2017-09-20, 10:46
Medlem
På en buss i Riga började ett pundarpar ha högljutt sex längst bak. Fullpackat och alla började flina och småskratta. Ingen sa något under hela resan. Paret pumpade på som fan höga förmodligen på tjack. Tänkte att det var bra gjort av snubben att få upp den så bra under ruset.

90talet i Turkiet. Kommer ut från hotellet på kvällen och en riktigt fet vit kvinna står och håller om en liten liten turkisk kille. Smeker honom över huvudet med gnistrande ögon och stönar hon ur sig "Nono 400 kronor is too much, 200 for the night, yes?"

Kommer ut från en bar i Los Angeles där det sitter en Gandalf (ja såg ut så med utstyrsel) som har ett gäng små svarta pojkar i ett entourage. Börjar snacka med honom och han har en hel rulle med LSD lappar som han skär av mot ett CD-case.
Helt plötsligt kommer en efter en av hans entourage fram och han lägger en lapp på varderas tunga. Mitt på gatan i LA. Står kvar och observerar kaoset som startar där Gandalf vägleder hela skaran.
Mycket surrealistiskt att åskåda speciellt då alla svarta pojkarna ser nästan likadana ut.
Citera
2017-09-20, 11:40
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
För att friska upp ditt minne:
https://www.youtube.com/watch?v=oYKDkKrcrU0

dock utan ballonger denna gång. Han heter Micke förresten, finns en tråd här om orginal i Malmö. Kolla in den.

Haha, den där liraren hade jag glömt!

Annars måste jag säga att de överförfriskade herrarna som åt korv samtidigt som de hängt ut kuken och pissade ut i det fria var ganska bisarrt. Var på ett bröllop, och en del hade hällt i sig lite för mycket, jag var MYCKET glad att det inte var mitt bröllop.
Citera
2017-09-20, 11:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Haha, den där liraren hade jag glömt!

Annars måste jag säga att de överförfriskade herrarna som åt korv samtidigt som de hängt ut kuken och pissade ut i det fria var ganska bisarrt. Var på ett bröllop, och en del hade hällt i sig lite för mycket, jag var MYCKET glad att det inte var mitt bröllop.
Äh, att äta korv att hänga ut kuken är ett uppskattat partytrick.
Citera
2017-09-20, 15:14
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Äh, att äta korv att hänga ut kuken är ett uppskattat partytrick.

Brudparet blev inte så jävla glada kan jag säga, men jag avskyr bruden som pesten, så jag passade på att känna lite skadeglädje, en inavlad feminist, ingen större skada skedd
Citera
2017-10-21, 06:19
Bannlyst
En äldre dam stod framför mig i kassan på claes ohlson och köpte nån vara. hon glömde sin välfyllda portmonä på disken och när jag packade ihop mina varor insåg jag och säljarne bakom disken detta. jag sa, vakta mina grejer till personalen,springer efter henne till parkeringen. väl där så sitter hon i bilen och jag knackar och visar henne portmonän . hennes livrädda blick verkar bli till lättnad då jag är mörk latino och hon blond,blåögd,svensk medelålders dam.

hon tar emot den och kollar att pengarna finns kvar - svarar jaha,jag glömde visst den- och åker bort.

två dagar senare får jag brev hem med kallelse till förhör-jag är anmäld för överfallsrån av horkärringen har hittat på någon dement historia om hur jag rånat henne och att pengar fattats. Dessa pengar + skadestånd för sveda och värk vill hon ha av mig förutom ett långt fängelsestraff så klart.

Jag går tillbaka till claes ohlson och ber om uppbackning och säljaren skriver ner sitt namn och personnummer - jag gör en motanmälan om förtal och åberopar övervakningsfilmer från butiken + gallerian . åklagaren lägger ner båda ärenden.
Ser jag henne igen tänker jag inte göra något annat än ta en bild och hänga ut henne som hämnd.
Citera
2017-10-21, 07:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Lsd. Hus på landet. Jag, brorsan och en polare. Visade dig efter några timmar in i trippen att vi inte var ensamma. Herrejävlar...

I övrigt: döda och nakna människor på diverse platser om i världen.

När jag var i indonesien och träffade ett gäng barn på stranden. De tjatade om pengar men hade bara en blyertspenna på mig. De blev så in i bomben sugna på pennan att slagsmål uppstod. Den behövdes till skolan.

