Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 12:09
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
En massa gnäll.

Ja stackars PK som nu har vaknat. Reinfeldt och Röfven har svikit dig och nu ångrar du gig att du inte röstade rätt. Det finns bara en sak att göra. Bosätt dig där alla politiker bor. Där är det garanterat fritt fån det som alla PK politiker vill pracka på oss.
Citera
2017-08-29, 14:03
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Ja stackars PK som nu har vaknat. Reinfeldt och Röfven har svikit dig och nu ångrar du gig att du inte röstade rätt. Det finns bara en sak att göra. Bosätt dig där alla politiker bor. Där är det garanterat fritt fån det som alla PK politiker vill pracka på oss.

Ja, mycket klokt.
Men dessa områden med huvudsakligen svensk befolkning och skolor som fungerar årskurs 1-9, kommer finnas kvar kanske 10 år till. Sedan kommer det byggas nya områden, gated communities som du bara kommer in i om du bor där eller en boende ger klartecken till vakten. Kan bli svårt att få råd att flytta dit då, eftersom din bostadsrätt då ligger i ett "kulturlandskap" som ingen vill flytta till. Men politikerna har nog råd...

Var på Isle of Wight i somras. Som Sverige på 60-talet. Kan rekommenderas.
Citera
2017-08-29, 14:17
Medlem
Ni jävla liberaler och marxister med era jävla liberala/marxistiska värderingar, när verkligheten hinner ikapp er, ja då vill ni helt plötsligt inte bo kvar i området längre och istället för att kämpa så springer sådana som du iväg och tar med dig dina smutsiga värderingar till någon ny plats där cykeln fortsätter ända tills det inte går att bo där heller. Du kan ju flytta ut till Stångby, Dalby, Södra Sandby, Genarp, Hjärup, Åkarp, Lomma, Bjärred, Staffanstorp, Löddeköpinge, Barsebäck, Kävlinge, Furulund. Dessa områden fullkomligt dräller med nybyggda radhus och de fylls upp med vita medelsvenssons som flyr från städerna de har skapat.

Där blir ni bolånetorskar och varenda byggherre och bankägare i dessa områden gnider sina händer så mycket att de får brännskador.

Eller så ifrågasätter du varför den här skiten sker och blir en man istället för en mus och börjar kämpa mot vansinnet.

Till alla er som har lite råg i ryggen och dagligen ber människor runt omkring att de kan ta o köra upp deras liberala och marxistiska värderingar i röven så finns det.

https://www.nordfront.se/demonstration-goteborg.smr
Citera
2017-08-29, 15:29
Medlem
Jadulillalurings avatar
Med tanke på att Migrationsverkets prognos mellan 2017-2021 är att Sverige kommer att ta emot ytterligare 550000 (femhundrafemtiotusen) nya asylsökande, anhörighetsinvandrare och arbetskraftsinvandrare (ej från EU), så kan det nog vara bra att börja se sig om efter en ny plats att bo på om man inte uppskattar mångkulturens glans innan alla svenskar flyr samtidigt.

Dom flesta förstår nog att Sverige är en tickande bomb, det enda som skjuter upp problemen just nu är att staten lånar upp stora summor på skattebetalarnas bekostnad för att kunna hålla asyl och bidragssystemet undan kollaps.

Vad händer den dagen pengarna inte räcker till kraftiga bidrag och dras ner till ett minimum, när kreditvärdigheten är i botten och Sverige befinner sig mitt i en ny finanskris?
Senast redigerad av Jadulillaluring 2017-08-29 kl. 15:50.
Citera
2017-08-29, 15:35
Medlem
Själv har jag flyttat från ett radhus till en bostadsrätt upp på 3:e våningen. Förhoppningsvis kan jag titta ner när de längs ner får sina bostäder förstörda. Har svårt att tänka mig att man krossar mina fönster först.
Citera
2017-08-29, 15:44
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Kan rekommendera Island eller nord Norge! Hade jag själv haft råd hade jag flyttat till något av dessa ställen.

Jag skulle rekommendera Estland. Helt blattefritt men ett nytt språk och inget socialförsäkringssystem. Bosätter du dig där får du klara dig själv. Som sig bör.
Citera
2017-08-29, 16:55
Medlem
NonCompliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk

Har vänner & bekanta som stått i bostadskö 1-3år men dom får ej lägenheter för dom nyanlända har förtur.

Det är jämförbart med att någon blir släppt före i kön på biografen, konserten eller i kön till biltvätten. Det är jättesvenskt att stå i kö, och med kölapp. Detta svenska är visst inte så svenskt längre.

