Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Kan rekommendera Island eller nord Norge! Hade jag själv haft råd hade jag flyttat till något av dessa ställen.

Har själv långtgående planer att emigrera till Riga.
Citera
2017-08-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Nej Malmö är ju skräckexemplet som man befarar att utvecklingen kan komma att gå mot även i Lund. Vill inte säga exakt var, då det går att utröna i så fall vem jag är för den som känner mig. Jag har efter research i alla fall hittat en mindre ort som än så länge är ganska förskonad, i alla fall från MENA och afrikaner.

Gotland är faktiskt ännu en oas även om det blivit lite sämre. Så det kan jag rekommendera
Citera
2017-08-28, 18:48
Medlem
Skulle också vilja flytta... Tycker det är jobbigt att bo där jag bor. När man går på affären så hör man inte ens folk prata Svenska längre, bara massa burka burka språk, suck.

Har vänner & bekanta som stått i bostadskö 1-3år men dom får ej lägenheter för dom nyanlända har förtur.

Nyanlända > Svenskar inom allt i princip känns det som. Känner mig maktlös och orolig för vad som skall komma. Känns typ dumt att bara ''sitta & vänta'' på vad som ska hända.

Jag har dock funderat på att flytta till Norrland, köpa nåt hus i skogen samt plugga IT och jobba hemifrån. Hoppas det går :-)
Citera
2017-08-28, 19:06
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
Skulle också vilja flytta... Tycker det är jobbigt att bo där jag bor. När man går på affären så hör man inte ens folk prata Svenska längre, bara massa burka burka språk, suck.

Har vänner & bekanta som stått i bostadskö 1-3år men dom får ej lägenheter för dom nyanlända har förtur.

Nyanlända > Svenskar inom allt i princip känns det som. Känner mig maktlös och orolig för vad som skall komma. Känns typ dumt att bara ''sitta & vänta'' på vad som ska hända.

Jag har dock funderat på att flytta till Norrland, köpa nåt hus i skogen samt plugga IT och jobba hemifrån. Hoppas det går :-)

Ja ungefär så, tjänstemännen är så glada att de kan luta sig tillbaka på kommunkvoter för att nyanlända ska få sin plats före svenskar så att de kan verka för ett "mångkulturellt samhälle"

Och ja, det är ungefär det spåret jag är inne på, att flytta någonstans där jag kan jobba hemifrån.
Citera
2017-08-28, 19:07
Medlem
har märkt att Lund går mot Malmöhållet nu också.

Du är välkommen hit om du vill "bevita" då vi om någon vecka är i minoritet snart. om vi inte redan e det?????

Som flera skrivet redan: Malmö ÄR förlorat. Jag bor endast kvar här av ren envishet för muslimerna inte ska vinna.

vart man än går i Malmö pratas det arabiska eller vad det e...hör sällan svenska. och är det svenska är det väl turister från typ........norrland.
Citera
2017-08-28, 19:10
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Du låter som en tappad människa utan att utveckla vad problemet är... Eller är problemet muslimer i sig och kvinnor i burka som kollar på bilar som kör förbi?

Välkommen till Sverige, 2017.

Problemet i detta fall verkar inte vara muslimerna dock utan du som inte klarar av åsynen av muslimer.

De muslimer som går i moskéer är oftast den fredligare sorten fast du relaterar säkert till extremister direkt.

Försök ignorera, alt -ta kontakt. Du kommer bli förvånad över hur trevliga de flesta är.

Som svensk gäller det inte idag att fly till Island utan att inse fakta och bidra till integrationen av nykomna. Du får ge dem en chans till de bevisat motsatsen.

Hahaha nej. Dom är inte trevliga, det du läst i tidningen och sett på tv stämmer inte.
Citera
2017-08-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monopoli
Själv bor man i Malmö. Kan säga dig att Lund är ett paradis i jämförelse. Lund är fortfarande relativt befriad. Har du varit i Göteborg eller Stockholm på sistone?

Du kommer inte undan multikulturen om du inte vill bo ute i landet i någon liten sketen håla.