Låter inte så sjukt i sig. Men i jämförelse till mitt gamla jobb som lärare och de barnens föehållande till pennor var det sjukt.
Var med om något liknande i Indonesien. När jag var ung och vacker i slutet av 80 talet, så åkte jag o en kompis backpacker igenom asien. Jag visste sedan innan detta om barntiggerier i Asien, det hade jag nämnt till min kompis också. Men först i Indonesien som vi fick problem. Vi satt på en busshållplats i cibinor(tro jag) väntade på bussen, fram kom en 5- 7 årig tjej med slitna kläder, stripigt hår. Hon såg med bedjande ögon på oss med en handen framför oss, snacka sitt språk. Jag ignorerade henne, vad jag visste vad som skulle komma hända. Men min kompis tyckte synd om henne, ville ge henne någon slant ca 10 öre. Han tyckte jag var en snåljopp/smålänning och menade det inte kunde hända så mycket med henne, det gick ej förklara för han.

Så han gav henne mynt motsvarande ca 10 öre, sedan tog det ej många sekunder vi hade en flock med ungar runt om oss, det var ej några stycken utan snabbt kom till bli ca 50 st. Jag o min kompis blide paffa o chockade, undrade var kom de ifrån alla ihop? Vi kom ej ifrån där innan några vuxna lokalbor hjälpte oss, innan dess hade alla våra slantar väck, som vi kände vi skulle ge av panik.

Min kompis förstod nu vad jag menade, och jag lärde mig också en sak. Ge ej till några tiggare!

Jag nämnde om "snål smålänning!" innan, kom jag på en annan story. Jag o en väninna var i side (turkiet) vilket är välkänt man ska pruta, det tillhör deras kultur. Min väninna gillade det, hängde gärna på det. Vi hade kommit till den gamla delen av side, där alla de gamla antika ruinerna låg. Vi gick inom någon shop affär, för hon skulle handla cigg o dricka. Hon såg någon souvenir, som hon ville ha *suck*så hon försökte pruta, de höll på säkert 10 -15 minuter med olika tricks, sedan kom de överens. Vi betalde och gick utåt, då hörde vi högt! - jävla smålänning!. Så snåla smålänningar okända tydligen även i Turkiet(vi är inga smålänningar)
Citera
2017-10-23, 06:57
Medlem
Lite gott och blandat.

Glassmannen
En solig sommarförmiddag i Norge där jag väntar på bussen som ska ta mig till arbetet. Busshållplatsen ligger på ett litet torg med flera olika linljer som passerar med korta mellanrum. Vi är väl 5-6 pers i busskuren när en buss stannar till och en man med nyköpt mjukglass i handen skyndsamt går mot framdörren. Just när han ska gå på får han syn på en klisterlapp föreställande en glass med ett stort kryss över. Han vänder tillbaka mot busskuren och kasserar bestämt glassen i papperskorgen (detta är väl ca 3 meter från framdörren så det är bara några få steg) därefter vänder han tillbaka för att gå på bussen men det vill sig inte bättre än att dörren slås igen precis framför näsan och sedan far bussen raskt iväg. Norrmannen försvinner även han iväg snabbt, något skamsen över den minst sagt ironiska händelsen får man förmoda.

Bussresan
Även i denna historia har bussen en central plats. Denna gång i Oslo och tidig morgon påväg till jobbet. Halvsovande tittar jag ut genom fönstret då det helt plötsligt sätter sig en afrikansk kvinna i 30årsåldern bredvid mig, mellan stationer och i en buss som inte ens är halvfull vilket gör det lite märkligt men hon får väl sitta där tänker jag, det har man ju hört dessutom, att man pratar och umgås med varandra på bussarna i afrika.

Tar bara några få sekunder innan hon plötsligt greppar mig mellan benen, lite chockad puttar jag genast till henne så hon faller ut i mittgången hon får väldigt ont. Fick lite sura blickar då de andra på bussen såklart inte sett vad hon hade gjort, å andra sidan förstod de nog snart att jag inte var boven i dramat.

Efter ett tag går hon fram till mitten av bussen där det finns mer plats för barnvagnar och sätter sig på huk, håller sig om magen och börjar skrika av smärta. Någon kommer fram och försöker trösta henne men hon puttar bara undan folk. Ungefär nu börjar det spåra ur på allvar och jag har några av mina mest oväntade och spännande minutrar i livet framför mig...

Först börjar hon slänga ut allting från hennes handvädska, inklusive några hunder kronor i kontanter, smink och massa cd-skivor (detta var tyvärr innan musik och kameramobiler). Busschauffören har i detta läget börjat ana att ett drama utspelar sig på bussen och har stannat vid en slags busstation på motorvägen. Hon fortsätter skrika och härja och vissa försök görs att trösta/lugna ner henne men hennes orationella beteende fortsätter att eskelera. Hon klär av sig alla kläderna och visar upp sin kurviga och mjuka kropp till allas beskådan. Därefter började hon strecha och även hänga sig i räckerna och göra apljud.