En grundregel är att en politikers påhitt alltid blir värre! När skatterna tvingades på folk så var de låga. Hur höga är dem nu? Om Svensson blir "undanflyttad" på detta "enkla" sätt, räkna med att bli "undanflyttad" på ett VÄRRE sätt i framtiden. Så länge folk inte står emot med sitt liv så tolkar en politiker det som att det är okej att bjuda in till en värre situation eftersom inget motstånd görs.
Citera
2017-08-29, 18:31
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackehackspetten
Det enda man kan göra i Sverige är att flytta till dyrare komuner typ Danderyd där är det lite lugnare men det är ju bara att ta bussen in till stan så är det kaos igen
Svenskar som inte har råd att fly mångkulturen får helt enkelt hemsöka de som flytt mångkulturen så att de inte får en lugn stund.

Ungefär såhär: Mångkulturen kommer till Saltsjöbaden
Citera
2017-08-29, 18:55
Bannlyst
Ja det är inte lätt i Sverige längre. PK-människor i familjerna, i kompiskretsen (någon enstaka), framförallt i kommunledningen, där dräller det av dem. Fortsatt massinvandring och en gatubild alltfler svenskar inte vill veta av. Jag verkar inte vara ensam om det. Lägg till förtrycket. Det finns hundratusentals svenska män som främst de är emot invandringen men svensken är väldigt tyst. De som hörs, det är ju just PK-människorna.

Hoppet lyser med sin frånvaro.
Citera
2017-08-29, 21:06
Medlem

Jag håller med om att Lund är lugnare än Malmö. Men jag är född i Lund, bott här sedan dess. Det har faktiskt ändrats. Först kom araberna i början av 90-talet. Sedan runt 2010 - alla romska tiggare. Känner mig inte lika trygg här längre. Särskilt inte runt Lund C - undviker det stället efter kl. 22.

Har ställt mig i bostadskö i andra delar av landet. Bra att vara förberedd för framtiden.
Citera
2017-08-29, 21:30
Medlem
Citat:
Har nu tröttnat på Lund, kombinationen av PK-människor i styrande position som har någon slags kollektiv skuld för att man inte har så fint berikad "blandkultur" som Malmö och s k nyanlända som tycker de kan bete sig hur fan man vill (speciellt gentemot kvinnor) för att man aldrig får några gränser från samhället är vådlig. Man bygger nu flyktingförläggningar på finaste jordbruksmark intill ESS i Brunnshög (så att de internationella forskarna får trevligt sällskap), köper nyproducerade bostadsrätter åt de nyanlända, skänker ca en miljon om året till en tveksam förening "Hjälp tiggare i Lund" vars mål är att göra Lund till ett tiggarparadis, etc. Samtidigt går kommunens budget på knäna.

Droppen blev dock källarmosken som etablerats i mitt område (med stöd från kommunen såklart) som fått allt fler muslimer att bosätta sig här med kvinnor i slöjor och burkor och män som inte verkar ha något annat än att göra än att gå och vagga på gatan och titta på alla bilar som kör förbi. Då jag har familj att värna om blev det självklart att flytta, inte heller gör det faktum att värdet på bostaden riskerar att sänkas som en sten när det här blir mer allmänt känt saken bättre.

Vet inte om min situation eller sätt att se på saken är unik? I hela landet som stort vet jag att det inte är så, men i Lund kan jag inte säga vad jag tycker då det skulle få konsekvenser för mig.
Både pluggat och jobbat I Lund och har ärenden där ibland. Blir gradvis sämre. Kommunen har satsat stenhårt på ensamkommande, över 300. Kommer kosta när ersättningen sänks. Har vänner med barn i Lund och mångkulturen har nått de flesta skolor. Helt sjukt att folk betalar 5-10 miljoner för en villa i centrala Lund.

Kommer man med tåg Och går en tur i centrala Lund räknar man snabbt till femtio tiggare minst.

Ekonomin är I kras och jag tror att underskottet inom 5 år kommer ligga på 500-1000 miljoner. Lund har egentligen aldrig tagit emot folk som får uppehållstillstånd vilket är ett skäl att stan klarat sig hyfsat men nu ska man ta 700-1000 per år. Det kommer kosta. Själv myser jag, folk har röstat för detta.

Var finns det källarmoske I Lund?
Citera
2017-08-29, 21:39
Bannlyst
Citat:
s k nyanlända som tycker de kan bete sig hur fan man vill (speciellt gentemot kvinnor) för att man aldrig får några gränser från samhället är vådlig. Man bygger nu flyktingförläggningar på finaste jordbruksmark intill ESS i Brunnshög (så att de internationella forskarna får trevligt sällskap)

Men dom är högutbildade enligt Regeringen, klart dom måste bo nära ett universitet/forskningscentrum. Det måste vara uppenbart. LU måste växla upp och utnyttja spetskompetensen.

Är bakgrunden inte att din egen utbildning inte är tillräckligt vass och dom ersätter dig. Därför du kverulerar?
Senast redigerad av Jigaboo 2017-08-29 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in