Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-26, 15:13
Medlem
FlashyBears avatar
Trump försöker att flytta fokus ännu mer - förvänta ett skitstorm av butthurt-liberalerna nu

https://twitter.com/realDonaldTrump/...93981585444864
Citat:
After consultation with my Generals and military experts, please be advised that the United States Government will not accept or allow....
....Transgender individuals to serve in any capacity in the U.S. Military. Our military must be focused on decisive and overwhelming.....
....victory and cannot be burdened with the tremendous medical costs and disruption that transgender in the military would entail. Thank you

Det är också 'red meat' åt religiösa högern där Sessions är väldigt populär
2017-07-26, 15:14
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Äntligen någon som sätter ner foten mot de senaste årens helt sinnessjuka "trans"-trend. Under Donald Trump kommer den här typen av individer inte tillåtas i det amerikanska försvaret, i någon kapacitet:

After consultation with my Generals and military experts, please be advised that the United States Government will not accept or allow......

....Transgender individuals to serve in any capacity in the U.S. Military. Our military must be focused on decisive and overwhelming.....

....victory and cannot be burdened with the tremendous medical costs and disruption that transgender in the military would entail. Thank you

https://twitter.com/realDonaldTrump/...93981585444864

En viktig markering. Och förhoppningsvis början på slutet för den här sjuka epoken.
Wow, trodde jag skulle hinna först på denna, men du hade visst fingret på avtryckaren redan!

Helt fantastiskt!
Trump visar återigen på en otrolig ryggrad och handlingskraft!

MAGA!
2017-07-26, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Lägligt av NRK att inte nämna att han arbetat åt den Irakiska säkerhetstjänsten under Saddam Hussein och inte informerat FBI om detta när han sökt arbete som tolk hos den amerikanska militären. Han borde avrättas och ska vara glad att det endast blir utvisning.
Du syftar på en annan Hamama som är betydligt äldre. Två olika personer.

P.S. Dödsstraff för att ha förnekat kontakt med utländska säkerhetsintressen. Du tror inte det skulle kunna drabba vissa i den nuvarande administrationen?
2017-07-26, 15:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Breitbart dvs Bannon skickar upp en väderballong för att se om och i sådana fall hur man kan påverka Trump´s hantering av AG Sessions, som är omåttligt populär både hos Alt-Right och den kristna högern om inte annat för sin inställning gällande migrationsfrågor. De vill ha Sessions kvar.

Kushner är inte Trump och Alt-Right hyser ingen kärlek för Kushner bara för att han är Trump´s svärson. Håll isär begreppen.

Börjar Breitbart kritisera Trump på allvar så tappar de hans kärnväljare, som precis som du och en handfull andra här på FB inte på några villkor accepterar att "Daddy God Emperor Winning MAGA" Trump utsätts för någon som helst typ av kritik.
Breitbart/Bannon är konservativa och så är deras publik. De tappar inte publiken för att de kritiserar Trump om immigration/Sessions vilket du insinuerar. Som sagt använder du halmgubbar.

Jaha. Det påstods här (tror även du sa du) att Trump blir väldigt arg om någon går på hans 'family' dit Kushner utan tvekan hör. Och det vet även Breitbart. Det stoppade inte de att kritisera honom. Du kan inte ha både och.

Haha, nej. Du och bernard däremot är redo att runka på alla&allt som är anti-Putin. Jag har alltid varit konsekvent. Jag har alltid varit för alla som kritiserar establishment (msm, media, GOP, Dems, underrättelsetjänsterna mm) och Islam. Om du kan nämna någon som är bättre på det än Trump är jag här och lyssnar på dig
Och jag har alltid kritiserad Trump för AHCA, vara för snällt mot GOP och Sessions. Men återigen, finns det ett bättre alternativ än Trump?

