Citat:
Ursprungligen postat av
Heffernan
Uh vad det verkar rörigt när man är nybörjare. Finns ju hur mycket olika kombinationer som helst... idag använder jag TiVo och är riktigt nöjd förutom det skyhöga prishelvetet. Jag använder boxen till att spela in och starta om många program, varje dag. Mellan 3-5 program/dag. TiVo fixar ju även att spela in TRE program samtidigt. Hur fungerar det med IPTV? Går det att spela in något överhuvudtaget likt TiVo? Sen undertexter, hur ligger det till med det? Finns det till hela det svenska utbudet? Självklart förstår jag engelska men undertexter är ett måste. Går inte det jag skrivit ovan att lösa än är det inte aktuellt men tror ni det finns att tillgå inom en snar framtid annars?
Du kan spela in med rätt hårdvara och mjukvara men ska du spela in 3 program samtidigt så måste du betala för 3 connections. Undertexter funkar med om du kör rätt hårdvara och mjukvara.
Kodi mot TVheadend server är ett exempel på det.
Däremot funkar ju inte inspelningen som Tivo men du kan automatisera genom att den spelar in alla avsnitt av en serie osv.
Du får räkna med att vissa kanaler är nere ibland och ibland är kanalerna i SD när det ska vara HD eller visar annan kanal osv.
Du har inte tillgång till det som endast sänds på Play heller.
Sen till sist ingen vet om servrarna tas ner och försvinner om 1 dag eller ett par år.
Som sagt man får lite vad man betalar för och är man bara medveten om allt det där så blir man nog nöjd.