2017-06-28, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jag pratar inte om podesta eller comet, vad jag förstått så handlar tråden om pedofili bland mycket förmögna personer. Det tog fart via märkliga mejl publicerade av wikileaks.
Tråden handlar om pizzagate/wikileaks - den heter t.o.m: "Wikileaks avslöjanden om, och blottläggningen av "världseliten" [Pizzagate /mod]" och Koons nämns exakt noll gånger i den läckan...

Citat:
För att spinna vidare på spåret om att rika betalar extremt mycket pengar för förstorade leksaker, de är dessutom datoranimerade. Vem som helst kan blåsa upp lite ballonger.
Nej vem som helst kan inte blåsa upp ballonger tillverkade av rostfritt stål (som Koons ballonger är)..
Citera
2017-06-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att hans fru inför skilmässoförhandlingarna kallar honom psykopat gör honom ju knappast till pedofil - sen kan man tycka beteendet är precis hur sjukt man vill om det är sant.

Men, även om han vore pedofil - hur kopplar du honom, och hans konst, till wikileaks som tråden handlar om? Han nämns exakt noll (0) gånger i mailen i wiki-läckan.. Hur är han det minsta relevant för det som pizzagate/wikileaksmaterialet handlar om?

Jag kopplar inte honom till wikileaks, wikileaks var de publicerade information som pedofili och annat bland förmögna personer. Det finns andra grenar som handel med organ. Wikileaks har inte presenterat någon teori om något, de publicerar bara information

De som förstår sig bättre på konst än jag har också tolkat jeff koons konst. Och det verkar inte vara någon slump att han just förstorar leksaker. Den bakomliggande tanken är att locka små barn med sedan flina åt dem när de inte kan leka med leksaken. Små barn kommer reagera väldigt positivt när de ser jätteleksaker, de fylls av lustar att leka. När de sedan märker att det inte finns något att leka med blir de frustrerade, det är denna effekten hans konst enligt en del som tolkat honom är till för att framkalla.

Givetvis köps inte hans konst för att locka barn, men de symboliserar förloppet
Citera
2017-06-28, 17:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag kopplar inte honom till wikileaks, wikileaks var de publicerade information som pedofili och annat bland förmögna personer. ...

Då hör ju inte diskussionen om Koons till de här tråden vilket jag och LuluBrooksie försökt påpeka för dig nu i ett antal inlägg... Ska vi säga så?
Citera
2017-06-28, 19:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag pratar inte om podesta eller comet, vad jag förstått så handlar tråden om pedofili bland mycket förmögna personer. Det tog fart via märkliga mejl publicerade av wikileaks.
Nej, först kom Wikileaks med främst politiskt intressanta läckor. Långt senare kom även podesta-emails via Wikileaks. Wikileaks släpper material titt som tätt.
Citat:
Det behöver inte vara konsten man betalar för..... Konsten kan vara en täckmantel
Konst kan vara mycket! Har du något konkret att diskutera eller vill du bara flumma på?
Citat:
En konspiration skulle kunna vara att det man egentligen betalar för är barn, de borde onekligen ha en del kontakter på den fronten.
"skulle kunna vara"... Drar du anklagelserna ur luften eller har du något du kan citera, någon källa?
Konspirationer kan vara mycket, men de blir ju inte sanning bara för att du fantiserar om dem.
Man kan heller inte börja granska folk pga "skulle kunna vara". Ser du inte hur konstigt du tänker här?
Citera
2017-07-01, 23:24
Moderator
OT raderat.

/Moderator
Citera
2017-07-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du läst i tråden?
Ja jag har sett dem.. Vissa kan anses olämpliga, få har postats av Alefantis själv, flickan är hans släkting osv osv osv... Bevis för pedofili, vare sig som läggning eller utövad = absolut noll...

Har inte läst trådens alla 126 sidor men lagt många timmar på att undersöka PG på andra forum, Har du sett bilden på flickan i shopping korgen? Som håller i en apelsin (Kod Orange = Anything goes), eller bilden när hon är fasttejpad i bordet om inte det får en att reagera vet jag inte vad, självklart är det inget bevis men lägger man ihop 1+1 måste man ju börja fundera om det inte finns lite sanning i det, varför har ingen utredning satts in, varför vågar ingen rapportera om PG, varför stängdes PG tråden ner på reddit fast man kan diskutera allt annat möjligt. Sen är det ju alla pizza kodord i podesta mailen som säkert tagits upp i denna tråd.. mm

