Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-09, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
So... vad ska man ha? Har redan alla viasat via parabol, vill mest kolla UK. Funkar rapid bra?
Om du mest är ute efter UK så kan du även kolla på USA/CA leverantörer då dom flesta av dom också har många UK kanaler.
Annars funkar Rapid bra med och har många UK kanaler.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-09 kl. 06:32.
2017-11-09, 09:10
Medlem
Stötte på patrull med appen 'Smart IPTV' igår på min LG tv. När kanallistan laddas så får jag connection timeout och när jag väl trycker på avbryt så laddas inga kanaler förutom de som jag lagt till i mina favoriter. När jag ska söka efter kanaler så hittar jag bara 'URL Nr. 1 Error!'. Det märkliga är som sagt att mina kanaler i favorit-listan finns kvar men inte dom andra. Favorit-kanalerna laggar dock en hel del och går knappt att titta på. Innan detta inträffade så har allt fungerat klockrent.

Någon som kan peka mig i rätt riktning till en bra lösning? Försökte själv googla men hittade inget av värde.
2017-11-09, 17:50
Bannlyst
jag skulle inte rekomendera nån och köpa IPTV, om du använder VPN, eller skickar nån fråga som de tycker är "korkad", kan de svartlista din ip nummer utan anledning, de tar dina pengar och du får inte ta del av deras tjänster, det kriminellt företag som har sina servrar i ryssland, jag skulle inte lita på de, så köp ej, det idioter och bedragare som styr detta företag
2017-11-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Stötte på patrull med appen 'Smart IPTV' igår på min LG tv. När kanallistan laddas så får jag connection timeout och när jag väl trycker på avbryt så laddas inga kanaler förutom de som jag lagt till i mina favoriter. När jag ska söka efter kanaler så hittar jag bara 'URL Nr. 1 Error!'. Det märkliga är som sagt att mina kanaler i favorit-listan finns kvar men inte dom andra. Favorit-kanalerna laggar dock en hel del och går knappt att titta på. Innan detta inträffade så har allt fungerat klockrent.

Någon som kan peka mig i rätt riktning till en bra lösning? Försökte själv googla men hittade inget av värde.

Låter som din leverantör få ladda upp till din mac adress igen.
2017-11-09, 17:52
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maerd
Kan han göra själv...
2017-11-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
jag skulle inte rekomendera nån och köpa IPTV, om du använder VPN, eller skickar nån fråga som de tycker är "korkad", kan de svartlista din ip nummer utan anledning, de tar dina pengar och du får inte ta del av deras tjänster, det kriminellt företag som har sina servrar i ryssland, jag skulle inte lita på de, så köp ej, det idioter och bedragare som styr detta företag

Du menar Smart IPTV?
2017-11-09, 18:56
Bannlyst
varning för IPTVking, igor heserov, han tar dina betalningar och svartlistar, köp inte från de, en azerbaijansk/rysk bandit som lurar folk på pengar.
2017-11-09, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Absolut. Nej jag skulle inte sälja eftersom att jag inte kan konkurrera med priserna. Men det är så det fungerar, Kapitalism. IPTVking är ju en reseller för Rapid, men tar nästan dubbelt så mycket i pris. Deras nisch är ju att svenskspråkiga, och kan ge support på svenska. Men jag som konsument ser ingen fördel av att handla från IPTVKING, varför betala det dubbla för samma produkt?
Det är ju i min fördel att "cut out the middleman", jag kommer inte att handla från en svensk reseller bara för att stödja deras verksamhet.

Sen måste jag säga, du har rätt som säger att att majoriteten av alla resellers inte tar 70 euro för 1 år, utan man får betala 5-15 euro +

helt rätt,köp inte från IPTVKING, han igor är största idioten, svartlistar folk sporadiskt men tar dina pengar endå.
2017-11-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
varning för IPTVking, igor heserov, han tar dina betalningar och svartlistar, köp inte från de, en azerbaijansk/rysk bandit som lurar folk på pengar.
Tycka vad man vill om IPTVking men dom är inga lurendrejare iaf.
Det stämmer att det kanske varit diverse problem vid beställningar och liknande men det brukar lösa sig.
2017-11-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maerd

Jag gav aldrig min mac adress till leverantören, fick en m3u-länk skickad till mig som lades in via siptv.eu/mylist/. Allt fungerade prima under tre veckor men har nu fullständigt ballat ut. Provade att ta bort min spellista vilket även tog bort de kanaler som tidigare låg under mina favoriter så nu fungerar ingenting. Ska höra av mig till min säljare och be han skicka en ny länk. Tänkte bara höra mig för om detta var något vanligt förekommande vilket det enligt googles sökresultat inte verkar vara.

Edit: Jag kom förresten på en sak. Jag var på resande fot för någon vecka sedan och la då in länken i en android-app till telefonen vilket fungerade. Detta var dock minst en vecka innan jag började få problem med min tv. Trodde därmed inte att det fanns ett samband med att samma länk används på två platser fast inte på samma gång. Jag kan givetvis ha fel på den punkten.
Senast redigerad av HeyWired 2017-11-09 kl. 19:27.
2017-11-09, 19:34
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det stämmer att det kanske varit diverse problem vid beställningar och liknande men det brukar lösa sig.

De lurar brallan ur folk, snälla du. Tar 1500kr för ett abonnemang som man kan få för 700kr bara man letar runt lite. Sedan har de inte erkänt än att de är återförsäljare av Rapid om jag har förstått det rätt utan påstår sig vara egna "leverantörer". De tar enbart Bitcoin. Jag fattar fortfarande inte att jag köpte mitt första abonnemang där för deras hutlösa priser. Känner mig minst sagt lurad.

Ända fördelen är att de erbjuder "kundtjänst" på svenska. Ska egentligen inte behövas år 2017 om man nu inte har gått ut förskolan än.

Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Fick hjälp med ett test av en reseller på camdserver och är otroligt nöjd. Blir nog att använda dom framöver.

Har också köpt av en reseller och är helnöjd. Möjligen lite sega svar och endast via mail men det får man ta.
2017-11-09, 20:44
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666

Lurendrejeri eller ockrare är just vad de är, punkt slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in