mer pengar än i andra Stockholmsområden. Tydligen är lika, ojämlikt, på nysvenska. SNACKA OM FAKE !
Citera
2017-03-27, 10:10
Medlem
För att förenkla det:
Peter vill avrätta journalister som inte skriver om sådant som han själv anser är ett problem eller medför nyhetsvärde.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Peter Springare har ett privatliv när han inte är polis och i enlighet med lagen har han rätt att nyttja yttrandefriheten. Springare är en utmärkt polis med mycket gott rykte inom kåren, det har alltså ingenting med hans privatliv att göra.

Jag har frågat ett tiotal gånger varför du mfl inte förstår skillnaden på yrkesutövning och privatliv. Förväntas jag få ett svar denna gång eller ska ni fortsätta det emotionella korståget länge till?

Du har tyvärr fel, en polis är alltid i tjänst även efter arbetstid. Enda gången SD-Marionettdockan-Peter inte skulle vara polis är när han faktiskt pensionerar sig eller slutar inom polisen.

Hade gärna länkat en källa men den mest trovärdiga är en .pdf för polisstudenter men en enkel googling ger dig det bekräftat.
Senast redigerad av Clida 2017-03-27 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in