Citat:
Ursprungligen postat av
kontinuerligtoklar
Hallå flashback!
Jag ska köpa en båt imorgon på som ligger på ett 30-släp och undrar om ni har några bra vägtips? Kollade på google maps med "undvik motorväg" filtret men då vill den ändå att jag åker genom stan som kanske blir lite krångligt.
Någon som har erfarenhet om bra vägar att köra långsamt från västerhaninge till norrort eller andra vägtips?
Mvh.
Jag har ingen erfarenhet av att köra 30-släp. Blir ekipaget högt? Undvik Klaratunneln då
Du har inte skrivit var nånstans i norrort du ska, det hade du visst gjort såg jag nu, Täby. Iaf så jag kikar bara lite på delen Haninge - stan.
Du skulle kunna hoppa på Nynäsvägen efter Gubbängsmotet och köra Söderledstunneln, då har ju bilarna hela vägen möjlighet att köra om dig och du stör ingen. Om du sen fortsätter Klarastrandsleden blir du en jävla stoppkloss med ett lååångt tåg bakom dig haha
En annan möjlighet är Gamla Nynäsvägen, Magelungsvägen, Huddingevägen, Åbyvägen, Årstabergsvägen och sen Liljeholmsbron och Västerbron. Sen ut Tranebergsbron kanske?
Södra länken tror jag har motorvägsskylt och är därmed förbjuden.
Hmm norra delen ser svår ut. Stocksundsbron ser ut som motorvägsfärg i Google maps, får man köra där? Annars blir det en jäkla omväg till Täby. Det skulle isåfall bli Danderydsvägen (262:an) eller Frestavägen.
Du får verkligen packa med dig mycket tålamod för den här snigelfartskörningen.