Citat:
Ursprungligen postat av
MariaMary
Att kritisera JÄH är tydligen "att ge sig på" och detta är "oacceptabelt":
"Nu har Heberlein, Janouch och Lamotte öppet börjat ge sig på vår vän Mina Dennert och hennes arbete med #jagärhär.
Dessutom en massiv attack från de vanliga kloakerna, dvs Gangrape Sweden, Fria Tider, Granskning Sverige m fl.
Kanske kan det ge en bild av hur snedvriden dagens diskussionsklimat blivit, när en människa som enbart är ute efter att göra detta klimat bättre och fritt från hat, SJÄLV utsätts för detta.
Det är helt oacceptabelt! Och det finns INGEN sömsmån i det ställningstagandet!"
Är det de tre utpekade personerna som avses även i följande kärleksfulla och icke-aggressiva rader månntro:
"Den här striden handlar om att få bort hatet, vända den bruna trenden och att de nazistiska och fascistiska krafterna ska motas tillbaka med verktyg de själva inte har eller besitter: kunskap, fakta, respekt - fritt från aggressioner och kryddat med alla de olika grenar som finns på det träd som kan kallas kärlek. Det betyder inte undfallenhet eller brist på att handskas resolut med frågorna."
Från detta offentliga inlägg av en man på Mina Dennerts FB-sida:
https://www.facebook.com/peter.robsa...28?pnref=story
Haha, jag blev nog lite tårögd när jag läste det där motivationstalet
Det är som om de lever i en bubbla och allt utanför denna bubbla ter sig hotfullt och fullkomligt livsfarligt för dem. Det är rasism, nazism, hat och hot, brunsmetande och kloaker. Vilka jävla korkekar alltså
Det blir väldigt svårt att ta dem seriöst när de låter så där, jag får verkligen sektvibbar.
Och glöm inte: Vad det gäller Mina Dennert - En för alla, all för en! Jag tror fan William "Braveheart" Wallace hade blivit gråtmild för mindre
Frrrrreeeeedom!