Lund är väl den vitaste staden söder om Sundsvall? Norra Fäladen beskrivs som ett "problemområde" bland kollegor och andra på stan s a s. Men det är ingenting i jämförelse med... någonting, i princip. Lund är väldigt lugn och städat. Går ofta genom hela centrum alla möjliga timmar och i alla möjliga tillstånd utan att en endast sak har hänt. I snart sju års tid.

Möllevången eller Sofiaparken är ju lugnare än lugnast. Kulturkvadraten är givetvis kanonlugnt, men väldigt dyrt. Väster är också jättebra, Esplanaden (minus Smålands) lika så.
Utanför centrum är det i princip bara bra, frånsett Fäladen möjligtvis.

Till er som inte är så ofta i Lund, så kan jag säga, efter att ha både bott och vistas under långa tider i Malmö, Göteborg, Stockholm mm så är Lund det i särklass lugnaste och mest likt "gammal-Sverige" sett till trygghet. Har aldrig någonsin varit det minsta rädd för någonting, någon gång.
Citera
2017-08-28, 19:19
Medlem
ReiseReises avatar
Tyvärr finns det få platser du kan flytta till, nästan hela Sverige ser ut just så, och de områden som inte blivit drabbade kommer att bli det inom kort. Bästa kortet är att försöka flytta utomlands.

Finland and Island är relativt befriade från PK och Kaoz-människor. Norge är väl borderline sålänge du undviker Oslo.

Andra kandidater som har välmående ekonomi och nära svensk kultur, samt beskonade från PK och våldtäktsmigranter är Irland, Estland, Portugal.

Om du har ett bra jobb kan du pröva dig till Australien, Kanada, USA, Nya Zeeland osv. Har bott och jobbat i nästan allihop av dem, och kan konstatera att man känner sig mycket säkrare och hemma i dessa länder än vad man gör i Sverige.
Citera
2017-08-28, 19:26
Medlem
Hitlor-Kugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Hur har de som är bättre bemedlade i Lund tagit utvecklingen, d.v.s. de som arbetar på universitetet och bor fint samt centralt nära institutionerna? Om kulturberikningen kommer för nära dem brukar ju oftast dessa godhetsapologeter och teleskopiska filantroper till slut klaga.

Det är därför de bor i Dalby, Torna Hällestad och Södra Sandby.
Citera
2017-08-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Har själv långtgående planer att emigrera till Riga.

Hej då.

Själv stananr jag kvar i mitt fädernesland, en gång världens bästa som jag till sista andetaget ska arbeta för (efter min förmåga) att så ska bli igen.

https://www.youtube.com/watch?v=r6_LjF2_M90
Citera
2017-08-28, 19:33
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Lund är väl den vitaste staden söder om Sundsvall? Norra Fäladen beskrivs som ett "problemområde" bland kollegor och andra på stan s a s. Men det är ingenting i jämförelse med... någonting, i princip. Lund är väldigt lugn och städat. Går ofta genom hela centrum alla möjliga timmar och i alla möjliga tillstånd utan att en endast sak har hänt. I snart sju års tid.

Möllevången eller Sofiaparken är ju lugnare än lugnast. Kulturkvadraten är givetvis kanonlugnt, men väldigt dyrt. Väster är också jättebra, Esplanaden (minus Smålands) lika så.
Utanför centrum är det i princip bara bra, frånsett Fäladen möjligtvis.

Till er som inte är så ofta i Lund, så kan jag säga, efter att ha både bott och vistas under långa tider i Malmö, Göteborg, Stockholm mm så är Lund det i särklass lugnaste och mest likt "gammal-Sverige" sett till trygghet. Har aldrig någonsin varit det minsta rädd för någonting, någon gång.

Det brukade vara som du säger, men något händer och det snabbt. Det är en skam över att man inte är som Malmö hos rödgröna styret. En del av de områden som du beskriver är precis som du säger bra, men vissa av dem, inklusive ett av dem där jag faktiskt bor och har förstahandsinfo förändras fort.
Citera
2017-08-28, 19:35
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitlor-Kugen
Det är därför de bor i Dalby, Torna Hällestad och Södra Sandby.
Så är det. Finns även andra orter i andra kommuner, där det inte är så blandat, men där man heller inte är så förbannat rädd att diskutera hur det ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in