Såklart försöker busschuffören och någon mer tala henne till rätta men det är lönlöst. Ytterligare en buss kommer efter ett tag men efterssom busshållplatsen är upptagen får den dubbelparkera bredvid för att släppa av folk. I bussen bredvid ser jag en man i 30 årsålden slentrianmässigt kolla in i våran buss tills hans ögon plötsligt spänns upp och hakan åker ner några centemeter med blicken fäst mot mittenpartiet av bussen.

Historien slutar med att polisen hämtar henne och sveper en filt runt henne så hon slipper gå naken till polisbilen, är dessutom december med massa snö och kallt väder. Jag kom även några minuter för sent till arbetet men gick inte in på varför.

Muggen
Denna historia utspelar sig på gymnasiet, tiden när en del pojkar ville ses som vuxna och försökte agera därefter. Ola är vår hjälte i historien och han är just på väg att köpa en kopp kaffe på skolans cafeteria när det uppdagas att han bara har råd med själva kaffet men inte den pant på 2kr som återfås när koppen återlämnas (för att "Kent" ska slippa att hämta in alla koppar). Tack vare hans tidigare ansvarsfulla beteende och goda relation med Kent slipper han betala pant och han kan ändå ånjuta sitt kaffe. Det här är såklart en fjäder i hatten hos Ola som ålägs detta förtroende av en vuxen människa, det är verkligen inget som ska missbrukas!

Rasten är slut och Ola vill göra rätt för sig och lämna tillbaka koppen som han undantagsvis fått använda utan att betala pant. I detta läge står Kent och brer skinkmackor och har därför ryggen mot disken så Ola påkallar hans uppmärksamhet. För att verkligen illustera att han lämnat tillbaka koppen ställer han under uppsyn av Kent ner den på disken och placerar sin öppna handflata bredvid. Plötsligt, och fruktansvärt oväntat, får dock Ola en liten knuff på sin högerarm av någon som försöker tränga sig förbi bakom i den trånga cafeterian. Denna lilla puff på armen resulterar i en sakta sidorörelse som precis puttar koppen över kanten och försätter den i ett fritt fall mot ett stengolv som lika obarmhärtigt som girigt väntar på dess ankomst. Krasch!!

Minerna från båda parter var oslagbara.
Senast redigerad av ikkenicke 2017-10-23 kl. 07:08.
Citera
2017-10-25, 22:37
Medlem
Frimurares avatar
Händelsen på T-centralen:

Jag strosade runt inne på T-centralen för många år sedan, har för mig att jag väntade på en polare som skulle komma med pendeln från Haninge. Det är ju ganska tråkigt att vänta, så jag vandrade runt lite diskret med en öl och gick och funderade i godan ro. Av någon anledning så hade jag för en gångs skull inte hörlurar i öronen - vilket jag idag tackar alla högre makter för.

Jag såg en kille, ganska i tolvårsåldern samt en äldre herre, förmodligen runt fyrtiofem, som gick kanske en halvmeter bakom den yngre. Jag stod dock bakom ett hörn, så de båda kunde inte se mig, och hade därför fri sikt över dessa två herrar.

De pratade inte med varandra och verkade inte titta på varandra överhuvudtaget. Helt plötsligt så sade den yngre killen: "Du luktar bög."

Han sade detta med en lugn och stadig röst, som om det var världens mest normala sak att säga.

Båda två hade fortfarande stenansikten, kan tilläggas. Jag satte dock ölen i halsen och började gapskratta. Under skrattsalvorna så fortsatte jag förstås att iaktta de båda, men ingen rörde fortfarande en min, och kollade inte ens på mig där jag stod och skrattade.

Jag vet än idag inte om den yngre verkligen sade ovanstående till den hellre, eller om de faktiskt var i sällskap överhuvudtaget(båda gick nära varandra tills jag såg dem försvinna ut). Jag tyckte dock att de båda liknade varandra varför det inte är otroligt att det rörde sig om far och son. Med all sannolikhet hade dessa haft något slags gräl tidigare, vilket alltså var anledningen till att den yngre hävde ur sig denna fantastiska kommentar.

Kanske inte så kul för andra, antar jag, men tveklöst något av det sjukaste jag hört. Att båda inte rörde en min, inte för en sekund, gjorde saken ännu bättre.
Senast redigerad av Frimurare 2017-10-25 kl. 22:41.
Citera
2017-10-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
En äldre dam stod framför mig i kassan på claes ohlson och köpte nån vara. hon glömde sin välfyllda portmonä på disken och när jag packade ihop mina varor insåg jag och säljarne bakom disken detta. jag sa, vakta mina grejer till personalen,springer efter henne till parkeringen. väl där så sitter hon i bilen och jag knackar och visar henne portmonän . hennes livrädda blick verkar bli till lättnad då jag är mörk latino och hon blond,blåögd,svensk medelålders dam.

hon tar emot den och kollar att pengarna finns kvar - svarar jaha,jag glömde visst den- och åker bort.

två dagar senare får jag brev hem med kallelse till förhör-jag är anmäld för överfallsrån av horkärringen har hittat på någon dement historia om hur jag rånat henne och att pengar fattats. Dessa pengar + skadestånd för sveda och värk vill hon ha av mig förutom ett långt fängelsestraff så klart.

