Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v051166
Jag har skaffat en Android box, 'H96 PRO Android 6.0 Amlogic S912'.
Främsta anledningen var att köra IPTV via Kodi och detta verkar funka bra (jag har Camdserver) samt att köra Kodi-Exodus.
Men jag tänkte även det skulle bli ett stort plus att i samma box köra apparna Cmore, ViaPlay, HBO och SVTPlay.
Det är inga problem att installera dem, men upplösning är bedrövlig.
YouTube fanns förinstallerad i boxen och kör man den appen är upplösningen bra.
(Även Netflix finns förinstallerad, så jag misstänker att även den upplösningen är bra)

Någon som vet varför det är så dålig upplösning, om det finns något man kan göra ?
Eller är det bara till att vänta till dessa bolag skapat en särskild app som är tänkt för Android boxar ?

Som det är nu får jag bättre bild om jag kör Chromecast via surfplattan (eller kopplar in laptopen via HDMI till TV:n).

För mig funka inte Kodi, fick bara halva upplösningen, sedan zoomade Kodi ut resten av skärmen så det blev sd kvalitet på allt.
Bytte till Perfect player och allt blev bra
2017-03-31, 14:10
Medlem
Hur kommer det sig att så få verkar köra direkt i sin smarttv?
2017-03-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
strul med undertexterna, annars klockrent. testade både Smart IPTV samt SS IPTV, bägge hade strul med att texten tappar synken på Viasat samt Cmore kanalerna, på kanaler där texten är inbränd (tex SVT, TV4 osv) så funkar det, så bryr man sig om undertexter så bör man avvakta tills de apparna mognar.
2017-03-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
strul med undertexterna, annars klockrent. testade både Smart IPTV samt SS IPTV, bägge hade strul med att texten tappar synken på Viasat samt Cmore kanalerna, på kanaler där texten är inbränd (tex SVT, TV4 osv) så funkar det, så bryr man sig om undertexter så bör man avvakta tills de apparna mognar.

Tack för svar! Då blir det kanske att höra av sig till någon reseller imorgon och testa lite i helgen
2017-03-31, 16:00
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Har nu skaffat androidbox till tvn. Har suttit hela eftermiddagen och försökt få fart på camdserver via kod, men utan speciellt mkt framgång... Så nu kör jag Perfect Player och det funkar, men hade gärna kört Kodi Funkar det inte med Kodi? Hittar inga sätt att installera Simple IPTV Player på Kodi...
2017-03-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Har nu skaffat androidbox till tvn. Har suttit hela eftermiddagen och försökt få fart på camdserver via kod, men utan speciellt mkt framgång... Så nu kör jag Perfect Player och det funkar, men hade gärna kört Kodi Funkar det inte med Kodi? Hittar inga sätt att installera Simple IPTV Player på Kodi...
jo det fungerar kör det på många enheter utan problem, du får kolla under tillägg o lägga till simple iptv clienten.
2017-03-31, 16:37
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
jo det fungerar kör det på många enheter utan problem, du får kolla under tillägg o lägga till simple iptv clienten.
Men den finns inte där som den gjort på min pc å mac, där var det skitenkelt. Men här gick jag bet
2017-03-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan

Flytet på sändningen via Smart TV (LG i mitt fall) är så fruktansvärt mycket bättre vid sportsändningar.
Fotboll och hockey flyter som en "riktig" sändning medans via Box osv så är det som viaplay ungefär.
Nackdelarna är undertexter som inte funkar lika bra, samt inte lika användarvänlig app.
2017-03-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Flytet på sändningen via Smart TV (LG i mitt fall) är så fruktansvärt mycket bättre vid sportsändningar.
Fotboll och hockey flyter som en "riktig" sändning medans via Box osv så är det som viaplay ungefär.
Nackdelarna är undertexter som inte funkar lika bra, samt inte lika användarvänlig app.

Okej, tack för klargörandet.. vilka tar du kanaler från?
2017-03-31, 17:33
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Iptv från Telia 😜
Ligger dock i en helt annan prisklass om du ska ha hela deras utbud.

Skillnaden är att denna typ av "IPTV" är streaming egentligen och Telias typ är broadcasting (Precis som vanlig TV), den ligger och sänder konstant i deras bredbandsnät, förutom "catch-up" funktionerna då.
Den stora skillnaden är alltså att Telia ligger och strömmar ut sin TV och mottagaren "tar emot den vid behov och vid streaming startas en hel uppkoppling mot källan för varje "tittare".

Bandbreddsåtgången kan du ju räkna på själv, och kvalitén är därefter.
2017-03-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Men den finns inte där som den gjort på min pc å mac, där var det skitenkelt. Men här gick jag bet
Ofta är det en äldre version på Androidbox. Ta bort den gamla och installera den nya (funkar inte att uppdatera)
2017-03-31, 18:50
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Ofta är det en äldre version på Androidbox. Ta bort den gamla och installera den nya (funkar inte att uppdatera)
Helt rätt! Så låg det till! Men vad missar jag nu.. Skriver in .m3u länken men det vägrar starta efter omstart. Har gått igenom länken 6-7ggr för att se om jag missat nåt tecken men, nej... Det är korrekt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in