Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Nej, det där är vad du i dina monologer pratar om. Det som har kunnat konstateras är att ingen här inne tycker att piloten som studsade in planet i Pentagon verkade duktig på att flyga. Däremot tycks han ha kunnat hantera ett flygplan, om än rätt risigt. Det säger till och med flera av de källor som du själv publicerat.
Att det finns ett antal forumiter som samarbetar i skift med det enda syftet att aggressivt slå ner på varje försök att lyfta fram bevis och indikationer på att västerländska regimer är korrupta och ljuger för sin egen befolkning, är något som blir tydligt för var och en som läser tråden, ja. Jag brukar ge mina motdebattörer både en och flera chanser innan jag sätter dem på ”ignore”. De två svin som för närvarande är aktiva i den här tråden har definitivt fått sina chanser, tro mig. Om jag hade som du uttrycker det varit intresserad av att föra en ”monolog” så hade jag inte diskuterat med dig eller någon annan heller. Skälet till det är att du uppträder civiliserat och tycks vara intresserad av sanningen. Så här långt.
Vill du nu ge exempel på hur 9/11-kommissionen på ett hederligt sätt presenterar de data och slutsatser som visar på Hani Hanjours verkliga flygkunskaper, så kanske vi kommer vidare.
Hittar du något är jag den förste att backa.
Citat:
Således: Över 16 års grävande har i skrivande stund på Flashback mynnat ut i att en av kaparna inte var jätteduktig på att flyga men att skaparna av The Simpsons tycks ha känt till att attackerna skulle ske.
Det är din högst egenartade tolkning av vad som kommit fram i tråden, åtminstone under den tid jag har varit aktiv här.
- Du har bevisligen fel i att argumentet är att Hanjour ”inte var jätteduktig”. Argumentet är att han i princip inte kunde flyga alls. Inte ett litet Cessna. Inte ett jetplan. Inte en jättelik Boeing 757, vars cockpit han aldrig ens befunnit sig i en simulering av, än mindre försökt flyga på riktigt.
- Du har bevisligen fel i att det här i sin tur är det enda som ”över 16 års grävande” kommit fram till avseende 9/11. Listan är mycket lång. I tråden och än mer av det som fortfarande inte diskuterats här.
Det är alltid med avseende på två faktorer varje enskild frågeställning ska hanteras:
1. Finns det tydliga tecken på mörkläggning utförd av ansvariga.
2. Finns det tydliga tecken på att specifik händelse bättre går att förklara på annat sätt än den presenterad av ansvariga.
Dvs, ofta får man nöja sig med att konstatera att ansvariga mörkar vad som faktiskt har utspelat sig utan att för den skull också kunna leda i bevis vad som faktiskt har utspelat sig. Det eftersom all data helt eller delvis är komprometterad, förstörd, försvunnen eller hemligstämplad. Det senare är givetvis i sig bevis för att man har något att dölja även om det som sagt inte alltid går att leda i bevis exakt vad.