1) Comey's memo är inte läckt, reportern har fått delar av det uppläst via telefon.
2) WaPo rapporterade inte de känsliga detaljerna. Detta var koordinerat med WH för att inte avslöja viktiga detaljer.
1) Skitsamma.
2) Jag sa inte att de 'rapporterade inte de känsliga detaljerna'. Vad Trump diskuterade med Ryssland är känslig (det förstår du väl)? Det viktiga är dock att ' Det kan eventuellt resultera i att andra länder inte litar på Trump vilket kan leda till att oskyldiga dör. Pga WaPo:s artikel. Ett fåtal personer hade nog tillgång till det. Riktigt få...
AP European official to AP: Country might stop sharing intel with US if Trump gave classified info to Russian diplomats.
WaPo bör skendränkas om det leder till oskyldiga dör.
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Välvilliga läckor läker information, inte bevis - om det inte är absolut nödvändigt.
Angående Trump-Putin finns det massvis med läckor.
Så vilken info man läckte (som man hade känsliga bevis på, men valde att inte publicera)?
Louise Mensch räknas inte, din tomte!
1) Skitsamma.
2) Jag sa inte att de 'rapporterade inte de känsliga detaljerna'. Vad Trump diskuterade med Ryssland är känslig (det förstår du väl)? Det viktiga är dock att ' Det kan eventuellt resultera i att andra länder inte litar på Trump vilket kan leda till att oskyldiga dör. Pga WaPo:s artikel. Ett fåtal personer hade nog tillgång till det. Riktigt få...
AP European official to AP: Country might stop sharing intel with US if Trump gave classified info to Russian diplomats.
WaPo bör skendränkas om det leder till oskyldiga dör.
1) Lol
2) Israel hade fått reda på det i vilket fall. Och varför läcker man information till sin fiende som gör din allierade förbannad. Det är ju så hjärndött så det bara går att skratta åt det.
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så vilken info man läckte (som man hade känsliga bevis på, men valde att inte publicera)?
Louise Mensch räknas inte, din tomte!
Claude Taylor t.ex (Som har varit helt spot on hittills), många många andra också. Bland annat Broadsword Six, Puesto Loco, John Schindler för att nämna några.
Angående Mensch, kan du visa en enda sak hon rapporterat där hon hänvisat till sina källor som varit helt galen?
När kommer man komma till kritan egentligen? Detta verkar ju aldrig komma till någon klarhet.
Tycker det bara är massa rykten och konspirationer än så länge. När kommer dessa påstådda bevis presenteras eller motbevisas? Man kan väl inte få dra detta hur länge som helst utan substans. Någon gång måste det bli upp till bevis.
Det är ju ett ganska allvarligt drev där man riskerar att förstöra bilden totalt av landet på ett internationellt plan.
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-18 kl. 02:59.
Ja nu blir han impeached, denna gång gäller det verkligen. Vad är det man säger, femtioelfte gången gillt?
Det skrev jag inte. Jag nämner inte I-ordet förrän det går att se en väg dit med befintlig information och gynnsamt parlamentariskt läge. Jag syftar på att Trump nu får finna sig i en utredning han inte kan störa, ledd av en till synes bra person med obegränsad budget och subpoena power, typ motsvarande svensk edition/vitesföreläggande. Mueller kan avkräva Trump ett vittnesförhör imorgon om han vill och han kan och kommer äntligen att begära in Trumps (jävla) deklarationer med bilagor jämte taxeringsbeslut hur långt bakåt som helst. Och hittar han något helt orelaterat fuffens där kan han spinna vidare på det också. Kom ihåg att Kenneth Starr skulle utreda Whitewater.
Tror du att någon affärsman, nevermind tillika politiker, tål den typ av minutiösa granskning som förestår utan att bli påkommen med en massa allmänt surkeri?
Och varför läcker man information till sin fiende som gör din allierade förbannad. Det är ju så hjärndött så det bara går att skratta åt det.
Om det är någonting som gått som en röd tråd genom denna administration...
Citat:
Angående Mensch, kan du visa en enda sak hon rapporterat där hon hänvisat till sina källor som varit helt galen?
"Fake news" har aldrig betytt någonting. Det handlar inte ens om någonting längre.
