Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 19:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Har nu tröttnat på Lund, kombinationen av PK-människor i styrande position som har någon slags kollektiv skuld för att man inte har så fint berikad "blandkultur" som Malmö och s k nyanlända som tycker de kan bete sig hur fan man vill (speciellt gentemot kvinnor) för att man aldrig får några gränser från samhället är vådlig. Man bygger nu flyktingförläggningar på finaste jordbruksmark intill ESS i Brunnshög (så att de internationella forskarna får trevligt sällskap), köper nyproducerade bostadsrätter åt de nyanlända, skänker ca en miljon om året till en tveksam förening "Hjälp tiggare i Lund" vars mål är att göra Lund till ett tiggarparadis, etc. Samtidigt går kommunens budget på knäna.

Droppen blev dock källarmosken som etablerats i mitt område (med stöd från kommunen såklart) som fått allt fler muslimer att bosätta sig här med kvinnor i slöjor och burkor och män som inte verkar ha något annat än att göra än att gå och vagga på gatan och titta på alla bilar som kör förbi. Då jag har familj att värna om blev det självklart att flytta, inte heller gör det faktum att värdet på bostaden riskerar att sänkas som en sten när det här blir mer allmänt känt saken bättre.

Vet inte om min situation eller sätt att se på saken är unik? I hela landet som stort vet jag att det inte är så, men i Lund kan jag inte säga vad jag tycker då det skulle få konsekvenser för mig.

Så du har också blivit smart lämnat det sjunkande skeppet?
Då är vi i alla fall två.
Men var ligger dena källarmoské i Lund då?
Citera
2017-08-28, 20:00
Medlem
motarbetars avatar
även mindre byar börjar bli infekterade. Det lilla samhället jag växte upp i har nu blivit rikligt berikat. Hela skolgården har fyllts med baracker där de transporterar barnen ifrån stan.

När jag gick där fanns det 3 (!) invandrare. 2 polacker och en adopterad kines på cirka 100 elever. Kunde inte tänka mig en bättre skola, men som sagt allt ska raseras. Ingen ska få komma undan.
Citera
2017-08-28, 20:12
Medlem
adddicts avatar
Säger bara en sak. Norrtälje!!
Det är fan bevarat utav helvete. Var där förra sommaren och såg inte en enda svarting. Lugn och harmonisk stämning var det. Njöt som bara den.
Citera
2017-08-28, 20:23
Medlem
Wretch32s avatar
Kom till Norrland 😊

Mvh
Citera
2017-08-28, 20:28
Medlem
Lund är ett av Sverige mest PK-smittade områden. Att du ens bor där från första början väcker en del frågor. Infödd elelr ditflyttad?
Citera
2017-08-28, 20:38
Medlem
Hexen666s avatar
Bor i Övik, det är en rätt lugn stad, inte mycket stök. Dock har demografin och stadsbilden ändrats ganska drastiskt de senare åren. På torget har ett "mångkulturellt centrum" tagit plats och nu är det väldigt många invandrare som stryker omkring och bussarna är fullproppade med sfi folk vissa tider. Det är väl bara en tidsfråga innan det blir oroligt här också. Annars är norrland relativt fredat om man jämför med region syd. Kramfors och Härnösand ska man dock undvika!
Citera
2017-08-28, 21:02
Bannlyst
Eliten har alltid gjort vad de vill med oss genom seklerna
Både ont o gott.
Eliten har gett oss arbete o gett våra barn möjligheten att växa upp i världens bästa land
Trodde ni att vi inte skulle få konkurrens?
Varade Karl XII välde länge? Napoleon? Hitler?
Ni måste bli lite flexibla i huvudet
Nordfront och Sd tror att man kan prata förstånd med Deep state och eliten
Tror ni att det kommer stekta sparvar in i munnen då?

Det finns en inbyggd djälvulskap i fördelning rättvisa eller egoism som ligger dhupt inom oss
Vi är goda och onda på samma gång.
Att världen är så behaglig trots allt får vi ändå tacka eliten för.
De har kärnvapnen pengarna och ändå låter de oss få tala ut i hat på nätet.
Var lite ödmjuka mot eliten.
Skulle kunna tänka mig ha en flaggdag för investor och Rotschild
Citera
2017-08-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Hur har de som är bättre bemedlade i Lund tagit utvecklingen, d.v.s. de som arbetar på universitetet och bor fint samt centralt nära institutionerna? Om kulturberikningen kommer för nära dem brukar ju oftast dessa godhetsapologeter och teleskopiska filantroper till slut klaga.

Du tänker på Ann Heberlein eller? ^^
Citera
2017-08-28, 21:14
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vatikanstaten är ganska vitt. Fast dit får varken du eller jag flytta.
Island är smart med sina noll gränser mot andra EU-länder (kolla hur UK ångrar tunneln nu).
Man måste vara bra driftig om man som migrant vill ta sig till Island.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Bor i Övik, det är en rätt lugn stad, inte mycket stök. Dock har demografin och stadsbilden ändrats ganska drastiskt de senare åren. På torget har ett "mångkulturellt centrum" tagit plats och nu är det väldigt många invandrare som stryker omkring och bussarna är fullproppade med sfi folk vissa tider. Det är väl bara en tidsfråga innan det blir oroligt här också. Annars är norrland relativt fredat om man jämför med region syd. Kramfors och Härnösand ska man dock undvika!

Glöm inte Mellansel...
Citera
2017-08-28, 21:34
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Azorerna ligger på bra avstånd ifrån Sverige. Och resten av EU för den delen.
Citera
2017-08-28, 21:40
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Lund är ett av Sverige mest PK-smittade områden. Att du ens bor där från första början väcker en del frågor. Infödd elelr ditflyttad?
Inflyttad p g a studier från landsbygden, som många andra. Jag förstår din tvekan; jag har aldrig känt mig hemma här. Har börjat från 0 i pengar och därför kan jag inte bo i något av de områden som än så länge är ganska städade, där kvadratmeterpriserna skjutit i höjden också.
Citera
2017-08-28, 21:42
Medlem
Vill du bo i stad i lunds storlek, då finns det bara tre städer. Karlstad, Norrköping och Jönköping. De funkar fortfarande, men Linköping, Västerås, Örebro, Eskilstuna, Uppsala, Södertälje, Helsingborg och Umeå är uppfuckade tyvärr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in