2017-08-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Ja det såg för jävligt ut. Men huset har sprinklersystem! Före detta HVB-hem.

Med utanpåliggande rördragning. Inte så snyggt...
Citera
2017-08-24, 22:09
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Kul att du tittar in hos oss här ibland Clay! Du är ju upphovet till vårt UHO-beroende.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Vilken nostalgitripp. Trots att väldigt mycket konstigt har passerat revy i den här tråden sen förra gången det begav sig så tycker jag att det där huset står sig väl. Det är fortfarande väldigt, väldigt udda och märkligt.

Helt sant. Höll på att sätta kvällsmackan i halsen när jag såg att huset nu sålts för 4,4 miljoner.
Citera
2017-08-24, 22:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Helt sant. Höll på att sätta kvällsmackan i halsen när jag såg att huset nu sålts för 4,4 miljoner.

Området såg snajsigt ut, det kanske ska spränga eländet så spegelskärvorna yr och bygga ett riktigt hus på tomten istället? Så liten tomt var det väl inte heller, de hade ju stenlagt hela eländet men det fanns ju plats för ett riktigt hus.
Citera
2017-08-25, 08:01
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Intressant. Jag gissar att huset alltså redan 2009 var pimpat och man fick ett underpris för eländet. Frågan är vem och varför hen köpte skiten 2014. Borde ju vara en liten varningsflagga att veta att huset var belånat till 4 mille och man får det för 1,8. Eller struntade köparen i att göra en ordentlig besiktning?

Ja precis. Om man inte skulle läst besiktningsprotokollet skulle man tro att huset "enbart" behövde rensas från speglar och en del kakel, men icke...

Tack för att nån lade upp delar av besiktningsprotokollet.
Detta huset är ju inte värt något. En hemlös vill ha det men annars är det ju bara tomten som är värd något då läget är okej.
Nån som kan hålla koll ifall det säljs?
EDIT=Såg nu att det såldes för 4.4 miljoner. Helt otroligt. Finns finare mer prisvärda bostäder på Hisingen ju.
Tack för alla kommentarer på mitt inlägg om detta hus. Hade ingen aning om att det fanns i tråden sedan start.
"Spegelhuset"
Senast redigerad av DrPwgym 2017-08-25 kl. 08:08.
Citera
2017-08-25, 10:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kul att du tittar in hos oss här ibland Clay! Du är ju upphovet till vårt UHO-beroende.

Ja jag är ju tyvärr inte Hemnetknarkare själv, men jag drömmer om att ändå om att göra en storstilad comeback med ett objekt av sällan skådad bisarrism.

Men allvarligt, jag tror den här tråden fyller ett slags behov hos många. En person mer entreprenöriell än jag skulle nog kunna kapitalisera på ett forum för udda hemnet-objekt. Finns det inte folk som gör pengar på Facebooksidor? En sida med udda objekt och bra moderering (som här) tror jag man skulle kunna tjäna pengar på.
Citera
2017-08-25, 12:33
Medlem
Kanske inte så udda men någon smaklös typ har renoverat en villa på västkusten till något "modernt" trams som inte alls passar in i omgivningen. Villan kommer ut på marknaden varenda sommar med lägre och lägre pris men blir aldrig såld.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...tan-2-12248537
Citera
2017-08-25, 13:01
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Kanske inte så udda men någon smaklös typ har renoverat en villa på västkusten till något "modernt" trams som inte alls passar in i omgivningen. Villan kommer ut på marknaden varenda sommar med lägre och lägre pris men blir aldrig såld.

Det hade säkert sålts omgående om det legat i någon storstad. Problemet lär vara att det ligger på Smögen och de som har de här pengarna att köpa sig ett hus där vill ha något som känns rustikt (men lyxigt) som de kan bo i på somrarna.

