Citat:
Har nu tröttnat på Lund, kombinationen av PK-människor i styrande position som har någon slags kollektiv skuld för att man inte har så fint berikad "blandkultur" som Malmö och s k nyanlända som tycker de kan bete sig hur fan man vill (speciellt gentemot kvinnor) för att man aldrig får några gränser från samhället är vådlig. Man bygger nu flyktingförläggningar på finaste jordbruksmark intill ESS i Brunnshög (så att de internationella forskarna får trevligt sällskap), köper nyproducerade bostadsrätter åt de nyanlända, skänker ca en miljon om året till en tveksam förening "Hjälp tiggare i Lund" vars mål är att göra Lund till ett tiggarparadis, etc. Samtidigt går kommunens budget på knäna.
Droppen blev dock källarmosken som etablerats i mitt område (med stöd från kommunen såklart) som fått allt fler muslimer att bosätta sig här med kvinnor i slöjor och burkor och män som inte verkar ha något annat än att göra än att gå och vagga på gatan och titta på alla bilar som kör förbi. Då jag har familj att värna om blev det självklart att flytta, inte heller gör det faktum att värdet på bostaden riskerar att sänkas som en sten när det här blir mer allmänt känt saken bättre.
Vet inte om min situation eller sätt att se på saken är unik? I hela landet som stort vet jag att det inte är så, men i Lund kan jag inte säga vad jag tycker då det skulle få konsekvenser för mig.
Droppen blev dock källarmosken som etablerats i mitt område (med stöd från kommunen såklart) som fått allt fler muslimer att bosätta sig här med kvinnor i slöjor och burkor och män som inte verkar ha något annat än att göra än att gå och vagga på gatan och titta på alla bilar som kör förbi. Då jag har familj att värna om blev det självklart att flytta, inte heller gör det faktum att värdet på bostaden riskerar att sänkas som en sten när det här blir mer allmänt känt saken bättre.
Vet inte om min situation eller sätt att se på saken är unik? I hela landet som stort vet jag att det inte är så, men i Lund kan jag inte säga vad jag tycker då det skulle få konsekvenser för mig.
Så du har också blivit smart lämnat det sjunkande skeppet?
Då är vi i alla fall två.
Men var ligger dena källarmoské i Lund då?