Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 19:45
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Att följa med någon hem betyder inte automatiskt att det skall knullas. Det har funnits tillfällen då jag gärna skulle tagit hem en kvinna utan att knulla, helt enkelt för att jag inte varit på humör för det men ändå skulle ha velat umgås och bygga vidare på bekantskapen. Om man tar det för givet att män och kvinnor inte kan umgås utan att kuken skall in så är man lika enkelspårig som muslimerna som i princip inte tillåter främmande män och kvinnor att umgås.

Om man förstår skriven text så sägs det ju att Moa litade på mannen. Det betyder som minimum att hon trodde han skulle förstå svenska, tex. ordet nej. Nu visade det sig att han inte kunde det. Menar du och många andra icke läskunniga här att män inte kan kommunicera i ord med en kvinna? Jag börjar allvarligt fundera om jag är enastående för manssläktet med mina förmågor och om #metoo -rörelsen faktiskt har något att säga.

Det är en jävla skillnad på ett tydligt nej och ett lamt nej. Hur ska någon veta vad som egentligen hänt och varför ska "metoo" ha tolkningsföreträde?
Citera
2017-11-23, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Om det inte är en ”våldsam historia” är det ingen våldtäkt?
Jo, jösses nu snackar vi om femåringsnivå. Man kan droga offret för att sedan våldta denne i sömnen exempelvis. Våldtäkt behöver inte inbegripa våld, det räcker med att offret har sagt nej för att det ska klassas som våldtäkt. Därav diskussionen om samtyckesregler till sex inom det svenska rättsväsendet.
Citera
2017-11-23, 19:47
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Det är en jävla skillnad på ett tydligt nej och ett lamt nej. Hur ska någon veta vad som egentligen hänt och varför ska "metoo" ha tolkningsföreträde?
Vilket lamt argument. Jag tolkar det som att du håller med mig.
Citera
2017-11-23, 19:47
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Precis. Men du får nog räkna med att majoriteten av människorna som svarat i den här tråden saknar sexuella erfarenheter och har stora brister i förmågan att tyda sociala signaler och normer.

Tror ärligt talat det är tvärtom. En rigorös moralism tenderar snarare att höra den oskuldsfulla ungdomen till. När man väl levt ett tag och samlat sexuell erfarenhet lär man sig att iaktta en viss skepsis i fall som detta.

Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om vi utgår ifrån att det hon beskriver är sant, vad i ligger hennes skuld?

Otrohet, och, vad som är värre, att hon hänger ut en människa för våldtäkt på mycket tvivelaktiga grunder. Tråden är ju full av spekulationer, vilket är rätt naturligt då antalet män som potentiellt kommer på fråga är begränsat. I moraliskt hänseende är det väldigt tveksamt. (Ok, om allt hon skriver är 100% sant är det en annan femma.)

Citat:
Ursprungligen postat av deman
han kanske också "frös till is", föll över Moa och den stelfrusna kuken åkte in i "igloon"^^

Sån jävla dålig ursäkt att man "frös till is"....hon får väl för fan ta ansvar själv för sina handlingar. CP-attack ala "infrysning" är ju bara en dålig eftehandskonstruktion pga hennes lamhet. Vill hon inte knulla så gör hon inte det. Så enkelt är det. Man säger ifrån och om det behövs - på skarpen! I värsta fall så är det pungkross som gäller. Är hon fysiskt hindrad under fysiskt tvång och våld? - ja då är det våldtäkt givetvis.

Drastiskt formulerat, men det är svårt att inte misstänka att du har rätt. Låter väldigt billigt det där, "frös till is".

Luktar ångersex lång väg.
Senast redigerad av fryskyl 2017-11-23 kl. 19:53.
Citera
2017-11-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
det räcker med att offret har sagt nej för att det ska klassas som våldtäkt
Nja, sanning med modifikation.
Citera
2017-11-23, 19:48
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Att hon ställer sig utanför händelsen och utmålar sig som en passiv aktör. Jag menar att det är mycket tveksamt utifrån det märkliga förlopp hon beskriver. Jag tror att det gnagt henne hårt och jag tror att hon dag för dag övertygat sig själv om att hon egentligen inte ville. Nu kommer det lägligt att i det övriga bruset med anonyma utpekanden får massan med sig. En massa som inte har en förbannade aning om vad som verkligen hänt, men ändå likt en väckelseförsamling bara skrika ja...
Ok då är jag med, givetvis kan ingen utan de två inblandade säga vad som verkligen hände. Men om det är som hon säger tycker jag att ett nej är ett nej och ska räcka.
Citera
2017-11-23, 19:49
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Menar du och många andra icke läskunniga här att män inte kan kommunicera i ord med en kvinna? Jag börjar allvarligt fundera om jag är enastående för manssläktet med mina förmågor och om #metoo -rörelsen faktiskt har något att säga.
Hotell... Fest... Alkohol... Vad tänkte du de skulle diskutera på hans rum? Mjölksyratålighet? Träningsprogram? Reaktionstider ur startblocken? :-D

Du är säkert något enastående och jag tänker hjälpa dig att få ditt drömsamhälle ihop med feminister och migranter.
Citera
2017-11-23, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nja, sanning med modifikation.
Om ord står mot ord blir det naturligtvis svårt att bevisa att en våldtäkt ägt rum.
Citera
2017-11-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Enligt vad jag kan läsa mig till var hon på toppen av sin karriär år 2012, dvs ca 1 år efter den påstådda våldtäkten. Så om nu respekten för henne inom landslagstruppen åkt i botten nådde hon sin peak i karriären säsongen efter "våldtäktssäsongen". Och knappast skaffade hon barn för att respekten för henne bland landslagskamraterna åkte i botten. Efter barnafödandet fortsatte hon tävla och efter vad jag ser i wiki så var hon med i SM så sent som i år. Så det som hände i hotellrummet efter finnkampen 2011 gjorde definitivt inte att hon slutade med friidrotten. Hon nådde helt enkelt sin fysiska peak 2012-2013.
Precis. Dessutom är det inte så att en kvinna, eller en man, som är i toppen av sin karriär blir utfryst av idrottsförbundet pga hen haft lite utomäktenskapligt sex med en annan idrottare på en tävlingsresa. Det är inte en katolsk orden eller ett muslimskt samfund som vi talar om utan det svenska friidrottsbundet. Trollet vars inlägg du svare på är bara ute och trollar lite.
Senast redigerad av nantale 2017-11-23 kl. 19:55.
Citera
2017-11-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Så, enligt dig, bör preskriptionstiden vara vad? En vecka? En månad? Ett kvartal kanske, om vi tar i lite..?

Enligt mig borde en så pass allvarligt händelse som våldtäkt rapporters så snart så möjligt. Där måste ha funnits många tillfällen till det, om inte direkt under samlingen så snart efteråt, ev. efter samtal med sin sambo vid hemkosten osv.
Hade hon inte velat dra igång en stor cirkus hade hon kunnat informera om det och händelsen hade för alla inblandade sköts diskret.

Om historien nu är sann så har denna man kunnat fortsätta och våldta många kvinnor under sex är.
Citera
2017-11-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Så, enligt dig, bör preskriptionstiden vara vad? En vecka? En månad? Ett kvartal kanske, om vi tar i lite..?

Hur länge har tjejer ångerrätt på sex?
Citera
2017-11-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om vi utgår ifrån att det hon beskriver är sant, vad i ligger hennes skuld?

I det här fallet finns två utsagor. Den ena partens utsaga har basunerats ut med buller och bång i media. Den andra partens utsaga har vi hittills inte fått ta del av. Och innan någon skuldbeläggs skall bådas utsagor beaktas och vägas emot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in