Jag går tillbaka till claes ohlson och ber om uppbackning och säljaren skriver ner sitt namn och personnummer - jag gör en motanmälan om förtal och åberopar övervakningsfilmer från butiken + gallerian . åklagaren lägger ner båda ärenden.
Ser jag henne igen tänker jag inte göra något annat än ta en bild och hänga ut henne som hämnd.

Hur fick hon ditt namn för att upprätta en anmälan?
Citera
2017-10-26, 16:45
Medlem
Det är ju en skrämmande historia eftersom den underminerar ens vilja att göra det rätta...
Citera
2017-10-28, 22:42
Medlem
philz93s avatar
Min tur att dra ett strå till stacken!

Under mina gymnasieår stötte jag på några jävligt märkliga typer när jag skulle ta bussen till skolan. Min skola låg i en förort söder om Stockholm och jag bodde i grannkommunen. Det innebar en bussresa på sisådär 30-40 minuter. Några morgnar i veckan brukade det åka en man i 40-50 årsåldern på bussen. Han brukade gå i bruna manchesterbyxor och en grå jacka. Han påminde mig lite om Quentin Tarantino, fast med grått hår. Det som var lite speciellt med denna lirare var att han var döv och förmodligen hade någon typ av störning. För varje gång det klev på någon på bussen så fick han något slags tics som tvingade honom att vinka till de påstigande och även göra konstiga ljud. Han kunde även under resans gång totalflippa och nästan tala i tungor. Detta upprepades varje gång han var med på denna busstur, och jag kommer fortfarande ihåg den spända stämningen som uppstod bland medresenärerna Det kunde bli ganska obehagligt efter en stund!

Men det som verkligen tog priset med denna man skedde någon gång under mitt sista år i gymnasiet. Jag satt som vanligt på bussen och han också. Men denna gång blev det inga tics eller ljud. "Good for him" tänkte jag. Men när vi senare ska kliva av bussen så tappar han det helt. Precis där vid slutstationen ligger det en pressbyrå, vilket innebär att det rör sig en del folk där. Snubben ställer sig helt ogenerat och pissar precis utanför och gör sina konstiga ljud som han brukar göra på bussen. "Faan, det gick ju så bra fram tills nu!" tänkte jag för mig själv medan jag fortsatte att traska mot skolan
Citera
2017-10-29, 02:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Händelsen på T-centralen:

Jag strosade runt inne på T-centralen för många år sedan, har för mig att jag väntade på en polare som skulle komma med pendeln från Haninge. Det är ju ganska tråkigt att vänta, så jag vandrade runt lite diskret med en öl och gick och funderade i godan ro. Av någon anledning så hade jag för en gångs skull inte hörlurar i öronen - vilket jag idag tackar alla högre makter för.

Jag såg en kille, ganska i tolvårsåldern samt en äldre herre, förmodligen runt fyrtiofem, som gick kanske en halvmeter bakom den yngre. Jag stod dock bakom ett hörn, så de båda kunde inte se mig, och hade därför fri sikt över dessa två herrar.

De pratade inte med varandra och verkade inte titta på varandra överhuvudtaget. Helt plötsligt så sade den yngre killen: "Du luktar bög."

Han sade detta med en lugn och stadig röst, som om det var världens mest normala sak att säga.

Båda två hade fortfarande stenansikten, kan tilläggas. Jag satte dock ölen i halsen och började gapskratta. Under skrattsalvorna så fortsatte jag förstås att iaktta de båda, men ingen rörde fortfarande en min, och kollade inte ens på mig där jag stod och skrattade.

Jag vet än idag inte om den yngre verkligen sade ovanstående till den hellre, eller om de faktiskt var i sällskap överhuvudtaget(båda gick nära varandra tills jag såg dem försvinna ut). Jag tyckte dock att de båda liknade varandra varför det inte är otroligt att det rörde sig om far och son. Med all sannolikhet hade dessa haft något slags gräl tidigare, vilket alltså var anledningen till att den yngre hävde ur sig denna fantastiska kommentar.

Kanske inte så kul för andra, antar jag, men tveklöst något av det sjukaste jag hört. Att båda inte rörde en min, inte för en sekund, gjorde saken ännu bättre.

Det låter ju som bibliotekssketchen "ÖrjanLax dampar på unge"

https://m.youtube.com/watch?v=4zsHsXw5reU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in