Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 22:08
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Stefan Löfven fortsätter att käbbla medan programledarna ska förklara vad Reepalu är.
Citera
Medlem
Hur kommer det sig att borgarna vill ge mer pengar till vården när de klarar av att sköta sitt jobb? (Kömiljarden) Är det inte bättre att vården får böter om de inte klarar av att sköta sitt uppdrag? Att ge bonus för att myndigheter sköter sitt jobb fungerade inte bra i Grekland, varför skulle det fungera bättre i Sverige?
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Bu ligger ju KD rätt nära riksdagsspärren och SD får nog främst ses som ett av de tre största partierna i Sverige, troligen närmare av att vara ett av dom två största framgent.
Det stämmer. Mycket märkligt. Det beror på att vi har en trång åsiktskorridor och ett etablissemang baserat på vilka åsikter som håller sig inom den. De bryr sig inte om SD's storlek, de verkar inte ens förstå den.
Citera
Medlem
Lööf vill inte diskutera regeringsfrågan för hon vet att väljarna vet att det blir "team Löfven" efter valet.
Citera
Medlem
Busstations avatar
"En röst på kristdemokraterna är en röst på förändring"

Rimlig slogan för ett självuttalat konservativt parti?
Citera
2017-10-08, 22:09
Medlem
ThuleSocietys avatar
Varför är Åkesson så feg för?

Han har fått säkert 7-8 öppna mål ikväll men väljer att hålla inne med skotten.

Varför?
Citera
Medlem
Det enda man kan konstatera om denna "debatt" är att samtliga svenska partiledare är mer eller mindre sinnessvaga och extremt okarismatiska och ointressanta. Jag kommer inte rösta den här gången heller.
Citera
Medlem
Triremers avatar
Jag tror att man skulle kunna lösa vårdkrisen och samtidigt sänka kostnaden genom att utbilda fler sjuksköterskor. Bristen blir väldigt kostsam. Sjuksköterskor kan välja och vraka och höja sin lön. Köer leder till att patienter kommer in sjukare. Satsa mer och sänk kostnaden.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Måste och tillsätta resurser hör man hela tiden från sossepakten. Men det finns inga resurser till det, mångkultur kostar för mycket för att vi ska kunna upprätta en välfärd som idag knappt finns längre.
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Stor humor med Klisterssons fusklapp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...apar-valfarden
Citera
Medlem
Jag tycker iallafall Ulf Kristersson håller sig till sakfrågan och inte håller på med pajkastning och käbbel. Creed till honom för det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
Så om din kompis/syskon/kusin säger att han hatar invandrare så ska du be alla invandrare om ursäkt?
Jag är inte ledare över min kompis/syskon/kusin.
Hade mina barn gjort något riktigt jävla dumt hade jag känt ett ansvar.
Det är vad det innebär att vara ledare, något som du och JÅ uppenbarligen missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in