Brukar inte läsa konspirations delen så ofta här på FB, men SnakePlisssken du verkar vara i nästan varje tråd, varför då om jag får fråga du verkar inte vara så konspiratorisk av dig.
Citera
2017-07-06, 01:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snike
Har inte läst trådens alla 126 sidor men lagt många timmar på att undersöka PG på andra forum, Har du sett bilden på flickan i shopping korgen? Som håller i en apelsin (Kod Orange = Anything goes), eller bilden när hon är fasttejpad i bordet om inte det får en att reagera vet jag inte vad, självklart är det inget bevis men lägger man ihop 1+1 måste man ju börja fundera om det inte finns lite sanning i det, varför har ingen utredning satts in, varför vågar ingen rapportera om PG, varför stängdes PG tråden ner på reddit fast man kan diskutera allt annat möjligt. Sen är det ju alla pizza kodord i podesta mailen som säkert tagits upp i denna tråd.. mm

Brukar inte läsa konspirations delen så ofta här på FB, men SnakePlisssken du verkar vara i nästan varje tråd, varför då om jag får fråga du verkar inte vara så konspiratorisk av dig.

Känner du till att Alefantis är gudfar till den tejpade flickan på bilderna? Det är ett skämt, hon sitter ju inte ens fast - en kattunge kan ta sig loss från lite målartejp.
Vilka kodord tänker du på? "Cheese pizza" förekommer överhuvud taget inte i Podestas mailläcka vilket jag hoppas du kollat upp själv...
Citera
2017-07-10, 22:02
Medlem
Varför tror folk att det är sällsynt med pedofili när det kommer till de högsta politiska rummen i DC??

Vatikanen är proppfull med pedofiler, engelska kungafamiljen likaså även Hollywood.

De är så mäktiga att de tror att de kan göra vad som helst, de våldtar barn och dödar de. Sedan suger de deras blod för att hålla sig unga. Deras moral är borta sedan länge, nuförtiden är de endast tomma skal som är besatta av de mest vidriga demoner.

I DC är det nästan mer regel än undantag att personer har kopplingar till pedofilringar, är pedofiler själva, känner till pedofilringar eller pedofiler.

Så kom fan inte och säg att Pizzagate är "osannolikt", genom det vi vet om pizzagate och genom det historiska faktum att "eliten" sysslar med sånt här så behövs inget mer för att klassa dessa typer som pedofiler.

Pizzagate är på riktigt.
Citera
2017-07-10, 22:06
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Varför tror folk att det är sällsynt med pedofili när det kommer till de högsta politiska rummen i DC??

Vatikanen är proppfull med pedofiler, engelska kungafamiljen likaså även Hollywood.

De är så mäktiga att de tror att de kan göra vad som helst, de våldtar barn och dödar de. Sedan suger de deras blod för att hålla sig unga. Deras moral är borta sedan länge, nuförtiden är de endast tomma skal som är besatta av de mest vidriga demoner.

I DC är det nästan mer regel än undantag att personer har kopplingar till pedofilringar, är pedofiler själva, känner till pedofilringar eller pedofiler.

Så kom fan inte och säg att Pizzagate är "osannolikt", genom det vi vet om pizzagate och genom det historiska faktum att "eliten" sysslar med sånt här så behövs inget mer för att klassa dessa typer som pedofiler.

Pizzagate är på riktigt.
Varför är dom pedofiler? Har aldrig förstått mig på pedofilkoplingen.
Citera
2017-07-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Det är en böjelse som kan få en grupp av människor som har samma egenskap att hålla ihop och hålla tyst. Att ha utöva böjelsen innebär också att man har problem med empati (saknar empati) vilket också är en bra egenskap i vissa sammanhang, speciellt vid maktutövning.

Det är enligt mig inget konstigt precis som det inte är speciellt konstigt att mängden psykopater är överrepresenterad bland chefer.
Citera
2017-07-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia

läs svaret av klokosnygg.
Citera
2017-07-11, 00:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är en böjelse som kan få en gruppen dock att av människor som har samma egenskap att hålla ihop och hålla tyst. Att ha utöva böjelsen innebär också att man har problem med empati (saknar empati) vilket också är en bra egenskap i vissa sammanhang, speciellt vid maktutövning.

Det är enligt mig inget konstigt precis som det inte är speciellt konstigt att mängden psykopater är överrepresenterad bland chefer.

"Problemet" är väl dock att exakt inga (noll) pedofiler har avslöjats/upptäckts tack vare/på grund av pizzagate.

Hur det kan komma sig att dina påstådda kunskaper om pedofiler och deras påstådda böjelser och brist på empati är så massiv, ja det vet väl förhoppningsvis bara du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in