Citat:
Ursprungligen postat av
Lazybones
Det hade säkert sålts omgående om det legat i någon storstad. Problemet lär vara att det ligger på Smögen och de som har de här pengarna att köpa sig ett hus där vill ha något som känns rustikt (men lyxigt) som de kan bo i på somrarna.
Sedan undrar jag hur ett nyrenoverat hus i den storleken, som dessutom har bergvärme, kan ha en driftkostnad på 56000. Hur mycket el drar egentligen alla slingor?
Det är klart att orten gör det extremt svårsålt. Kundkretsen där vill ha något helt annat. Ägarna som renoverat verkat att ha tröttnat fort. De senaste ägarna köpte 2010 och jag har för mig att man sett detta hus komma ut varenda sommar i snart 5 år. Från början var utgångspriset runt 15 miljoner har jag för mig.
Senaste ägarbytena på huset:
16 maj 2008, 3 400 000 kr.
27 april 2009, 5 700 000 kr.
26 feb 2010, 6 260 000 kr.
Känns ju även som att det borde skett en del renovering mellan 2008-2009 med tanke på den relativt stora prisutvecklingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Vilken jävla mardröm. Utsidan var vidrig och jag tänkte att det knappast kunde bli värre på insidan, men jo, det kunde det. Hela huset är ju raka motsatsen till vad man vill ha när man köper ett hus i Smögen. Verkligen totala motsatsen. Allting nytt och blänkande och "modernt". Hela grejen med ställen som Smögen är ju det genuint gamla, bevarade, inte några jävla ord på väggarna och skit. Jag förstår att alla har olika smak men sånt här kan jag bara inte förstå hur mycket jag än försöker. Vem vill bo så? Tavlan i sovrummet var rätt talande.
Mardröm känns som en rättvisande beskrivning. Mäklaren saknar verklighetskontakt.
Ftån annonsen.
Citat:
Definitionen av "måste ses" har fått en ny betydelse.
Nej då, man ångrar att man ens klickade på objektet. Sådan förstörelse av västkustens gatubild borde vara olaglig.