Citat:
Ursprungligen postat av
Gothus
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Christer Pettersson berättar att han dricker en halv liter sprit på klubben Oxen sedan Cedergrens flickvän ska ha ställt fram två spritflaskor.
– Ja det var ett antal starka groggar i rejäla glas.
Pettersson berättar att han dröjer sig kvar på klubben till 22.30 och sedan berusad tar sig in mot Stockholms centralstation för att ta tåget mot Rotebro. Han åker, säger han, med tåget som går 22.45 eller 23.15. Han somnar på tåget. Och medan Christer Pettersson påstår att han sitter där utslagen på tåget, och vaknar upp först vid slutstationen, skjuts Sveriges statsminister till döds på Sveavägen.
Det sker klockan 23.21.
– Jag vaknade i Märsta och satt på en träbänk där en stund rökte en cigarett och åkte tillbaka med vändande tåg. Kom till Rotebro allra senast nån minut i, eller fem i tolv.
Han bedyrar också sin kärlek till Socialdemokraterna och Olof Palme.
– Han var vår enda statsman, säger Pettersson.
– Jag har alltid röstat socialdemokratiskt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kiritits och Pettersson erbjöds sprit, tog de emot? JA
Du ska inte anklaga Christer Pettersson för mordet.
Anklaga honom för mycket annat.
Dömd för 58 brott vid 17 rättegångar.
Jag har faktiskt en liknande erfarenhet själv av att somna på tunnelbanan för att sedan vakna upp i Alby.
Jag hade nyligen rakat av allt hår på huvudet och misstogs för att vara ett skinhead.
Jag glömmer inte det heller.
Det är väl risk för att du har somnat, men jag har aldrig anklagat Christer Pettersson för att ha mördat Olof Palme. Däremot är jag säker på att det var honom som Lisbet Palme såg direkt efter skottlossningen.
CP var ingen typisk A-lagare innan MOP. Han söp till ibland och tog amfetamin ibland, men tycks ha varit en ganska välordnad person i den undre världen. Och en hänsynslös torped. Det är intressant att han dyker upp som han gör i MOP:
- Han började besöka Oxen först i december 1985 på uppdrag av Paul Molander.
- En person med hans signalement gör inbrott i SAP:s högkvarter två månader innan mordet.
- Han besöker Oxen sparsamt och stannar mindre än en timme varje gång.
- En person i Gamla Stan ser någon med hans signalement gå efter LOP till T-banan.
- Flera personer ser någon med hans signalement utanför Grand.
- NF ser en person följa LOP vid La Cartiere med liknande signalement.
- LP identifierar den person hon såg först efter mordet som CP.
- En man i en bil hävdar att han såg CP springa mot Döbelnsg. ung. vid tidpunkten för mordet.
- Vittnet CB ser någon springa Döbelnsg nära Rådmansg efter mordet med liknande signalement.
- En taxi tar upp en person nära Rådmansgatan mot Sollentuna med liknande signalement.
- CP besökte aldrig Oxen efter MOP.
- Efter mordet ska CP sagt att han blivit blåst på en större summa pengar.
- Till en kvinna ska CP ha sagt att han skjutit OP men att det blev något fel på andra skottet.
- CP skröt efter mordet att han var lik den första fantombilden.
- CP greps o dömdes i tingsrätten av nämndemän, som visste att han skulle bli friad i hovrätten.
- CP frias i hovrätten får sina pengar och super i stort sätt ihjäl sig.
Många av uppgifterna är förstås osäkra, men någonting betyder detta. Helt klart!