Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 20:09
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kristersson har åkt taxi för hundratusentals kronor på skattebetalarnas bekostnad men det är väl det minsta "misstaget" han har gjort. Han har också åkt till Kina mängder av gånger för 128.000 Kronor per GÅNG! Han har också fått flera hyreskontrakt på lägenheter som utsatta skulle få. Svart städhjälp etc. etc.
Han kommer med andra ord bli ordentligt rostad vid valdags och sedan avgå efter valfiaskot som väntar M.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...rssons-meriter

Kristersson vann debatten eftersom han var lugn, saklig och inte ägnade sig åt personangrepp. Ekot tog bort listan för att den tydligen var ett meme. Har han verkligen ägnat sig åt dessa saker säger jag bara LOL, och då vann Åkesson - trots allt.
Citera
2017-10-09, 20:32
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag citerar dig på måfå gällande JÅ:s agerande. Hade lika gärna kunnat citera ett dussin andra inlägg.

JÅ var den enda som svarade på frågor och anklagelser han fick. Detta är ett stort misstag inom politiken. Man ska svara på frågan som man önskade att man fick, inte den man fick!

VPK-Jonas är en duktig debattör/agitatör. Kudos för hen!
EBT gör sitt bästa (och faktiskt ganska bra ifrån sig) men kommer att missa 4% nästa år.
Moderaterna (mina rötter) saknar inte AKB. Frågan är vad "nya ägarna" förmår. Jag har fingret på SD-knappen än så länge. Tror inte på mirakel men man kan alltid hoppas.
Svetsarn gjorde ett lustigt intryck. Som en mellanstadiemobbare. Lite samma arroganta översittarfasoner som Maggan bjuder på oftast. Vann nog inga nya väljare på det men cementerade ställningen hos redand övertygade.
Fridolin kommer att få tufft mot 4%-spärren om esset i rockärmen är vad den "europeiska miljörörelsen" anser.
Man kanske inte "ska" svara på de frågor man får. Men tror att folket uppskatter att en politiker faktiskt gör det och inte beter sig som alla andra politiker.
Citera
2017-10-09, 20:34
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Jag tyckte att det var en befogad fråga som inte fick något svar. Varför kritiseras inte våldsvänsterns handlingar?

De kritiseras väl en hel del, men Sjöstedt har väl tagit avstånd från våldsutövning?
Kompliceras ytterligare av att stenkastare i rätt hög grad kommer utifrån, tyska Antifa osv.
Jag tycker inte att det är något som V kan lastas med, men samtidigt tror jag inte det kommer att funka i längden att dra upp sd:s historia i debatten. De som röstar på sd eller kan tänka sig att göra det vill begränsa invandringen, det är viktigaste frågan för dem. Och då skiter de i allt annat.
Citera
2017-10-09, 20:41
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Debattens skönaste poäng tog ju Sjöstedt när han ställde han krävde att Åkesson skulle be om ursäkt för att hans gruppledare i riksdagen Mattias Karlsson felaktigt stämplat en person i publiken som ”illegal invandrare”. Eller när han frågade Ulf "Taxiåkaren" Kristersson om han suttit där i baksätet på taxin och ångrat när han sålde ut Stockholmstads medborgares gemensamma egendomar till vrakpriser.
Tekniskt sett med tanke på schenenreglerna så är hon ju en illegal invandrare då det finns gott om länder före Sverige där de _ska_ söka asyl. Söker de i ett annat land ska de genast utvisas till det första EU-landet de kom till.

Redan när de gör nåt sånt visar de ju att de inte accepterar våra lagar och borde färför automatiskt fråntas rätten att söka asyl och skickas hem direkt.
Citera
2017-10-09, 20:42
Medlem
von_Ss avatar
Stefan Löfvén är efterbliven. Om Alliansen mot förmodan får ihop något trovärdigt samarbete kommer han bli totalt uppäten av Kristersson (som var duktig) nästa år. Det känns även som att Allians-ledarna mer än någonsin går hårt åt just Stefans dumhet och talar strängt till honom som han vore ett litet korkat barn när han för 100e gången påpekar att "Man löser inte XX genom att sänka skatten".

Steffe har ett fruktansvärt förakt mot svenska folket när han tror att hans outvecklade hjärna kan lura oss. Ingen, oavsett politisk tillhörighet, tror att Alliansen har ett möte om miljöfrågor och kommer fram till att "om vi sänker skatten blir allt bra". Det ser verkligen ut som Sjöstedt står och skäms när Stefan talar. För även om Sjöstedt inte håller med borgarbrackorna om hur man ska föra politik så begriper han att deras idéer är mer utvecklade än "sänk skatten derpiderp". Och han förstår också att även väljarna begriper detta oavsett hur många gånger Landsfadern upprepar sitt mantra.
Citera
2017-10-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Så vad du säger är att Sverige har världens bästa samhällsservice? Att man under samtliga ämnen under debatten pratade om kris var en slump? Vi har flest poliser, flest vårdplatser, högst pensioner, minst kriminalitet och så vidare?

