Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 18:12
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Man kan ju undra varför hon inte tog upp incidenten med styrelsen direkt om hon nu blev våldtagen. Moa kanske borde byta namn till Jämmer för att deklarera hennes inställning till saker och ting?
Om du läser din egen kommentar och en del andras här, så har du kanske svaret. 🤔
Citera
2017-11-23, 18:13
Medlem
absolut koffes avatar
Vad som än hände i det där hotellrummet, det vet bara Moa och mannen hon var där med.
Men det är ju uppenbart att Moa vill att det ska komma ut vem det är även om hon själv inte namnger.
Annars hade hon inte sagt "äldre och gift". Om jag var en av männen som stämde in på den beskrivningen av deltagarna i Finnkampen 2011 hade jag krävt av Moa att gå ut med att det inte var jag.
Citera
2017-11-23, 18:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hon går ut med detta då hon gjorde bort sig på denna efterfest. Andra inom landslagstruppen fick reda på detta och respekten för henne åkte i botten i gruppen. Detta ledde till att hon skaffade barn för att komma bort från friidrotten och landslagstruppen.
Jag har följt idrotten i många år och aldrig sett ett mer otajmat barnafödande.
Hon var ung, tagit EM-guld vid 21 års ålder. Sponsorerna stod i kö och hennes karriär pekade rakt uppåt. Hon hade lagt grunden att bli ekonomiskt oberoende och kämpa om de ädlaste medaljerna i de flesta mästerskapen.
Exakt. Det är också något jag funderade på innan i flera år kring henne. Hon sabbade ju nästan medvetet sin unga framgångsrika karriär med det där barnafödandet. Inget fel med att föda barn, men det är inte precis det första man tänker på normalt när man var i hennes sits.

Är inne på ditt spår lite. Kan låta hård när man inte vet exakta bakgrunden, men jag har också en känsla av att hela hennes beteende inkl. detta är ett sätt att dölja otrohet. Något som folk i hennes närhet kände till.
Citera
2017-11-23, 18:15
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Så med andra ord ångrar hon sig att hon vänstrade och passar på nu att få sitt samvete rent inför sin pojkvän/ex genom att ljuga och på köpet få bekräftelse och en identitet. Svenska människor är djupt psykiskt sjuka och kvinnorna än värre. Aldrig varit med om ett sorgligare folkslag och speciellt kvinnorna.
¨
Som svensk kan jag tyvärr bara instämma. Rädda dig medans du kan och emigrera fort som fan. Idiotsvensken har noll insikt, noll kunskap, noll känsla. Idioter, utan tvekan,
Citera
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rascasse
Det skulle ju kunna vara på det viset att Moa frös till is pga av att den som satte på henne inte var en deltagare i själva laget men istället en betydligt äldre lagledare/tränare/rådgivare som hon hade stor respekt för och som i hennes ögon var ett föredöme. Någon som hon inte associerat tanken med att vilja ha sex med. En som hon sett upp till och tyckt sig vara beroende av.
Annars faller det hela och hennes historia ter sig orimlig. Således någon typ S N kanske. Det skulle i så fall kunna förklara detta isande mysterium.

Nu brukar man inte kalla lagledare/tränare/rådgivare för <en annan aktiv>.

<Lite för mycket alkohol blev det för min del och en annan aktiv erbjuder sig att följa mig tillbaka till hotellet>
Citera
Bannlyst
Snälla lilla naiva, normativa svenska dumma blondin. Varför höll du inte bara käften om detta. Du pippa i fyllan. Och?

Satan svenska kvinnor blir bara dummare för varje generation (se lilla porrisen ebba B Thor)
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Tråkigt för Moa att hon blivit tvingad(?) att tala ut om händelsen i media i elfte timmen. Det hade inte varit sådant motstånd om hon gjort det tidigare i subversionskampanjen. Bakslaget har anlänt och tyvärr sätter hon sig rakt i skottlinjen med den här berättelsen.

Jag tvivlar inte på att Moa själv upplever att hon har all rätt att kalla detta för en våldtäkt idag. Det uppstår dock problem när hon uppger detaljer som får det att låta som att hon inte hade några problem alls med att följa med mannen till hans hotellrum på fyllan. Det finns många befogade frågor som kan ställas henne. De viktigaste kanske är: varför går hon ens ut med detta nu? Varför gick hon ens med på att sova i en annan mans säng när hon hade pojkvän?

Trots att jag är väl insatt i hur människor reagerar i hotfulla situationer så har jag faktiskt svårt att köpa storyn rakt av. Det handlar om en kille som hon är bekant med, hon kunde enkelt gått och lagt sig i sitt eget rum och dessutom säger hon uttryckligen att hon tänkte sova med mannen. Det blir för många konstigheter och därför kommer många män att beskylla henne för att ha ångrat otrohet under berusning. Detta i kombination med att metoo har gått alldeles för långt gör att den här tråden ser ut som den gör. Det är väldigt trist men kanske får några kvinnor upp ögonen för hur lurade de har blivit av de människor som enbart vill trasa sönder det svenska samhället.
Citera
2017-11-23, 18:17
Medlem
Sa hon nej till sexet eller sa hon nej till att följa med in i hytten? Om hon nu sade nej till att följa med in vad gjorde hon där? Släpade han inne med våld? Klädda han sen av henne som att hon vore en fastfrusen docka?

Många frågor som kräver svar här.

Men teori är att hon var kåt och att hon kunde stå emot sina lustar. Hon ångrade sig dock grovt efteråt. Historien hon skriver på instagram är inget annat än en efterhandskonstruktion för att rädda sitt eget skinn.
Senast redigerad av Kimma7 2017-11-23 kl. 18:21.
Citera
2017-11-23, 18:17
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rascasse
Det skulle ju kunna vara på det viset att Moa frös till is pga av att den som satte på henne inte var en deltagare i själva laget men istället en betydligt äldre lagledare/tränare/rådgivare som hon hade stor respekt för och som i hennes ögon var ett föredöme. Någon som hon inte associerat tanken med att vilja ha sex med. En som hon sett upp till och tyckt sig vara beroende av.
Annars faller det hela och hennes historia ter sig orimlig. Således någon typ S N kanske. Det skulle i så fall kunna förklara detta isande mysterium.
Det skulle kunna vara en anledning som gör att hon hamnar i en beroendeställning.... Det skulle vara en försvårande omständighet för den ev gärningsmannen.
Citera
2017-11-23, 18:18
Medlem
FetFulElaks avatar
"Han tog av mina kläder".... öhhh, hur fan lyckas man detta utan att den "avklädde" hjälper till?
Citera
2017-11-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hon verkar inte vetat att mannen viĺle ha sex, hon sa även nej till det sen.
Vad brukar män vilja när de tar med sig flickor till sina hotellrum efter fester?

Nån jävla måtta på naiviteten får det väl ändå vara.
Citera
2017-11-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Man måste tänka på att Moa Hjelmer är fysiskt mycket svag, speciellt i benen...

Hon fick frysreaktion, blev paralyserad och kanske även fick spagettiben.

Hon sa nej det skulle räckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in