Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-10-29, 13:33
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Det finns säljare till rapid som tar bitcoin.

Kollade Rapids hemsida men det verkar som att de bara kör kreditkort och paypal. Var hittar man dessa säljare då?
2017-10-29, 13:53
Medlem
Funderar på TorGuard VPN men behöver veta en sak först, om jag installerar & kör VPN direkt på routern (en ASUS), kan jag då ställa in att endast min AppleTV som jag använder för IPTV ska tunnals genom TorGuard eller måste alla enheter som är anslutna till routern tunnlas?

Jag vill nämligen inte att alla mina enheter ska gå via VPN men hade som sagt velat att AppleTV gör det eftersom det är den jag använder för IPTV.

Går det att lösa detta?
2017-10-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9liiv
Funderar på TorGuard VPN men behöver veta en sak först, om jag installerar & kör VPN direkt på routern (en ASUS), kan jag då ställa in att endast min AppleTV som jag använder för IPTV ska tunnals genom TorGuard eller måste alla enheter som är anslutna till routern tunnlas?

Jag vill nämligen inte att alla mina enheter ska gå via VPN men hade som sagt velat att AppleTV gör det eftersom det är den jag använder för IPTV.

Går det att lösa detta?

Jag har för mig att det går att göra. Dock vet jag inte om det går att göra med AsusWRT. Men på dd-wrt och tomato borde man kunna göra det
2017-10-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om man ska köra VPN på en router skulle jag nog rekomendera en som kostar kring 2000:- åtminstone.
Kolla också ifall det går att installera DD-WRT på den och där kan man alltid installera OpenVPN utöver allt annat extra man får. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database
Om ni väntar till Black Friday eller liknande kanske ni kan få nån sån billigt.

Det låter väldigt vettigt faktiskt....
2017-10-29, 14:24
Medlem
Sen finns det ASUS-MERLIN också till Asus routrar, om man föredrar annan firmware fast med Asus standard UI
2017-10-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9liiv

Går det att lösa detta?

I ASUS-Merlin verkar det fungera...

https://www.youtube.com/watch?v=oBLS7Wkn0C4
2017-10-29, 15:19
Medlem
Är det möjligt att folk postar vad de har för routrar och vilka hastigheter de får med vpn och statisk ip, som lite konsumentinformation. Typ;

Router:
Vpntjänst:
uppkoppling:
hastighet med vpn:
2017-10-29, 15:23
Medlem
ÄR det någon som har en bra guide för hur man skapar egna m3u-filer med de kanaler man själv vill ha?
2017-10-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
I ASUS-Merlin verkar det fungera...

https://www.youtube.com/watch?v=oBLS7Wkn0C4

Riktigt bra förklarat i den videon, tack för länken!
Då är det Merlin man ska kika på som firmware.
2017-10-29, 16:03
Medlem
Asyladelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Måste vara en gammal nerladdad m3u fil då det inte finns nån Scandinavia sen länge.

Du verkar ha varit i gejmet länge här; då du säger att Scandinavia-tillvalet inte ska finnas mer... Tror du att jag kör en gammal version av MAG-mjukvaran? Jag har mejlat Rapid, men de tar ju dagar på att svara på spörsmål...

Har testat att starta om portalen, routern, kört en omställning av MAG (via BIOSet). Inget har hjälpt, hmmm.
2017-10-29, 16:14
Medlem
Om du har rapid och vill utesluta vissa grupper/kategorier så kan du göra det genom att logga in på din egna portal. Där kan du bocka de grupper/kategorier du inte vill ha.

När det kommer till att modifiera på "kanal nivå" så måste du göra det manuellt.

Antingen genom att öppna din m3u lista med notepad och radera det du inte vill ha, eller så kanske det finns program som kan göra det åt dig.
2017-10-29, 17:12
Medlem
Asyladelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Om du har rapid och vill utesluta vissa grupper/kategorier så kan du göra det genom att logga in på din egna portal. Där kan du bocka de grupper/kategorier du inte vill ha.

När det kommer till att modifiera på "kanal nivå" så måste du göra det manuellt.

Antingen genom att öppna din m3u lista med notepad och radera det du inte vill ha, eller så kanske det finns program som kan göra det åt dig.

Intressant, har varken fått någon m3u-fil eller instruktioner till att "logga in på min egen portal"... Synd, Rapids hemsida är verkligen värdelös... Går knappt att hitta information om m3u-filer och sånt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in