Jag skulle lätt kunna tänka mig endorsa invandringskritisk Bernie Sanders.
2017-07-26, 16:21
Medlem
Trump är i alla fall bra på att förbjuda, det kan man inte ta ifrån honom. Däremot är han en usel lögnare som avslöjas på direkten så fort han öppnar mun för att ljuga ihop en historia. Att ge sig på en stor väljargrupp som ju transgener är verkar vara rena självmordet. Nu tänker ju inte Trump längre än till kvällsens fox news och nattens galna twitter, men för en erfaren och duktig poltitiker så gör man inga sådana dundertabbar som Trump ideligen gör. <Är an galen som många senatorer misstänker eller är han bara omogen. Skrämmande att USA nu inte styrs av en vuxen president och att få statsförvaltningar fungerar som dom skall på grund av inkompetens från vita huset. Trumps scouttabbe börjar bli mer än en liten notis i media. Scoutorganisationen skäms över presidentens fula tilltag där han besudlade dom amerikanska värderingar man håller så högt. När man inte tor det kan bli värre så agerar eller uttalar sig Trump och cirkusen är igång igen. Tror man rankar Trump som den näst sämste presidenten i USA:s historia, delvis för att han ju ingenting gjort för landet än så länge, bara glappat med käften och visat sin okunskap.
2017-07-26, 16:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Wow, trodde jag skulle hinna först på denna, men du hade visst fingret på avtryckaren redan!

Helt fantastiskt!
Trump visar återigen på en otrolig ryggrad och handlingskraft!

MAGA!

USA har redan 15000 i militären som är transgender, och bra många fler veteraner. Det här beslutet är baserat på absolut ingenting.
2017-07-26, 16:27
Medlem
Zyndromes avatar
Citat:
Att ge sig på en stor väljargrupp som ju transgener är verkar vara rena självmordet.
"Stor" grupp är väl lite att ta i. Försök med mindre än en promille.
2017-07-26, 16:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyndrome
"Stor" grupp är väl lite att ta i. Försök med mindre än en promille.

Det är en försvinnande liten del av USA:s militär (några tusen personer). Deras hormoner och vad det nu kan vara som bekostas rör sig om några få miljoner utav en försvarsbudget på runt 50 miljarder dollar. Så Trumps motivering att denna kostnad skulle ha någon effekt på deras "winning" är absurd.

Dessutom kan det vara briljanta analytiker, tolkar och annat viktigt som försvinner i och med detta. Alla är inte fotsoldater i en armé. And for what, några sketna miljoner dollar?

Däremot är det en otrevlig signal till USAs homo/trans-befolkning, som han själv sade sig stötta efter bög-morden (I will ALWAYS protect the HBQT community, lät det då) samt ett steg tillbaka till "dont ask dont tell" som rådde tidigare i USA:s militär och orsakade mycket skada.

Självklart är detta endast en chans för Trump att förstöra något Obama skapat, efter att ha misslyckats gång på gång med detta. Någon annan motivering finns inte.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-07-26 kl. 16:51.
2017-07-26, 16:55
Medlem
Om jag vore i Sessions kläder skulle jag känna mig väldigt obekväm.
Vad kommer Trump att tycka om de här åtgärderna jag gör nu och framåt, kommer han att fortsätta twitterhåna mig till jag lämnar frivilligt?
Blir jag kickad nästa vecka eller nästa månad?
Har jag Trump bakom mig i det här tunga beslutet osv?
Kan jag rädda upp situationen?
2017-07-26, 16:56
Medlem
Visselblåsaren Chelsea Manning, som varit transperson inom den amerikanska militären, reagerade snabbt på presidentens utspel.

Bra beslut från Trump personer som Chelsea Manning är för svaga och är en risk för hela landet.
2017-07-26, 16:57
Medlem
bludderbladders avatar
George Costanza försöker ge sig in i politiska debatten, humorn blir så klart oslagbar

Jason Alexander twitter thread

Verkar som DNCs smuts äntligen åker fast och en av de som täckt upp och ljugit om den verkliga DNCläckan/hacket. En av de pakistanska Awan bröderna haffades igår när han försökte fly landet, efter han smashat DNC-Deddies servrar med en hammare. Var känner vi igen det scenariet ifrån? Han var vid arresteringen anställd av Debbie WS och har jobbat för Häxan och Våldtäktsmaken. Självmord genom nackskott ger låga odds.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-26 kl. 17:17.
2017-07-26, 17:01
Medlem
Spinnacers avatar
Transsexuella är den största riskgruppen för självmord. och är ofta mentalt sköra Det är en mental sjukdom egentligen. Att vara gay eller vara drag queen som hobby/jobb är väl ok. Men att verkligen tro att man är kvinna är mental sjukdom, vilket diskvalificerar ansökande normalt sett.

Bra intiativ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in