Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag antar att du tillhör dem som fattat att Amirs ålder inte hade någon betydelse för utgången av hans asylärende. Därför anser du att smutskastning av honom i sociala medier är det enda rätta. Fast varför anser du det? Varför har du hakat på Hanif Balis personliga vendetta mot denna person, med tanke på att det finns massor av asylsökande som ljugit om viktigare saker och fått PUT. Tino Sanadaji har berättat om sina föräldrar? Hanif Bali är också från Iran.
Jag är emot att svensk asylpolitik fungerar som ett filter som huvudsakligen släpper igenom människor som har lätt för att ljuga, och som gör det övertygande och med en axelryckning. Som till och med blir aggressiva mot dem som avslöjar dem, försöker bagatellisera och insinuerar att "alla" skulle ha gjort så. Vilket också är en lögn.
Det behövs inte många av den
personlighetstypen för att snabbt ändra karaktären på ett samhälle som bygger på tillit. Och därför faller om de som har lätt för att ljuga blir fler än ett (lågt) tröskelvärde.
Lögn skall därför trumfa samtliga andra möjliga asylskäl, eftersom lögnare rycker undan grunden för ett samhälle som alls erbjuder asyl.
Angående dessa angrepp på avslöjaren Hanif Bali (vilket ändå är ett intet jämfört med angreppen mot Bernt Herlitz), så vill jag återigen påminna om vådan av att det bildas
anti-sociala karteller för att bestraffa
altruistiska bestraffare (som Bali i detta fall, även om han förstås inte kan jämföras med Herlitz på en altruistisk skala).