Sedan undrar jag hur ett nyrenoverat hus i den storleken, som dessutom har bergvärme, kan ha en driftkostnad på 56000. Hur mycket el drar egentligen alla slingor?
Citera
2017-08-25, 13:05
Medlem
Citat:

Vilken jävla mardröm. Utsidan var vidrig och jag tänkte att det knappast kunde bli värre på insidan, men jo, det kunde det. Hela huset är ju raka motsatsen till vad man vill ha när man köper ett hus i Smögen. Verkligen totala motsatsen. Allting nytt och blänkande och "modernt". Hela grejen med ställen som Smögen är ju det genuint gamla, bevarade, inte några jävla ord på väggarna och skit. Jag förstår att alla har olika smak men sånt här kan jag bara inte förstå hur mycket jag än försöker. Vem vill bo så? Tavlan i sovrummet var rätt talande.
Citera
2017-08-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Det hade säkert sålts omgående om det legat i någon storstad. Problemet lär vara att det ligger på Smögen och de som har de här pengarna att köpa sig ett hus där vill ha något som känns rustikt (men lyxigt) som de kan bo i på somrarna.

Sedan undrar jag hur ett nyrenoverat hus i den storleken, som dessutom har bergvärme, kan ha en driftkostnad på 56000. Hur mycket el drar egentligen alla slingor?

Det är klart att orten gör det extremt svårsålt. Kundkretsen där vill ha något helt annat. Ägarna som renoverat verkat att ha tröttnat fort. De senaste ägarna köpte 2010 och jag har för mig att man sett detta hus komma ut varenda sommar i snart 5 år. Från början var utgångspriset runt 15 miljoner har jag för mig.

Senaste ägarbytena på huset:

16 maj 2008, 3 400 000 kr.
27 april 2009, 5 700 000 kr.
26 feb 2010, 6 260 000 kr.

Känns ju även som att det borde skett en del renovering mellan 2008-2009 med tanke på den relativt stora prisutvecklingen.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Vilken jävla mardröm. Utsidan var vidrig och jag tänkte att det knappast kunde bli värre på insidan, men jo, det kunde det. Hela huset är ju raka motsatsen till vad man vill ha när man köper ett hus i Smögen. Verkligen totala motsatsen. Allting nytt och blänkande och "modernt". Hela grejen med ställen som Smögen är ju det genuint gamla, bevarade, inte några jävla ord på väggarna och skit. Jag förstår att alla har olika smak men sånt här kan jag bara inte förstå hur mycket jag än försöker. Vem vill bo så? Tavlan i sovrummet var rätt talande.

Mardröm känns som en rättvisande beskrivning. Mäklaren saknar verklighetskontakt.

Ftån annonsen.
Citat:
Definitionen av "måste ses" har fått en ny betydelse.

Nej då, man ångrar att man ens klickade på objektet. Sådan förstörelse av västkustens gatubild borde vara olaglig.
Citera
2017-08-25, 17:28
Medlem
Liza Marklunds kåk till salu:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...en-38-12141697
Citera
2017-08-25, 18:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Det är klart att orten gör det extremt svårsålt. Kundkretsen där vill ha något helt annat. Ägarna som renoverat verkat att ha tröttnat fort. De senaste ägarna köpte 2010 och jag har för mig att man sett detta hus komma ut varenda sommar i snart 5 år. Från början var utgångspriset runt 15 miljoner har jag för mig.

Senaste ägarbytena på huset:

16 maj 2008, 3 400 000 kr.
27 april 2009, 5 700 000 kr.
26 feb 2010, 6 260 000 kr.

Känns ju även som att det borde skett en del renovering mellan 2008-2009 med tanke på den relativt stora prisutvecklingen.

Mardröm känns som en rättvisande beskrivning. Mäklaren saknar verklighetskontakt.

Ftån annonsen.

Nej då, man ångrar att man ens klickade på objektet. Sådan förstörelse av västkustens gatubild borde vara olaglig.

Dessutom är läget inte bra, vid en av de mer trafikerade vägarna i samhället, med utsikt över skola åt ena hållet och över närbutik åt det andra. Men man blir nyfiken på husets historia? Ursprungligen från 1958, men detta är ju senare ombyggt, kanske av en fiskare som tjänat pengar på att tråla utanför Väst-Sahara eller som fick Amerika-arv? Min gissning är att det är någon lokalbo som byggt, som var blasé på det pittoreska denne alltid haft omkring sig.
Citera
2017-08-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Har varit boende för ensamkommande.

Eget rum i nyrenoverad villa med pool man tackar ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto