Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har ett antal gnger stipulerat min definition p kunde inte flyga alls = fr efter testflygning med instruktr inte hyra ett plan/litet Cessna.

Fast din definition r ointressant fr resten av vrlden. Antingen fr du anvnda resten av vrldens eller diskutera med dig sjlv i spegeln. Mig kvittar det vilket.
Citera
2017-11-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Fast din definition r ointressant fr resten av vrlden. Antingen fr du anvnda resten av vrldens eller diskutera med dig sjlv i spegeln. Mig kvittar det vilket.
Bra, d har du och resten av vrlden (lol) skert ett bra argument till hur en person som p grund av bristande flygkunskaper inte fr hyra ett enmotorigt litet Cessna, (vid tre olika tillfllen och tre olika instruktrer) kan benmnas flygkunnig?

Dvs, Hanjour kunde flyga, men flg s dligt att samtliga sinsemellan oberoende instruktrer utom en dokumenterad certifierare + frsvunne Eddy, sger att Hanjour ... inte kunde flyga?

Eller hur tnker du hr?
Senast redigerad av onopono 2017-11-19 kl. 15:15.
Citera
2017-11-19, 15:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra, d har du och resten av vrlden (lol) skert ett bra argument till hur en person som p grund av bristande flygkunskaper inte fr hyra ett enmotorigt litet Cessna, (vid tre olika tillfllen och tre olika instruktrer) kan benmnas flygkunnig?

Dvs, Hanjour kunde flyga, men flg s dligt att samtliga sinsemellan oberoende instruktrer utom en dokumenterad certifierare + frsvunne Eddy, sger att Hanjour ... inte kunde flyga?

Eller hur tnker du hr?

Det var endast ett enskilt tillflle som Hanjour inte fick hyra, det var d han testflg 3 gnger p 2 dagar med samma tv instruktrer i planet - inte tre olika instruktrer allts, och endast ett tillflle... Instruktrerna var allts s oskra p hans kunskaper s de inte ville avfrda honom frrn efter tre testflygningar, hade han varit en total katastrof hade de givetvis kunnat avfrda honom direkt efter frsta testflygningen..
Detta till skillnad frn flertalet tillfllen som han enligt FBI/Penttbom och 9/11 kommissionen fick hyra sm flygplan.
Att instruktrerna skulle varit oberoende av varandra fast de arbetade tillsammans finner jag ytterst osannolikt men det har du skert redig bevisning fr som omvxling...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-19 kl. 15:24.
Citera
2017-11-19, 15:40
Medlem
Citat:

Eftersom han fick chansen tre ggr s r han uppenbarligen "flygkunnig". Hade han inte kunnat alls och velat efter nyckelhlet fr att starta motorn s skulle han inte f tv provfrsk till.

Men ha du din definition att det bara r uppvisningspiloter som r flygkunniga och resten kan inte flyga alls.
Citera
2017-11-19, 16:47
Medlem
Citat:
Tja, vad beror det p att vissa mnniskor inte ens kan lra sig kra bil p ett stt som kvalificerar denne fr ett vanligt krkort?
Vad fr dig att tro att man ens behver ha krkort fr att kra bil?
Citat:
Hr kan man bara g p de vittnesml som finns tillgngliga och det verkar som att Hanjour blev helt overwhelmed av alla knappar och indikatorer i en simulerad Boeing 737-cockpit och att han efter ett par tre vningspass, disappeared like fog.
Vad menar du hnde nr han hade vant sig? Tnk om det finns mnniskor som har olika anpassningstid fr nya situationer.
Citera
2017-11-19, 17:52
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Du r sledes svarsls = saknar argument.

Jag har ett antal gnger stipulerat min definition p kunde inte flyga alls = fr efter testflygning med instruktr inte hyra ett plan/litet Cessna.

Och i Hanjours fall, trots uppvisade certifikat.

Till det hr ska lggas alla de sinsemellan oberoende vittnesmlen frn samtliga instruktrer (utom tv som jag har problematiserat), vilka samstmmigt sger att Hanjour inte kunde flyga. Rent ut, eller med omskrivningar.

