Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lape
Jag såg inte mycket av tillnyktring i den här debatten, men kanske lite kring verklighetsbeskrivningen de hade ambitioner att göra. Men inte kring inläggen mot Jimmie Åkesson och SD, det var det enskilda mediehypade händelser som gäller. Något som jag tyckte Jimmie Åkesson hanterade mycket bra med tanke på vad som är möjligt i det här formatet. Och så kommer det väl att fortsätta till valet.

Lite skillnad tyckte också jag kunde märka med Ulf Kristersson approach. Och att Stefan Löfven inte tog upp att han såg SD som ett "rasistiskt parti med nazistiska rötter", kanske en tillfällighet eller kanske att det tillmälet blivit uttjatat.

Men är det inte att SD är rasister som gör att så många gillar och tänker rösta på partiet?
Citera
2017-10-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Men är det inte att SD är rasister som gör att så många gillar och tänker rösta på partiet?
Det finns inga rasistiska partier i riksdagen. Men det finns rasister i alla partier.
Citera
2017-10-10, 23:12
Medlem
baconJihads avatar
Citat:

Förmodat troll, men nej. Allt är inte svart eller vitt. Att man har synpunkter på den rådande invandringspolitiken betyder inte att man automatiskt hatar barn i Afrika. SD vinner röster på att inga andra partier ens vill kännas vid den problematik vanligt folk upplever varje dag. Vad man än tycker om SD så finns inget annat alternativ.

Däremot kan inte alla bo i Europa och det löser heller inga egentliga problem att flytta runt några tusen människor hit och dit. Jag kan känna en reko Syrier utan att för den sakens skull vilja att hans drygt 20 miljoner landsmän ska komma hit.

4 miljarder människor mer eller mindre svälter under perioder så naturligtvis måste det till en helt annan global resursfördelningspolitik än dagens kortsiktiga människohandel som ingen utom asylbaronerna tjänar på.

Själen mår som bäst där själen hör hemma. Förutsättningarna måste förbättras på många ställen så att människor kan leva ett meningsfullt och drägligt liv där de hör hemma. Det gör vi inte genom att flytta runt människor och dränera hela nationer på ungdom och i förlängningen nödvändig kompetens.

Tyvärr är det förbjudet att ens försöka tänka på helheten istället för individen i det svenska debattklimatet. "Det handlar ju om baaaaarn".
Senast redigerad av baconJihad 2017-10-10 kl. 23:20.
Citera
2017-10-11, 01:44
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så var jobbar dessa?

Det kan jag självklart inte berätta.

Citat:
Hos oss hinner folk knappt äta...krisen i vården är mycket större än vad våra politiker vill medge.
Den miljarden svetsarn lovat kommer inte att räcka långt, för att visa lite vad vi har fått spara här på Sahlgrenska dom senaste åren så kan du kolla dessa siffror.

En miljard är mer än de 0 kr det hade blivit om en borgerlig regering haft makten. Det hade kunnat bli mer än en miljard om inte samma borgare satt stopp för skattehöjningarna som planerades.

Citat:
Jag jobbar som chefsläkare på Sahlgrenska och har svårt att minnas något år när vi inte skulle spara in minst 100 miljoner sist.

Jo, och jag jobbar som finansminister.

Citat:
2015-2016 fick förlossningsvården 720 miljoner extra...har du läst om krisen inom förlossningsvården?

Jag håller med om att vården borde prioriteras mer. Särskilt äldrevården. Men samtidigt... så jävla illa är det inte. Sjuksköterskor som "går på knäna" får ob och alla möjliga sorters ersättningar.
Citera
2017-10-11, 08:17
Medlem
Antimentals avatar
Citat:

Brukar det inte heta Fruedisk psykologi att den som sa det var det?
Det är den störste syndaren som snabbast pekar ut vem som är "värre".

Kort och gott, du är en garderobsrasist som projekterar mot SD.
Citera
2017-10-11, 10:53
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Man väljer att rösta/inte rösta på ett parti av olika anledningar. Det kanske ska påpekas att det också finns de som tycker att SD inte är tillräckligt rasistiska.

För min del så är det helt enkelt för att jag ser SD som det enda alternativet. Alla de övriga partierna gjorde gemensam sak tillsammans med massmedia att jaga bort och bränna alla broarna till alla som inte gillade deras överdrivet positiva syn på invandring. Nu har Moderaterna katastrofsiffror och KD balanserar på 4-procentsspärren och försöker desperat vinna tillbaka oss samtidigt som de fortfarande helt öppet säger att de egentligen inte kommer förändra något av den politik som drev bort oss! Kommer aldrig gå tillbaka till dom. Socialdemokraterna bryr sig inte om tappet till SD. Det är inte lika stort och alarmerande som för M+KD. Att avstå från att rösta är inte ett alternativ för mig. Har aldrig varit.

Kristersson hade dock ett mer neutralt tonläge till SD och det uppskattade jag. En gång såg han lite besvärad och skruvade på sig när Jimmie flörtade lite grann med honom.

Senast redigerad av coreyhartfanclub 2017-10-11 kl. 10:57.
Citera
2017-10-11, 15:26
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg om dagens debatt i riksdagen flyttade till egen tråd: (FB) Partiledardebatt i riksdagen 11/10 2017
/Mod.
Citera
2017-10-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Det är sossarna som är de onda.
De låter svenska gravid kvinnor få föda i finland, gammlingarna på ålderdomshemem skiter de totalt i, allt de bryr sig om är "nysvenskarna" negrer å islamister.

Hur är det ondska att värna om andra människors rättigheter och vilja stoppa lidande? Dvs sossarnas motivation till invandring?

Nej.. det du talar om infördes under moderaternas styre.

Sedan nuvarande regering tog över ser vi minskade klyftor, minskat utanförskap, mer jobb, kraftigt minskad invandring, etc.. detta är fakta.
Citera
2017-10-11, 17:23
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Är det någon som ställt SVT till svars angående detta faktum?

Partierna får alltså bjuda in folk som publik. Ofta kommer ungdomsförbunden och partister. Nu valde V att bjuda in en representant för Ung i Sverige, dagarna efter att SD gått ut och sagt att hon inte ska få vara i landet. Det var inte direkt taget från luften.
Synd att Jimmi helt struntade i faktumet att hans partister sprider lögner och inte kunna be om ursäkt. Lågvattenmärket av hipstern från landet.
Citera
2017-10-11, 17:29
Avstängd
Ördögs avatar
Greider låter som ett barn på julafton, eller kanske som en ko inför utsläppandet på bete. Åkesson är trött och oinspirrerad, stödet för SD har börjat sjunka, missmodet sprider sig bland partiets väljare, och politiken kan äntligen övergå till att handla om riktiga frågor.

När SD bleknar siktas både höger och vänster
https://www.etc.se/ledare/nar-sd-ble...er-och-vanster
Citat:
SD har stagnerat, kanske till och med börjar backa. Men det viktiga i söndagens debatt var att den klassiska höger-vänsterskalan blev tydligare än på länge, skriver Göran Greider.

Diskutera även här:
(FB) Göran Greider sticker ut hakan (inför valet 2018/mod)
Citera
2017-10-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
Brukar det inte heta Fruedisk psykologi att den som sa det var det?
Det är den störste syndaren som snabbast pekar ut vem som är "värre".

Kort och gott, du är en garderobsrasist som projekterar mot SD.

Nej ,nu har du missförstått mig.
Rasism är vackert, Löfven är ful, Åkesson är den nye messias som judarna väntar på.
Citera
2017-10-11, 21:32
Bannlyst
Skitsnack att SD sjunker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här