Nej, så är det givetvis inte och givetvis är det inte skattetrycket som avgör kvaliteten.

Det är resurserna gånger verkningsgraden som avgör utfallet, inget annat.
Om det nu stämmer att ekonomin är så bra så vinner Löven valet men vilken som var bäst vet jag inte.
Alliansen är nog bättre.
Citera
2017-10-09, 20:49
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
De kritiseras väl en hel del, men Sjöstedt har väl tagit avstånd från våldsutövning?
Kompliceras ytterligare av att stenkastare i rätt hög grad kommer utifrån, tyska Antifa osv.
Jag tycker inte att det är något som V kan lastas med, men samtidigt tror jag inte det kommer att funka i längden att dra upp sd:s historia i debatten. De som röstar på sd eller kan tänka sig att göra det vill begränsa invandringen, det är viktigaste frågan för dem. Och då skiter de i allt annat.

Sjöstedt fick frågan varför han inte kritiserar våldsvänstern, utan endast SMR. SMR är inga roliga typer, men... va fan, kolla klippet nedan.

Inga rasister på våra gator:

https://youtu.be/qWvOJl2-m9w

Ovanstående klipp rör sig inte om tyska Antifa...

Jag tror inte heller att det lönar sig för V att inte säga som det är.

Sjöstedt förlorade den här debatten p.g.a. sin oärlighet, dock är han en duktig debattör.
Senast redigerad av Flashsmash 2017-10-09 kl. 21:05.
Citera
2017-10-09, 20:57
Medlem
fresk66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det där är en kvinna som närmar sig 30 års åldern. Fettet i ansiktet döljer de gravare rynkorna.

17 aldrig.
Helt riktigt! Konstigt att inte fler påpekar det! Finns inte en chans i världen att hon är 17 år. Första gångerna jag såg henne trodde jag hon var runt 30 år. Ytterligare en migrantfifflare. Fan det bara kryllar av dom överallt, den ena värre en den andra.
Citera
2017-10-09, 21:00
Medlem
Det käbblas än hit och dit i debatten och frågan är vad resultatet kommer att bli i nästa års val? Mot alla odds så tror jag att nästa regering består av S och C plus eventuellt nåt av de mindre partierna sannolikt L. Troligen har MP och V försatt sina chanser att medverka och KD och S är för olika.

Så....S + C + L bildar regering efter valet 2018 är mitt tips. Löfven blir åter statförrädare, men skandaler gör att han avgår 2020. Annie Röööf tar över som statistminister och kör landet i botten på allvar med fri invandring och en del annat gott och blandat av galenskaper. Inbördeskriget startar 2023 och senast 2026 annekterar NATO landet för att bringa ordning och säkerhet.
Citera
2017-10-09, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det kanske bara blev lite sent i förrgår.

Hade väl varit en annan sak om han börjat titta ned i backen, stamma eller famla efter ord.

Förmodligen stridigheter inom partiet som han har top of mind i kombination med en normal bakfylla.

Jag förstår hur du tänker. Men rent objektivt så ser han inte ut att må så bra. Han borde ta ledigt lite oftare och låta kollegorna styra rodret lite mer.
Citera
2017-10-09, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Karlsson och Jomshof är båda retoriskt tuffare än Åkesson. Därmed inte sagt att någondera av dem skulle locka fler väljare om de vore partiledare.

Jomshof är duktig på debatt i morgonsoffan på tv. Jag gillar hans retoriska knep där han låter motståndaren få sväva fritt

Åkesson går på någon slags ångestsämpmande medicin. Hans ögon sticker ut och hans mimik hänger inte med. Det påverkar ens verbalik - det märks. Jag käkade benzo/Lyrica i flera år och fick samma slags mimik och kunde käk flera rätt ofta. Såsom herr Åkesson gjorde under debatten.. Han går på något.
Citera
2017-10-09, 21:11
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Jomshof är duktig på debatt i morgonsoffan på tv. Jag gillar hans retoriska knep där han låter motståndaren få sväva fritt

Åkesson går på någon slags ångestsämpmande medicin. Hans ögon sticker ut och hans mimik hänger inte med. Det påverkar ens verbalik - det märks. Jag käkade benzo/Lyrica i flera år och fick samma slags mimik och kunde käk flera rätt ofta. Såsom herr Åkesson gjorde under debatten.. Han går på något.

Ärlighet. Det är vad han går på. Och om du hela tiden blir nedbrottad av falska argument blir det slitigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in