S, bemt istllet specifikt det jag skriver i sak och sluta tramsa dig med en massa pladder.
Att de var tveksamma till att hyra ut ett plan till honom beror sannolikt p de enorma ekonomiska konsekvenser det skulle kunna innebra om han kraschade. Risken frskringsbolaget vgrar erstta och att fretaget blir stmda fr skador/ddsfall han orsakat...
Jag vet flera som har krkort som jag aldrig skulle lna ut min bil till. Jag har sett att de kan framfra ett fordon p vgarna s jag vet att de kan kra, men de r lngt ifrn bra p det...

Hani kunde flyga tillrckligt bra fr att krascha.
Citera
2017-11-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Eftersom han fick chansen tre ggr s r han uppenbarligen "flygkunnig". Hade han inte kunnat alls och velat efter nyckelhlet fr att starta motorn s skulle han inte f tv provfrsk till.
Fantastiskt. Ju fler gnger en fr chansen att p grund av bristande flygkunskaper misslyckas med att hyra ett plan, ju bttre pilot.

Enter the twilight zone.

Citat:
Men ha du din definition att det bara r uppvisningspiloter som r flygkunniga och resten kan inte flyga alls.
Nej, enligt min definition s kan man inte flyga alls om man upprepade gnger frsker att hyra ett litet Cessna men vgras det efter det att respektive uthyrare/instruktr har kontrollerat ens flygkunskaper.

Du ger dig inte
Citera
2017-11-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Att de var tveksamma till att hyra ut ett plan till honom beror sannolikt p de enorma ekonomiska konsekvenser det skulle kunna innebra om han kraschade. Risken frskringsbolaget vgrar erstta och att fretaget blir stmda fr skador/ddsfall han orsakat...
Frskringen gller om personen ifrga har flygcertifikat. Hanjour hade dessutom multi engine + commercial sdant.

Citat:
Jag vet flera som har krkort som jag aldrig skulle lna ut min bil till. Jag har sett att de kan framfra ett fordon p vgarna s jag vet att de kan kra, men de r lngt ifrn bra p det...
Ja, jmfrelsen mellan att hyra ut flygplan som en affrsrrelse vs. lna ut sin privata bil till vnner och bekanta r kanske inte speciellt lyckad.

Citat:
Hani kunde flyga tillrckligt bra fr att krascha.
Det kan ven en chimpans eller en dd hund. Krascha.

r det vad du menar?
Citera
2017-11-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var endast ett enskilt tillflle som Hanjour inte fick hyra, det var d han testflg 3 gnger p 2 dagar med samma tv instruktrer i planet - inte tre olika instruktrer allts, och endast ett tillflle... Instruktrerna var allts s oskra p hans kunskaper s de inte ville avfrda honom frrn efter tre testflygningar, hade han varit en total katastrof hade de givetvis kunnat avfrda honom direkt efter frsta testflygningen..
Detta till skillnad frn flertalet tillfllen som han enligt FBI/Penttbom och 9/11 kommissionen fick hyra sm flygplan.
Att instruktrerna skulle varit oberoende av varandra fast de arbetade tillsammans finner jag ytterst osannolikt men det har du skert redig bevisning fr som omvxling...

Det r ju ven s att det finns mnga som har krkort, och bde fr och kan kra bil. Men som jag eller andra inte vill lna ut vra bilar till fr vi tycker de kr fr dligt, och vi vill inte utstta vra godelar fr ondiga risker.

En flygplansuthyrare har knappast ngra frdelar av att vara fr slpphnt med sina hyrplan, fr skrotas det s blir det bara problem och missade intkter etc. bttre d att neka ngon hyra om man r orolig fr att det skulle innebra fr hg risk fr elnde, ven om vederbrande har flygcert.

Edit: Pucktva med detta enkla logiska tnk... (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Trd Nr 2
Citera
2017-11-19, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fantastiskt. Ju fler gnger en fr chansen att p grund av bristande flygkunskaper misslyckas med att hyra ett plan, ju bttre pilot.
Tror du sjlv att de skulle ltit honom frska visa sina frdigheter 2 gnger till om de inte trodde det fanns en chans att han skulle klara det? Fr vrigt - fljden av ditt raljerande blir att man aldrig kan lra sig, alternativt att man blir en smre pilot desto fler gnger man frsker... Tycker du det lter logiskt?