Det är bara ett mantra för de väckta att gång på gång upprepa så de hålla sig starka i tron! Ty profetens namn får varken vanäras eller släpas i smutsen och profana skrifter som inte visar tillbörlig aktning för herrens utvalde missionär är gudlösa och befläckade. De dödliga som i sin vanding på jorden vidrör dessa groteska och oheliga alster uppfylls av synd och de trogna må alltid vända rygg till dessa kättare!
etc. etc. etc.
Det är onekligen stor humor alltihop; sitcom-nivån på byfånen som sekten utsett till sitt orakel, liksom? Om än lite sorgligt att se hur långt in i bubblan dessa nyfrälsta lärjungar isolerar sig, bara...
När kommer man komma till kritan egentligen? Detta verkar ju aldrig komma till någon klarhet.
Tycker det bara är massa rykten och konspirationer än så länge. När kommer dessa påstådda bevis presenteras eller motbevisas? Man kan väl inte få dra detta hur länge som helst utan substans. Någon gång måste det bli upp till bevis.
Det är en stor utredning, det tar tid. Watergate tog 2 år att utreda. Min känsla är att några mindre namn kommer börja falla snart, impeachment i juni, och sedan kommer det att komma criminal charges som kommer dra ut långt på tiden. Räkna inte med att få se några bevis i år. Har dom hittat något så är det möjligt dock att dom kan vilja gå ut med en del bevis snabbt för att slippa oroligheter.
Kom ihåg, det här kommer inte vara ett enkelt fall av "Putin ringde upp och frågade om någon ville leka lite spion". Det kommer inte handla om nån klassisk spion, det kommer vara korruption som har byggts upp under flera årtionden. Det är mycket att gå igenom.
Senast redigerad av Mythbusted 2017-05-18 kl. 03:06.
1) Skitsamma.
Det kan inte vara på media i det så fall. Se det som en väldigt viktig läxa. En av funktionerna med fria medier är att de genom sin blotta existens ser till att makthavare håller sig i skinnet. Det visste inte Trump, men nu gör han det.
Det är en stor utredning, det tar tid. Watergate tog 2 år att utreda.
Exakt, man ska inte glömma att Nixon vann en hejdundrande landslide 72, efter att redan ha begått de flesta av sina brott för länge sedan. Den rykande pistolen kom ju efter fredagsmassakern i och med bandinspelningarna. I den här tråden är många så historielösa att de förväntar sig att utredningar tar ungefär lika lång tid som ett sommarlov, att de läcker (eftersom Vita huset gör det) och att fu-materialet postas i realtid på Twitter.
Exakt, man ska inte glömma att Nixon vann en hejdundrande landslide 72, efter att redan ha begått de flesta av sina brott för länge sedan. Den rykande pistolen kom ju efter fredagsmassakern i och med bandinspelningarna. I den här tråden är många så historielösa att de förväntar sig att utredningar tar ungefär lika lång tid som ett sommarlov, att de läcker (eftersom Vita huset gör det) och att fu-materialet postas i realtid på Twitter.
Då kom väl nyheterna ut i papperstidning? Hela medieklimatet var väl helt annorlunda. Idag har vi sociala medier och allt möjligt. Det påverkar såklart.
Men absolut. Jag ser rimligheten i att det kommer ta tid, det gör jag jag är otålig, men det kan du väl inte klandra mig för tycker jag.
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-18 kl. 03:30.
Trump har inget att frukta, han är ren. Han säger själv att det är bra att en särskild åklagare får bevaka saken. Möjligen är det en prestigeförlust för Trump. Alla nöjda utom dems.
Ja, i Nordkorea kan deras president avskeda och fängsla personer som inte har samma åsikter, de har en del gemensamma nämnare.
Jag tycker USA är mer som Sverige, där den förre 'presidenten' (Reinfeldt=Obama) med hjälp av, av honom tillsatta tjänstemän (Dan Eliasson, Anders Danielsson etc = Chomey,Domarkåren etc) och den press som vill att landets förstörelse ska fortgå trots byte av 'presidenten' (Löfven = Trump) msm= Trump fientlig press. Enda skillnaden är väl att Trumps politik är mer skild från Obamas än vad Löfvens är från Reinfeldts...
Jag har en känsla av att Nordkoreas tjänstemän och press inte motarbetar sin 'president' riktigt lika mycket... kan delvis bero på rykten då och då om diverse avrättningar...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!