Citat:
Nej, enligt min definition s kan man inte flyga alls om man upprepade gnger frsker att hyra ett litet Cessna men vgras det efter det att respektive uthyrare/instruktr har kontrollerat ens flygkunskaper.

Fr det frsta r det naturligtvis feltnkt redan frn brjan - att du inte fr hyra ett flygplan betyder inte att du inte kan flyga.
Fr det andra fick Hanour vid flera tillfllen hyra flygplan.
Fr det tredje rr det sig fortfarande endast om ett tillflle han inte fick hyra, att du upprepat frsker inbilla folk att det skulle skett flera gnger gr det inte till en sanning - tvrtom framstr du alltmer som en riktig storlgnare..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-19 kl. 19:08.
Citera
2017-11-19, 19:03
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Frskringen gller om personen ifrga har flygcertifikat. Hanjour hade dessutom multi engine + commercial sdant.

Ja, jmfrelsen mellan att hyra ut flygplan som en affrsrrelse vs. lna ut sin privata bil till vnner och bekanta r kanske inte speciellt lyckad.

Det kan ven en chimpans eller en dd hund. Krascha.

r det vad du menar?
Och du har full koll p vad deras frskringsbolag skulle sga efter en krasch? Frskringsbolag r ju notoriska fr att hitta kryphl
Stmningar d? Tror du inte ett amerikansk bolag r rdda fr snt?
Ett bolag kan g under efter en olycka med efterfljande stmningar.

Om jag hade en biluthyrningsfirma skulle jag inte heller hyra ut till vem som helst. Risk fr stora ekonomiska frluster och dligt rykte.

Ja, Hani var ute efter att krascha, det lyckades han med.
Man behver inte heller flygcertifikat fr att kapa ett plan.
Citera
2017-11-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Vad fr dig att tro att man ens behver ha krkort fr att kra bil?
I det ena fallet visar du upp ditt krkort och kr ivg. I det andra fallet visar du upp ditt certifikat + visar att du kan flyga det plan du ska hyra.

Han flyger som en sopa, r en subjektiv bedmning utan precision.

Hans flykunskaper visar trots certifikat sdana allvarliga brister att han inte tillts hyra en liten Cessna, har precision och kommer frn en flyginstruktr med allt vad det innebr. Ngot som dessutom korroboreras av samtliga andra flyginstruktr omdmen och beskrivningar, med undantag av certifikaten + Eddy Shalev, som dessutom menar att Hanjour visar prov p att ha blivit trnad av en stridspilot!?

Det hr tv vitt skilda omdmen och r helt ofrenliga.

Citat:
Vad menar du hnde nr han hade vant sig? Tnk om det finns mnniskor som har olika anpassningstid fr nya situationer.
S hr skriver Mark H. Gaffney:

The pattern played out again on August 16-17, 2001 when Hanjour attempted to rent a plane at Freeway Airport, in Bowie, Maryland, about twenty miles from Washington. Although Hanjour presented his FAA license, according to Newsday the Freeway airport manager insisted that instructors first accompany him on a test flight to evaluate his piloting skills. During three such flights over two days in a single-engine Cessna 172, instructors Sheri Baxter and Ben Conner observed what others had before them. Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft. Afterward, Baxter interviewed Hanjour extensively about his flight training and experience, and also reviewed his flight log, which documented 600 hours of flight time. On this basis she and Conner declined to approve a current license rating until Hanjour returned for more training. On their recommendation, Freeways chief instructor Marcel Bernard refused to rent Hanjour a plane.[18] Notice, this was less than a month before 9/11. When I reached Bernard by phone he confirmed the details of the story by Newsday .[19] So did Ben Conner when I spoke with him.[20] Conner also emphasized that the issue was not simply Hanjours poor English. It was everything, i.e., his general ineptitude.

Och nej, han fick givetvis inte hyra ngon Cessna av fretaget. Han kunde inte flyga.

Ls grna hela artikeln och se om du har ngra invndningar: http://911truth.org/hani-hanjour-evi...bi-commission/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in